פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
נתנ-ים שומרים עליו כולם "נתנ-ים שומרים עליו כולם" נתנ-ים שומרים עליו כולם

זה הסלוגן שבחרו מתנדבים העוסקים בהסברה על שמירה נקייה מפסולת בחופי נתניה – פעילות המשותפת לעיריית נתניה החברה להגנת הטבע 

נתנ-ים שומרים עליו כולם

במסגרת הפעילות העירונית לשמירה על הסביבה מסיירות מתנדבות בחופי הרחצה בעיר ומקיימות פעילות הסברה למתרחצים אודות צמצום השימוש בכלי פלסטיק ומוצרים חד פעמיים ושמירה על חופי הרחצה. פעילות זו של עיריית נתניה-אגף איכות הסביבה, מנהלת החופים ובליווי החברה להגנת הטבע, במטרה להעלות את המודעות בקרב הציבור לשמירה על ניקיון החופים והים.

המתנדבות, צעירות ומבוגרות, מגיעות אל חופי הרחצה פעמיים – שלוש בשבוע בשעות הבוקר ואחה"צ, עוברות בין המתרחצים ומסבירות על נזקי הפלסטיק וההשפעות שלה על מגוון החי בים, חשיבות צמצום השימוש במוצרי פלסטיק וחד פעמיים וזמני ההתכלות של החומרים, שמירה על הניקיון, ואף מגייסות את המתרחצים לאסוף אחריהם את הפסולת.

קבוצת המתנדבות פועלת במהלך כל השנה: בעונת הרחצה בחופים, ובשאר ימות השנה מקיימות הסברה לתלמידי בתי"ס כולל סדנאות חווייתיות. במסגרת תהליך גיבוש הקבוצה, נבחר הסלוגן "נתנ-ים שומרים עליו כולם".

מרינה אלישע – מנהלת מח' חינוך סביבתי באגף איכות הסביבה מציינת את חשיבות הפעילות "העיר נתניה התברכה ברצועת חוף של 13 ק"מ, ובין החופים היפים בארץ. כל החופים המוכרזים בעלי תו תקן בינלאומי "הדגל הכחול", ויש צורך בשיתוף הציבור לצורך שמירה על סביבה נקייה מפסולת לנו ולבע"ח".

החל מה-14 בספטמבר יתקיים שבוע ניקיון חופים בינלאומי. במהלך שבוע זה, ינקו מיליוני אנשים את חופי הים, האוקיינוסים, הנחלים והאגמים. הציבור מוזמן לקחת חלק בפעילות מבורכת זו.