פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: רן אליהו מיזם לעידוד קריאה וכתיבה בנתניה צילום: רן אליהו

מיזם חדש בנתניה נועד לעודד קריאה וכתיבה תוך התייחסות לרגשות שמציפים את בני הנוער, לחלומות שלהם ולאתגרים בעידן החדש

 

"יומני היקר, זאת יעל, הצלחתי להגשים את חלומי להיות שחקנית כדורגל אמיתית. אני רוצה לשתף, אותך בסיפור שלי. כשאני משחקת אני מרגישה משוחררת, שכל העולם בעדי ושאני ממש מאושרת."

כך פותחת מיקה רותם, תלמידת כיתה ה' בבית ספר חיים חפר את סיפורה הקצר, שאוגד בספר היצירות של תלמידי העיר נתניה, בתום תהליך למידה וכתיבה. מדובר במיזם שהופעל בבתי הספר היסודיים בעיר, במהלך שנת הלימודים וחתם את שנות ה – 90 לנתניה.
הפרוייקט התקיים בנתניה על ידי האגף לחינוך יסודי במינהל החינוך, בראשות נורית גבאי, בשיתוף משרד החינוך והצוותים החינוכיים, במטרה לעודד את תלמידי העיר לקריאה, כתיבה, יצירה ומה שביניהם.
על הבמה – המחיזו חברי התיאטרון של בית הספר אילן רמון כמה מהסיפורים הקצרים, לאחר שנהנו מהופעתם של חברי מקהלת בתי הספר רימלט ורזיאל וכן מנגינתם של ילדי יגאל אלון על מנדולינות.

חבר המועצה עקיבא יצחקי, הממונה על החינוך, שכיבד בנוכחותו את האירוע, הודה להורים על האוצרות שהפקידו בידי מינהל החינוך אשר מגיע איתם להישגים יוצאי דופן והביע את התרגשותו מהיצירות של הילדים, מהאוצר הלשוני שלהם ומכושר ההבעה שבא לידי ביטוי ביצירות השונות.

טובה דולב, ראש מינהל חינוך וחברה שיבחה את התלמידים על שהם נותנים הצצה אל עולמם העשיר והתייחסה למעלותיה של כתיבה איכותית המהווה אתגר ללומדים ונושאת בחשיבות קריטית בלמידה הבית ספרית ובהצלחה במגוון מצבים ומקצועות. "אני רואה את תפקידנו ביצירת מרחב בטוח לתרגול של כתיבה וסביבה המעודדת התנסויות." סיכמה

נורית גבאי, מנהלת אגף החינוך היסודי, התייחסה לתהליך ולערך המוסף הנלווה אליו: " קראתי בעיון רב והנאה מרובה, את כל הסיפורים ואת כל השירים, מצאתי בהם עושר לשוני, דימיון פורה ועשיר, גאווה לוקאלית, רגישות חברתית וקוסמית ועוד מתנות ואוצרות מעולמם הקסום של הכותבים הצעירים."