פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: fotolia בית ספר ללקויות למידה יפתח בנתניה צילום: fotolia

בית הספר ללקויות למידה "הבית של תמר" יעבור בשנה הבאה מקיבוץ שפיים לנתניה

צילום: fotolia

ביוזמת ראש מינהל החינוך, טובה דולב  ובעידודה של ראש העיר, מרים פיירברג- איכר,  יעבור בית הספר "הבית של תמר" מקיבוץ שפיים לנתניה. 
בית הספר יפעל במבנה בית הספר יגאל אלון לשעבר בשכונת קרית נורדאו. 
"הבית של תמר" הינו בי"ס לחינוך מיוחד לתלמידים עם לקויות למידה ולתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז מורכבות שהתקשו למצוא מקום ודרך בבית הספר של החינוך הרגיל  וקיבלו זכאות בוועדת זכאות מתוקף חוק החינוך המיוחד.

"הבית של תמר" שם לו למטרה לצמצמם פערים ולהוביל את תלמידיו בדרכי הוראה ולמידה חלופיות, לקראת בגרות מלאה.
בית הספר הוקם לפני 20 שנה על ידי תמר פדבו, מומחית ללקויות למידה ולפני שלוש שנים נרכש ע"י רשת טומשין ונמצא בפיקוח מלא של משרד החינוך. 
בבית הספר יפעלו 15 כיתות משכבת ז'- יב ', כאשר בכל כיתה ילמדו עד 14 תלמידים, דבר המאפשר למנהלת, גב' יעל בן ארי ולצוות ההוראה להקנות מיומנויות ודרכי למידה לתלמידים באופן מותאם ובכך להביא את התלמידים הלומדים לצמצום הפער הלימודי שצברו בתוך מערכת החינוך הרגיל. 
מנהלי הרשת מעידים: "שיטות ההוראה שלנו עוקפות את הלקויות של התלמידים ומקנות ידע בדרכים אלטרנטיביות. למשל, לומדים אצלנו ילדים שיש להם אינטליגנציה די גבוהה אבל לא מסוגלים לקרוא. אנחנו מלמדים אותם היסטוריה דרך סרטים ומקריאים להם את הטקסטים. יש גם שעת חינוך כל יום, ורכז דשא שממשיך ללמוד על הדשא עם ילדים שלא מסוגלים יותר לשבת בכיתה. חוץ מזה, יש לנו מגמות כמו טיפול בכלבים ורכיבה, וצוות קבוע של פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים שמספקים לילדים טיפולים, כאשר 85% מהילדים מסיימים עם בגרות מלאה".