פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פיגוע ברחוב הרצל "מזל שזה נגמר ככה ולא נגרם אסון גדול יותר" פיגוע ברחוב הרצל

הפקח אבי מנשרוב הרחיק בזמן את שוטר מג"ב שהותקף על ידי מחבל בפיגוע ברחוב הרצל בנתניה השבוע. במזל זה הסתיים רק בפציעה קלה של השוטר, שהתעשת ונטרל את התוקף "תפסתי לו את היד והרחקתי אותו מהר לכיוון הכביש" סיפר 

ניסיון הפיגוע ביום שלישי השבוע בנתניה עלול היה לגבות מחיר כבד הרבה יותר. המחבל, כבן 45 מאזור טול כרם, הפתיע את שוטר מג"ב רונן אמילוב כשתקף אותו מאחור ודקר אותו בצווארו.

 אמילוב התעשת, הסתובב, ירה במחבל ונטרל אותו. מרסיסי זכוכית כתוצאה מהירי נפצעה אשה נוספת באורח קל. אמילוב, שנפצע גם הוא קל, פונה בהכרה לבית החולים לניאדו ושוחרר מאוחר יותר לביתו. המחבל נפטר אתמול (חמישי) בבית החולים.  

סכין ארוכה, כמו מסורית

מי שאחראי לכך שהאירוע הסתיים עם שני פצועים קל בלבד הוא אבי מנשרוב (32) ממנהל הפיקוח בנתניה, שאחז בידו של אמילוב והרחיק אותו בזמן מהמחבל לפני שנפגע קשה יותר.
"כמו בכל בוקר אנחנו נמצאים במקומות הומי אדם, מכווינים תנועה ומנסים לתקל אנשים שנראים חשודים", משחזר מנשרוב, המשמש כפקח כבר 11 שנה ומתגורר בקריית נורדאו.
הפקח שוחח עם השוטר כשהמחבל הפתיע אותם. "רונן היה עם הגב ואני עם הפנים", הוא אמר. "המחבל כאלו עבר לידנו אבל בשנייה הסתובב ושלף סכין ארוכה. זו לא הייתה סכין רגילה, יותר כמו מסורית שהייתה באורך של כ-30 ס"מ והוא הספיק לדקור את רונן בצד שמאל של הצוואר".
"השוטר לא הבין בהתחלה מה קרה לו", ממשיך מנשרוב. "תפסתי לו את היד והרחקתי אותו מהר לכיוון הכביש, כשבדרך אני אומר לו 'היה פיגוע, תוציא את הנשק'. הוא התעשת מהר, הסתובב אל המחבל וירה בו למרכז מסה כדי לנטרל אותו".

אנשים בנתניה - "מזל שזה נגמר ככה ולא נגרם אסון גדול יותר"

עמד על הרגליים

מיד לאחר מכן הזעיק מנשרוב סיוע באמצעות הקשר ופעל כדי להרחיק מהמקום סקרנים ולפנות את הזירה לכוחות משטרה ומד"א, שהגיעו תוך דקות למקום.
"מזל גדול שרונן נשאר לעמוד על הרגליים", הוא מסכם. "המחבל כבר צעק חזק 'אללה אכבר' ואם הוא היה נופל זה עלול היה להיגמר אחרת. אני שמח שזה נגמר ככה ולא נגרם אסון גדול יותר. מקווה מאוד שכולם יהיו ערניים ודרוכים והלוואי שלא ניתקל יותר באירועים חמורים שכאלה".