פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
 אילוסטרציה | תמונה: עיריית נתניה  הורים מחפשים פתרון לגן דתי לאומי תורני בצפון העיר אילוסטרציה | תמונה: עיריית נתניה

כל רצונם של ההורים הוא לקבל מבנה גן פנוי באזור מגוריהם ובחסות הגרעין התורני הפועל בהצלחה בקריית נורדאו. לדבריהם יש אחד כזה ברחוב יצחק שדה העונה על הצרכים, אלא שבעירייה, כך לטענתם, חוששים מהדתה ולבסוף נתנו תשובה שלילית. אחת האימהות: "צביון הגנים הפך מסורתי ואנחנו מחפשים משהו דתי יותר. לא רוצים לגנוב מהחילונים שום דבר". העירייה בתגובה "הנושא מוכר ונמצא על שולחנם של גורמי המקצוע הרלבנטיים

 אילוסטרציה | תמונה: עיריית נתניה 

מה עושים הורים שרוצים לרשום את ילדיהם לגן דתי לאומי תורני, אבל לא מוצאים מסגרת ראויה מבחינתם באזור מגוריהם? עם הבעיה הזו מתמודדים בחודשים האחרונים קבוצה של כ-30 הורים מצפון העיר. רוב ילדיהם עתידים להתחיל בשנה הבאה גן עירייה, רק לא ברור באיזה גן. יש לציין כי באזור נמצא גן נועם העונה על צרכיהם אך מיועד רק לילדים מגיל 4 ובגלל העובדה שעושים בו איחוד אחים צפוי להיות מלא עד אפס מקום. מעבר לכך, על פי ההורים, מסגרת הממ"ד (חינוך ממלכתי-דתי) אינה דתית מספיק עבורם.

לטענתם, פניות בנושא לעירייה ולטובה דולב, יו"ר מנהל חינוך וחברה, נעשו כבר בתחילת חודש דצמבר האחרון, אך לא זכו למענה הולם. הגן הכי "צפוני" נמצא ברחוב איתמר בן אבי, אבל גם הוא מצוי בתפוסה מלאה ומעבר לכך אימהות עובדות עם 3-4 ילדים לא יהיו מסוגלות להגיע אליו בזמן בשעות הבוקר בהן יש עומסי תנועה. פתרון נוסף שהוצע הוא גן ברחוב שמואל הנציב, אך לדברי ההורים מעבר לעובדה שיש ברחוב מצוקת חנייה התגלו בו לא מעט בעיות בטיחות הנוגעות לגז, מים וחשמל. הפתרון מבחינת ההורים בהחלט קיים וכולל חסות של הגרעין התורני הפועל בהצלחה בקריית נורדאו. מדובר בעשרות משפחות שעברו לשכונה על מנת לחזק את המקום ובתמיכת העירייה והגרעין זכו להצלחה כבירה בקרב 11 הגנים באזור, כמו גם מיגור הפשע בשכונה. אלא שלדבריהם גם יצירת קשר עם העירייה באמצעות הגרעין לא הועילה. פניות אישיות נעשו גם לחברי מועצה ויוני שטבון אף ניסה לסייע בנושא, אך פתרון בשטח אין.

להכתיב את הטון

"הגנים בדרום העיר נחלו הצלחה גדולה ורבים נרשמו לבית הספר אורות רשי. בעירייה כנראה מפחדים מהדתה ורוצים להשאיר את צפון העיר חילונים טהורים", אומרת אחת האימהות. "הלך הרוח בגנים לא דתי מספיק עבורנו והצביון הפך למסורתי. אנחנו מחפשים משהו דתי לאומי תורני. אנחנו לא רוצים לעשות סינון בקבלה ואין לנו בעיה שחילונים יתקבלו, אבל אנחנו נכתיב את הטון". אותו טון נוגע כאמור לחסות של הגרעין התורני הכוללת בין השאר רב פעמיים בשבוע בתוספת תשלום, שמירה על אוכל שמגיע סגור עם כשרות, לבוש צנוע ופעילויות נוספות הכוללות תכנים תורניים יותר.

לאחרונה אף נודע להורים כי קיים מבנה גן פנוי ברחוב יצחק שדה המקובל על כולם ועונה על הצרכים, אך בעירייה מסרבים לאפשר להם לקבל אותו. "אנחנו לא מבקשים גן חדש ולא רוצים לגנוב מהחילונים שום דבר. כל מה שאנחנו רוצים זה גן פנוי שקיים וחסות של הגרעין, כי כבר יש בעיר 11 גנים מוצלחים כאלה, הכל מובנה עם תכנית לימודים, אב גן וכן סידור מבחינת צהרונים, אז למה לא לעזור לנו?", מסכמת באכזבה אחת האימהות. "עכשיו כבר יושבים על השיבוצים של הגנים וכנראה חיכו לפסח כדי למשוך אותנו ולהרוויח זמן לפני שנתנו תשובה שלילית. אני יודעת שיש הורים שעלולים לעזוב את העיר אם הגן לא ייפתח".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים: "הנושא מוכר ונמצא על שולחנם של גורמי המקצוע הרלבנטיים. עוד טרם פנייתכם נקבעה פגישה על מנת לבחון את הנושא, מיותר לציין כי תחושת גורמים עלומי השם שהעירייה 'מושכת' אותם משוללת כל בסיס".