פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הדר לי. צילום: אסף שמע יש לה את ה"אקס פקטור"

הדר לי, תושבת נתניה, מתמודדת בימים אלה בתכנית הכישרונות "אקס פקטור". היא מעולם לא הסתדרה במסגרות וקשה לה להתמודד עם לחץ, אבל הדר מבטיחה לא להתייאש, "אקס פקטור זה כמו מרוץ, ואני שואפת לנצח". התכנית "אקס פקטור" משודרת בימי רביעי ושבת ב"רשת"

הדר לי, תושבת נתניה, מתמודדת ב"אקס פקטור" ישראל, היא ההבטחה הגדולה של התכנית.

היא עלתה לבמה, שיערה המתולתל פרוע, מזכיר כל כך את אישיותה המרדנית. היא פוצחת את פיה ומבצעת את השיר "And I'm Telling You I'm Not Going" של ג'ניפר האדסון, מקווה לעבור בהצלחה את האודישן. כבר בתו הראשון השופטים מבינים שלא מדובר בעוד בחורה בת 22 שחולמת להיות זמרת. הדר לי היא פרפורמרית בחסד, ואמנם מדובר בתחילת התחרות של תכנית הכישרונות המצליחה "אקס פקטור", אבל תשמעו לנו, היא עוד הולכת לכבוש את עולם המוזיקה. 

 

 

הדר, תושבת נתניה, רצתה תמיד להיות זמרת ולפתח קריירה כמוזיקאית, אבל ל"אקס פקטור" היא הגיעה ממש במקרה: "הופעתי בערב במה פתוחה בפאב פלורנטין בנתניה. עליתי שיכורה לבמה ולא ידעתי שבקהל יושבים המלהקים של התכנית. הם הזמינו אותי לאודישנים ומשם זה התגלגל", מספרת הדר.   

איך התגובות? 
"מדהימות! אני זוכה לפרגון גדול שלא ציפיתי לו, וכל לייק בפייסבוק וכל תגובה מרגשים אותי. כשהגעתי לתכנית לא באמת תפסתי איפה אני נמצאת ובהתחלה לא ייחסתי לכך חשיבות גדולה, אבל היום אני מתרגשת כשאני מבינה מהו המעמד שבו אני נמצאת. אני אסירת תודה על כך שהכרתי אנשים נפלאים בתכנית, כמו המתמודדים, אנשי ההפקה והשופטים".

 

ואם כבר מדברים על שופטים, הדר אמנם זכתה לתגובות מפרגנות, אך שירי מימון ורמי פורטיס טענו כי יש לה הרבה מניירות וכי היא מתאמצת מדי. הדר מצידה, מקבלת את הביקורת באהבה: "אני חושבת שהם צודקים ואני שמחה שיש על מה לעבוד. באתי לתכנית כדי ללמוד".

אנשים בנתניה - יש לה את ה"אקס פקטור"

 

"לא אוהבת מסגרות"

כשהייתה בת 13, הדר לי החלה ללמוד בקונסרבטריון, עשתה 10 יחידות מוזיקה ושרה אופרה באיטלקית, גרמנית ורוסית. אבל המשיכה האמיתית שלה הייתה תמיד לרוק ובלוז: "האופרה פתחה לי עולמות שבחיים לא הייתי מגיעה אליהם בלעדיה, אבל אי אפשר להשוות את סגנון האופרה הקפדני לתחושת האדרנלין כשאני עולה לבמה ושרה רוק. אופרה היא מאוד טכנית וברוק יש משהו כל כך משחרר וחופשי. זה מאוד מצחיק שדווקא אני, שלא אוהבת מסגרות, למדתי אופרה". 

 

הדר מספרת כי תמיד היה לה קשה לשבת וללמוד. "הייתי עושה את המינימום כדי לעבור את המבחנים ולא משקיעה. גם תמיד התקשיתי להתמיד בעבודה אחת. אני לא בנויה לשבת במשרד ולהתאים את קצב העבודה שלי לפי מחוגי השעון, ומסגרות נוטות להלחיץ אותי".
 אז איך את מסתדרת ב"אקס פקטור", שהיא מסגרת מאוד מלחיצה?
"אקס פקטור זה משהו שונה כי זה לעשות את מה שאני אוהבת. אני משתעממת מהר, אבל מוזיקה אף פעם לא משעממת אותי. בכל מקרה אני רואה את התכנית כמו מרוץ ואני אעשה הכל כדי להאיץ ולהשיג את המתחרים עד שאגיע לקו הסיום". 

"שואבת השראה למוזיקה מהים"

בנוסף למוזיקה, האהבה הגדולה של הדר היא הים. "הים בעיניי זה כמו החיים. גל חדש מגיע, נשטף, ואז גל חדש מתחיל, ממש כמו כשדלת אחת נסגרת וחלון נפתח. כשאני מביטה בים עולים בי רגשות של שמחה ושל כאב, ואני נוהגת לשבת מול הגלים ולכתוב שירים, ולשיר בתוך המים. אלו הרגעים הכי קסומים שיש לי".

 

אבל לא תמיד זה היה ככה. בעבר הדר פחדה להיכנס למי הים. הכל השתנה כשאחד המצילים הציע לה סיבוב בחסקה שלו: "עליתי איתו לחסקה והגענו לאיזו נקודה רחוקה מהחוף. כל מה שראיתי היו מי טורקיז ושמיים. זה ריגש אותי כל כך שקפצתי למים, בכיתי וצחקתי בבת אחת. הרגשתי שאני חיה ולא הבנתי איך פספסתי את זה עד עכשיו. זה היה עוצמתי כל כך". 
 
אנשים בנתניה - יש לה את ה"אקס פקטור"
 
מאז התפתחה האהבה של הדר לים, ולפני חצי שנה היא החליטה להקים בית ספר לסאפ - ספורט שבו עומדים על גלשן וחותרים בים. "התאמנתי על הסאפ של ידיד שלי, גם בחורף ובגשם, וכשהרגשתי שאני מספיק מיומנת פתחתי את בית ספר בחוף קונטיקי, החלק הצפוני של סירונית. אני מעבירה שיעורי סאפ לכל הגילאים, ואפילו לימדתי את אבא שלי איך לגלוש על הסאפ".  
מה את יותר אוהבת- את הים או את הבמה?
"זה כמו לשאול את מי אני אוהבת יותר - את אמא או את אבא. שניהם החמצן שלי ובכל יום אני מודה על כך שזכיתי להנות מהים ומהבמה".