פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גן שקד יום הבליינד דיי עם ילדי גן שקד גן שקד

ברחבי הארץ מציינים היום, 6.6, את יום המודעות וההזדהות עם ציבור העיוורים ולקויי הראייה בישראל, שמטרתו לסייע לשילובם של ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בחברה

צילום: רן אליהו 

ילדי גן שקד לומדים אודות הנושא מזה חודשים רבים ונהנים מכל רגע. כבר מתחילת השנה לומדים הילדים מהו שילוב בחברה של אנשים עם לקות בראיה. מדי יום חמישי נפגשים הילדים, הגננת סבטלנה דובגניץ' והסייעת חני סופר עם לקוחות מרכז המרש"ל בנתניה (מרכז רב שירותים לעיוורים ולקויי ראיה של מנהל הרווחה בעיריית נתניה) שנמצא ממש ליד הגן. יחד הם נהנים, משוחחים, רוקדים, שרים ולומדים אחד מהשני.

הפעילות המשותפת החלה בעקבות מיזם בו השתתפה סייעת הגן, חני סופר, שהיא חלק מנבחרת סייעות מובילות בעיריית נתניה. "בחרתי דווקא ביוזמה הזו מכיוון שרציתי אתגר משמעותי וערך נוסף ללמד את הילדים כיצד לחלוק כבוד לכל אדם באשר הוא", מספרת סופר. "מכל אדם אפשר ללמוד לתת ולקבל, ובנתינה יש יותר מקבלה. הבערה בתוכי גברה לשיתוף פעולה עם המרש"ל לאחר שהכרתי את הצוות המדהים ואת לקויי הראייה שנרתמו באהבה גדולה וברצון רב".

הגננת סבטלנה דובגניץ': "חשבנו שנוכל לשמח ולסייע לאנשים עם לקות בראיה", אומרת הגננת, "אבל בפועל הם אלה שמלמדים ומשמחים אותנו. הילדים שמחים ומחכים בכל פעם למפגשים המיוחדים. אני שמחה על לימוד הילדים על קבלת האחר והשותפות המיוחדת".
מרכז המרש"ל בנתניה הנו חלק מרצף שירותים אשר מפעילה עיריית נתניה באמצעות מנהל הרווחה. המרש"ל הינו מוסד ייחודי המתמחה במתן שירותים סוציאליים, שיקומיים וחברתיים. שירותים אלו, ניתנים תחת קורת גג אחת למאות אנשים עם עיוורון ולקות ראייה. המרכז משרת בעלי תעודת עיוור ובני משפחותיהם תושבי העיר וסביבותיה.