פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חלוקת פרסי מצויינות וחדשנות למען שילובם של יוצאי אתיופיה | צילום - רן אליהו יוזמה, מצויינות וחדשנות לקידום יוצאי אתיופיה חלוקת פרסי מצויינות וחדשנות למען שילובם של יוצאי אתיופיה | צילום - רן אליהו

בטכס חגיגי העניקה העירייה בשבוע האחרון, פרסים למי שגילה יוזמה, מצויינות וחדשנות לקידום ולשילוב יוצאי אתיופיה בנתניה 

חלוקת פרסי מצויינות וחדשנות למען שילובם של יוצאי אתיופיה | צילום - רן אליהו

השנה צויינו חמש שנים לחלוקת הפרס לאחר הפוגה בשל משבר הקורונה.

מדובר בפרס כספי על שם רוני פיינשטיין ליזמות עירונית בו זכה מנכ"ל העירייה לשעבר, מר איזי ענבר כפרס אישי, אשר בצעד יוצא דופן החליט לייעד אותו לטובת המשך פיתוחן וקידומן של תכניות ויוזמות חדשניות בנושא שילובם החברתי של יוצאי אתיופיה בעיר נתניה.

הטכס נערך במעמד מ"מ וסגן ראש העירייה אינג' אלי דלל, סמנכ"לית וראש מנהל הכללי, חיה שניידר, גלית מימון סגנית מנהלת אגף משאבי אנוש וכן הקייס וובשט יאלו.

שמונֶה מועמדויות התקבלו, מתוכן נבחרו שלושה. במקביל – ניתנה תעודת הוקרה לנגה אהרוני, מנהלת הרשות הלאומית לביטחון קהילתי במשרד לביטחון פנים, על פעילות מיוחדת בתחום.

בנימוקי הפרס נכתב כי "במסגרת תפקידה יצרה נגה  אינטגרציה ושיתוף פעולה בין כל הגורמים במרחב העירוני כגון : משטרת ישראל, מינהל חינוך, רווחה, אכיפה, פנאי והקשר עירוני רחב.

בתפקידה ישמה ובנתה  תהליכים חדשים על מנת לייצר ערך משיתוף הפעולה בין הגורמים השונים. כגון: הקמת סיירות הורים, גיוס מתנדבים, הקמת מערך טכנולוגי לפיקוח ובקרה, בניית תכנית מוגנות עירונית חינוכית, הפעלת תכניות מוגנות והתערבות בבתי הספר."

במקום הראשון זכתה נילי חומן , עו"ס מנהלת "החצר הנשית" בשכונת חפציבה, אשר שייכת ליחידה לטיפול בנוער וצעירים במינהל הרווחה והשירותי החברתיים.

"נילי, היא דוגמא לעובדת מחוייבת ומסורה הרואה בקידום שינוי ושוויון חברתי שליחות אישית ,מבינה הבנה עמוקה את ההתמודדויות של נערות וצעירות ופועלת ביצירתיות ועם מוסר עבודה ואתיקה אישית ומקצועית לקידום והעצמה של נערות וצעירות יוצאות אתיופיה.

"כישוריה של נילי, הופכים את החצר הנשית בנתניה למרחב שוקק חיים ונעים ובעיקר לבית עבור 150 נערות וצעירות שיודעות שיש להן כתובת , בכל התמודדות או צורך. האופן בו נילי מובילה ומנהלת את פעילות החצר, משקפת , מעבר למסירות והמצויינות גם ראיה מחוץ לקופסא ובוודאי מבטאת יכולות יזמות וחדשנות ראויות לציון."

במקום השני זכתה אסתר מהרט   -   עו"ס בעלת תואר שני, עובדת במסגרת  התכנית " הדרך החדשה" לקידום יוצא אתיופיה במח' לאזרחים ותיקים שבמינהל הרווחה והשירותים החברתיים.

"במסגרת תפקידה, אסתר מקדמת ומתכללת תכניות ופרוייקטים לקידום אזרחים ותיקים יוצא אתיופיה ושילובם במסגרות ותכניות חברתיות בקהילה. אסתר עובדת מסורה וחרוצה, מקצועית ויסודית, בעלת יוזמה ויצירתיות, שואפת למקסם ולמצות את התוכניות למען האזרחים הוותיקים, בני העדה, ורואה בעבודתה שליחות אישית, מבינה את החשיבות של שילוב בני העדה בתוכניות אשר יוציאו אותם ממעגל הבדידות ויספקו להם פלטפורמה ליצירת עניין, משמעות וקשרים חברתיים אשר כה חשובים בקבוצה גיל זו.

"בנוסף לעבודתה הקהילתית של אסתר בפיתוח מסגרות ותכניות עבור האוכלוסייה, היא מלווה ומטפלת פרטנית ."

במקום השלישי זכה אריה דורון אשר כיהן בתפקיד מנהל תחום הנוער בקריית נורדאו כ - 24 שנים ועם השנים החל גם לנהל את המתנ"ס בשכונה והפך את המתנ"ס ו"קפה לנוער" מודל לעבודה קהילתית.

"פעילותו ותרומתו הרבה של דורון באה לידי ביטוי בתחומים ובאפיקי פעולה שונים ומגוונים: הנצחת מורשת בני העדה- הקמת מודל של כפר אתיופי בתוך שטח "קפה לנוער" שמהווה עד עצם היום הזה, מקור לגאווה לבני הנוער המארחים משלחות ואורחים מרחבי הארץ והעולם. בני הנוער חושפים את המבקרים לאורח החיים ולמנהגי העדה, תוך כדי ריקוד, שירה ומשחק וסיפור עלייתם של עולי אתיופיה לישראל.

"חיזוק הקשר בין הנוער בני העדה למשטרת נתניה – במהלך כל השנים, דורון ראה ורואה חשיבות רבה בחיזוק הקשר בין בני הנוער בני העדה ובני הנוער בכלל למשטרת ישראל. דורון, פעל רבות  לקרב ולמסד את פעילותו של השוטר הקהילתי בקרב בני העדה ולחזק את יחסי האמון גם בעיתות משבר.

"דורון רואה בעשיה סוג של שליחות ויכולת לתרום את חלקו הן בקידום שילוב והן בראיה רחבה יותר של קידום סוֹבלנוּת, כבוד הדדי וקבלה בתוך המגוון התרבותי הקיים בארץ."