פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
לומדים באמצעות אייפד לומדים באמצעות אייפד לומדים באמצעות אייפד

חדש מקרן קרב: תוכנית להעשרה בחינוך מציעה לבתי הספר היסודיים בנתניה, שיעורי העשרה בשילוב אייפדים. התוכנית מתבצעת באמצעות חברת פאדגורו ופועלת בינתיים בבתי הספר: ישורון, עוזיאל, יבנה, נעמי שמר, הלל צור, רזיאל, שז"ר, ביאליק, נורדאו, בגין ואיתמר

במסגרת השיעורים, עובדים תלמידי שכבות ג' ו ד' עם אייפדים, באמצעותם הם לומדים בשיטה חדשנית נושאים כמו תכנות, בניית אפליקציות, פתרון בעיות משחקים ופיתוח חשיבה.

 

לומדים באמצעות אייפד

במהלך השיעורים הילדים מקבלים הסבר של כמה דקות על היבט מסוים או על מושג חדש ולאחר מכן הם מתחילים לתרגל תוך עבודה בזוגות עם האייפדים והמדריך עובר ביניהם. בסוף השיעור, מדגימים הילדים את התוצרים שיצרו במהלך השיעור, תחילה באפליקציות סגורות המזמנות לילדים בעיות נתונות לפיצוח ולאחר שהילדים מיישמים את הנלמד בשיעורים, הם משתמשים גם באפליקציות פתוחות, שמותקנות מראש על האייפד. באפליקציות אלו הם מתכנתים, יוצרים סרטונים ובונים משחקים.

ד"ר שי פרוכטמן, מנהל אגף היסודיים בעירייה: "התוכנית מדגישה חדשנות ומביאה את העולם הדיגיטלי והטכנולוגי לתוך עולם הלמידה הבלתי פורמלי, אליו משתייכת תוכנית קרב. כידוע, בעידן המודרני, שפת התכנות והמדיה היא מיומנות יסוד, גם אצל הילדים. הלמידה נעשית תוך כדי העשייה והעבודה עם האייפדים, כך שהילדים נלהבים מזה שאין צורך בחוברות ומחברות ובאמצעות מסך מגע מתקדם הם משחקים ולומדים בהנאה ובצורה ייחודית."

חדוה שולץ, רכזת התוכנית וסמנכ"ל הדרכה ופדגוגיה בחברת פאדגורו המפעילה ומכשירה את המדריכים מטעם תוכנית קרב: "אני חייבת להדגיש כי לא נעשה כל שימוש באינטרנט פתוח במהלך השיעורים. האפליקציות מותקנות מראש ואין חשיפה לאתרים או אפשרות לגלישה באינטרנט. בנוסף, קיים דגש בתוכנית על לקיחת אחריות במהלך השיעורים והשימוש באייפדים ועל חברות ועבודה בזוגות. הכוונה היא שהתלמיד לא יפעל לבד, כשהוא "דבוק" למסך, אלא שייווצר שיתוף פעולה עם חבר נוסף ושתיווצר אינטראקציה עם הסביבה הכיתתית."