פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שיפוץ בית החיילים של בית הילדים בנתניה שיפוץ בית החיילים של בית הילדים בנתניה שיפוץ בית החיילים של בית הילדים בנתניה

השבוע הסתיימו עבודות העיצוב והחידוש של בתי החיילים והחיילות של בית צבע אלעזרקי בנתניה. הפרויקט המדהים בניצוחה של מעצבת הפנים מיכל רוזנבלום אינו מסתכם בשינוי של מקום אלא מהווה חלק משינוי חיים עבור החיילים שיוכלו לחזור לבית מלא חום ואהבה 

שיפוץ בית אלעזרקי 

כבר 9 שנים שמעצבת הפנים מיכל רוזנבלום, בעלת המשרד "מיכל רוזנבלום תכנון ועיצוב", פועלת כמתנדבת בבית הילדים צבע אלעזרקי בנתניה. מדובר בביתם החם והמקדם של מאות ילדים בסיכון וגם של מאות הבוגרים שלו, כי כמו בכל בית אמיתי, גם כשהילד פורש כנפיים, תמיד ממשיכים להיות שם בשבילו.
התפיסה הזו היא שהובילה לפני חמש שנים להקמת שני בתים המשמשים למגוריהם של החיילים והחיילות, בוגרי בית הילדים, את הבתים תרם משולם ריקליס והם נרתמו לכבודן של שתי בנותיו, בית טליה ובית ירדנה. לבית החיילים הם מגיעים בסופ"שים, בחופשות או בסוף יום ארוך בצבא. אלא שעד היום לא היה תקציב לעצב ולרהט את בתי החיילים והחיילות. התוצאה היא: בית המכיל אסופת רהיטים אקראיים שנתרמו מפה ומשם, ושאין ביניהם כל קשר עיצובי. בזכות תרומות שנאספו על ידי U.J.A והתנדבותה של המעצבת מיכל רוזנבלום, הסתיימו השיפוצים והחיילים זכו לבית חם.
מיכל לקחה על עצמה את הפרויקט ושדרגה את בית החיילים והחיילות, כשהמטרה הייתה – להפוך אותו לבית מחבק וחמים, ומותאם במדויק לדייריו כך שירגישו שייכים ומאושרים.
מיכל קיבלה לידיה שני בתים, שכל אחד כולל מטבח, פינת אוכל, סלון, ו-7 חדרים. היא החלה בעיצוב של החדרים בעזרת טפט קיר, כשכל חדר עוצב בצורה שונה. היא המשיכה "הרגשתי תחושת שליחות וסיפוק עצום. המטרה שלי הייתה לעצב בית חם והרמוני, ולשם כך גייסתי את כל יכולותיי ואת כל אהבתי לבית הילדים. העיצוב נגע בכל פרט, עד העציץ כאן והתמונות שם. במהלך הפרויקט היה צורך להתמודד עם אתגר תקציבי לא פשוט, אבל עמדנו בכך בכבוד, והתוצאה פשוט מדהימה".
מנהל בית הילדים יהודה כהן החמיא למיכל בדבריו, "מיכל הצליחה להתחבר למהות שלנו – הדאגה לילדים ולבוגרים שלנו בכל שלב בחייהם. בזכות כשרונה והנתינה האינסופית שלה, אנחנו יכולים להגשים את חזוננו – להיות שם בשבילם תמיד".