פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חידון התנ"ך | צילום: רן אליהו דרמה בחידון התנ"ך לבתי הכנסת: צעירי מזרח במקום הראשון חידון התנ"ך | צילום: רן אליהו

חידון התנ"ך השביעי התקיים השבוע בנתניה. עורך החידון עופר אורנשטיין "טרם ראיתי רמה כזאת של בקיאות בתנ"ך. מה ששימח אותי במיוחד היו כמות הילדים שהגיעו לצפות בחידון" 

חידון התנ"ך התקיים ביום ראשון במכללה האקדמית נתניה. 

חידון התנ"ך | צילום: רן אליהו

צעירי מזרח נתניה הם אלופי חידון התנ"ך השביעי לבתי הכנסת, לאחר שגברו בדו קרב מרתק בשלב הגמר על גיא דר וחגי קרוואני מבית הכנסת "דרכי שלום" שהגיעו למקום השני.

שני הצוותים העפילו לגמר מתוך 12 צוותים לאחר ש"צעירי מזרח" נתניה צברו 95 נקודות מתוך 100 אפשרויות ו"דרכי שלום" הפסידו בפער של 3 נקודות בלבד.

בשלב זה הניקוד התאפס ושני הצוותים נכנסו לשלב "הראש בראש" בו טעות אחת מכריעה את החידון, אולם שני הצוותים ענו באופן מדוייק על 8 שאלות קשות ביותר של המנחה ועורך חבר המועצה עופר אורנשטיין.

300 צופים הגיעו למכללת נתניה לעודד את המתמודדים ועמדו נפעמים כאשר שני הצוותים ענו ביחד על שתי שאלות ההכרעה הקשות של אורנשטיין.

השופטים- הרב יהודה שלוש, הרב משה לחובר, הרב יעקב חזיז והרב בנימין שוורץ, התחבטו האם להעניק לשני הצוותים את הפרס הראשון אבל אז הטיל אורנשטיין את שאלת המחץ האחרונה "סבא של סבא של סבא שלי היה צדיק ואצלי הורגים אנשים. מי אני ?"
צעירי מזרח נתניה שלפו את התשובה "חצרמוות" והכריעו את אחד החידונים המותחים ביותר.
אורנשטיין סיכם "אין פעילות ציבורית שאני אוהב יותר לערוך ולארגן מאשר חידון התנ"ך לבתי הכנסת. המתמודדים היו פשוט מצויינים והייתי מאושר במיוחד לראות את כמות הילדים שנשארו עד הסוף כדי לצפות בחידון . כאשר מגיעים אלי דקה אחרי שהחידון נגמר ושואלים אותי "מה החומר לשנה הבאה"? אני יודע שעשיתי את שלי"