פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק עליה בהרוגים הולכי רגל שחצו במעבר חציה צילום: עמותת אור ירוק

עמותת אור ירוק: בעשור האחרון בנתניה נפגעו למעלה מ-560 הולכי רגל במעבר חציה

צילום: עמותת אור ירוק 

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בנתניה נפגעו 563 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 11 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 71 הולכי רגל, מהם ארבעה נהרגו – מספר ההרוגים הגבוה בעיר זה עשור.
עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים 1,640 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה, מדובר בלמעלה ממחצית מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים (2,627). רובם הגדול של הולכי הרגל שנפגעו במעבר חציה נפגעו בתחום העירוני: 1,604 הולכי רגל, מתוכם 32 נהרגו ו-172 נפצעו באורח קשה.

העיר שבתחומיה נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה בשנת 2020 היא תל אביב – 177 הולכי רגל. ירושלים – היא העיר השנייה במספר הנפגעים והעיר השלישית היא פתח תקווה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מקום מסוכן ללכת בו ברגל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אבל המעבר הפך למסוכן ולא בטוח. זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן חייבים לרסן ולמתן באמצעות פסי האטה את מהירות נסיעת כלי הרכב ליד בתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בילדים. גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים וותיקים ותאפשר להם חצית כביש בטוחה. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל על פני כלי הרכב כי בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד ויפגע".