פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
האקדמית נתניה בשת"פ ייחודי עם נשיאות קונגו האקדמית נתניה בשת"פ ייחודי עם נשיאות קונגו האקדמית נתניה בשת"פ ייחודי עם נשיאות קונגו

משלחת רמת דרג בראשות יועץ נשיא קונגו, אליקייה סבאווי ((Elikia Sabwe ואחיו של הנשיא קנקו שיקו (Kanku Shiku), התארחה במהלך השבוע האחרון באקדמית נתניה. במסגרת הביקור הוחלט על שיתוף פעולה וארגון כנס משותף בנושא מים וחיים, בפרלמנט בקונגו

האקדמית נתניה בשת"פ ייחודי עם נשיאות קונגו

קונגו, המונה מעל 90 מיליון תושבים וגאה במסורת ותרבות פרנקופונית, נהנית מקשרים עמוקים ומשיתוף פעולה פורה עם צרפת. במסגרת זו, ביקרו במהלך השבוע האחרון חברי משלחת הפרלמנט הצרפתי עם ראשת הקמפוס הפרנקופוני באקדמית נתניה קלוד ברייטמן.

במסגרת הביקור, הגו הצדדים כנס משותף בפרלמנט קונגו, שייערך בחודש ספטמבר הקרוב ויעסוק בנושא מים וחיים (Water & Life) לשיפור מצב החקלאות במדינה. במסגרת שיתוף הפעולה, ביקשו חברי המשלחת כי נציגי האקדמית נתניה ובראשם הגב' ברייטמן וחוקרי מים מהמכללה, יארגנו את תוכן הכנס ובהמשך לנעשה בו, תוקם וועדה ייחודית.

לדברי ברייטמן, שיתוף הפעולה הזה הינו סנונית ראשונה בלבד, שכן המשלחת הבהירה כי ברצונה לטפח שותפות לאורך זמן ולהקים עם האקדמית נתניה תוכנית למידה אלקטרונית (learning-(e בנושאי קיימות, חדשנות וביטוח.

הנושא נבדק עתה בצורה מעמיקה וכעת מתכננת האקדמית נתניה לערוך גם בין כותליה, בדומה לצרפת ולמתוכנן בקונגו, כנס בנושא מים וחיים.

פרופ' יעקב הרט, נשיא האקדמית נתניה "כמי שעומד בראש מוסד אקדמי ותיק ובעל יכולות מרשימות, אני רואה בקשרים עם ממשלת קונגו הזדמנות נהדרת לבטא את יכולותינו המגוונות לצד הקניית ידע אקדמי וכלים פרקטיים, וגאה לעודד תרומה חברתית ואקדמית גם מחוץ לגבולות ישראל".