פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: אלי דסה  עשרות נציגי מדינות האיחוד בישראל ניקוי את חוף בית ינאי צילום: אלי דסה 

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, ועשרות נציגי מדינות האיחוד בישראל, ביניהם עשרה שגרירים, לקחו חלק במבצע ניקוי חופים רחב היקף בפארק הלאומי בית ינאי

צילום: אלי דסה 

הדיפלומטים הסירו זפת מאבני קו החוף במשך למעלה משעה, כשהם לובשים חולצות כחולות של האיחוד האירופי וחובשים שקיות פלסטיק על נעליהם ופגשו במקום את גלית שאול, ראש המועצה האזורית עמק חפר.

הפעילות בוצעה ביוזמת משלחת האיחוד האירופי לישראל, ובשיתוף פעולה עם עמותת צלול שבה תומך האיחוד האירופי כלכלית, לאחר שנודע למשלחת על הזיהום הגדול בחופי ישראל בימים האחרונים.

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה "ברגע שראינו את התמונות האיומות של זפת שחורה נשטפת לחופי ישראל, החלטנו שאנחנו מוכרחים לעשות משהו על מנת לסייע. בכל קיץ המשלחת שלנו מארגנת ניקוי חופים מאסיבי, אבל האסון הזה מצריך פעולה מיידית. יש עדיין עבודה רבה, אך כל מאמץ עוזר. אנו אסירי תודה לשותפינו מצלול על העבודה החשובה שהם עושים."

ד״ר יובל ארבל, רכז ים וממשל בעמותת צלול: ״זיהום הזפת הגדול בחופי ישראל הוא אסון אקולוגי מהחמורים ביותר שידענו. מאות מתנדבים עמלים יום יום להסיר את הזפת מהסלעים לפני שחומריה הרעילים יישטפו לים ויפגעו בעוד ייצורים חיים. אנו מודים למשלחת האיחוד האירופי על עזרתה ובטוחים כי תמשיך ותסייע לקדם את מדינת ישראל לעבר עתיד ירוק יותר המבוסס על אנרגיות מתחדשות שאינן פוגעות בסביבה״.

השמירה על איכות הסביבה נמצאת בצמרת סדרי העדיפויות של האיחוד האירופי. הארגון שם דגש גדול בפעילותו ברחבי העולם (לרבות ישראל) על שימור וניקוי חופים מפסולת, והתקרית החמורה שזיהמה את חופי ישראל בימים האחרונים היא תזכורת נוספת, כואבת במיוחד, לחשיבות המאמצים האלה.