פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
כיתת הותיקים בבית ספר טשרניחובסקי נפתחה כיתת הוותיקים הראשונה בנתניה כיתת הותיקים בבית ספר טשרניחובסקי

ביום רביעי, נפתחה בבית הספר טשרניחובסקי כיתת הוותיקים הראשונה, שנועדה לאפשר לתלמידים החדשים לייצר אינטראקציה עם בני הדור הצעיר ובמקביל - ליהנות מלימודי העשרה

בין המקצועות הנלמדים פיזיקה גרעינית ומדע טילים, צרפתית ואנגלית וכן מוסיקה, מחשבים, אומנות, חינוך גופני ותזונה נכונה וצפייה וביקורת על סרטים.

גיל רשף | תמונה באדיבות המכללה האקדמית נתני

מדובר בוכנית לימודים לבני הגיל השלישי, שהחלו השנה את לימודיהם בכיתת גימלאים בבית הספר טשרניחובסקי.

מטרת התוכנית היא לקיים מסגרות לימוד והעשרה לאזרחים ותיקים תוך חיזוק הקשר הבין דורי שבין תלמידי בתי ספר לבין האזרחים הוותיקים.
הכיתה בנתניה נפתחה לאחר שמינהל חינוך וחברה בעירייה, בראשותה של טובה דולב וכן האגף לחינוך על יסודי, בניהולה של גילת סיימון - נענה לקול קורא בנושא של המשרד לאזרחים ותיקים.
רכזת הפרוייקט היא אביבה לויטס.
התלמידים החדשים לומדים יומיים בשבוע, על פי מערכת ייחודית, כאשר מוריהם, הם מורי בית הספר. בין תחומי הלימוד: פיזיקה גרעינית ומדע טילים שיועברו על ידי מנכ"ל בית הספר טשרניחובסקי, חגי קרקו וכן לימודי צרפתית ואנגלית, מוסיקה, מחשבים, אומנות, חינוך גופני ותזונה נכונה, צפייה וביקורת על סרטים.
ד"ר אביטל לאופר, סגנית ראש העיר, הממונה על החינוך, עמדה בדבריה על חשיבות הלימוד, המעניק מחד את הקשרים החברתיים עם בני הגיל השלישי ומאידך, עם הדור הצעיר. "מחקרים הוכיחו אינטראקציה עם הדור הצעיר בשילוב הפעלה של היכולות השכליות, תורמת לאיכות חיים ולבריאות פיזית ונפשית."
לאופר, בעלת דוקטורט בפילוסופיה של החינוך, הבטיחה גם להעביר שיעורים בפסיכולוגיה בפני התלמידים החדשים.