פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה | ארכיון  220 צעירים נפגעו בתאונות דרכים בנתניה בלילה תמונה | ארכיון 

לפני נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשור האחרון נפגעו בנתניה 220 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה

תמונה | ארכיון 

בימי הקיץ ובחופשה, בני נוער וצעירים רבים יוצאים לבילויים עד השעות הקטנות של הלילה. בחלק מהמקרים ישתו אלכוהול, חלקם ינהגו עייפים ובכל מקרה עשויים הבילויים הללו להעמיד את אותם צעירים בסיכון להיות מעורבים בתאונות דרכים במיוחד עכשיו לעומת שאר השנה.
בנתניה נפגעו בעשור האחרון (2011-2020) 220 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר 13 צעירים בלילה.

מבין הנפגעים בתחום העירוני: 76 צעירים נפגעו בירושלים, מספר גבוה מאשר בתל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 49 צעירים בשעות הלילה בשנה זו.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה אנחנו רואים את הנתונים הקשים של היפגעות צעירים, בלי סימן לירידה משמעותית ובמקרים רבים גם עליה מדאיגה. תאונות של צעירים הן ברובן בעלות מאפיינים מאוד ברורים ולכן הן אינן גזירת גורל וישנן דרכים להילחם בהן ולמנוע אותן. צעירים יפגעו בתאונות במקרים רבים לאחר בילויים ובשעות הלילה ואת מאמצי המניעה יש להשקיע בהתאם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתחבורה ציבורית יעילה בשעות הלילה, כזו שתאפשר לצעירים להימנע מנהיגה לאחר הבילויים ותעזור להם להגיע הביתה בשלום. במקביל חייבת המשטרה להעלות את כמות השוטרים והניידות שבשטח ולהגביר אכיפה ממוקדת למרכזי הבילוי באופן שירתיע את הנהגים הצעירים מנהיגה מסוכנת תחת השפעת אלכוהול, ומלסכן את חייהם ואת חיי יתר משתמשי הדרך. רק בשילוב מאמצים של כלל הגורמים נוכל לצמצם את מספרי הנפגעים ולמנוע תאונות מיותרות".