פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חן גל הפעילה החברתית מנתניה שהגיעה עד ראש הממשלה חן גל

הפרויקט המרגש של "ישראל בידור" איחד לקליפ משותף את בנימין נתניהו ועדן בן זקן, שביצעו דואט לשיר "יש בי אהבה". חן גל, שהופקדה על הקריאייטיב, התסריט וההפקה של הקליפ, מספרת בראיון איך זה להתבדח עם ראש הממשלה על הסט, משתפת בחיבור האישי ליוזמה בזכות סבה ניצול השואה ושוקדת על הקמת פורום צעירים לאומי. וחכו שתשמעו מה היא רוצה לעשות כשתהיה גדולה 

חן גל. סלפי 

קשה להאמין שמישהו פספס את הקליפ שפורסם, בו שיתפו פעולה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והזמרת עדן בן זקן, שסיפקו דואט מרגש לשיר "יש בי אהבה" של אריק איינשטיין. מדובר בעוד פרויקט מושקע מבית היוצר של "ישראל בידור", גוף תקשורת פופולרי לצעירים בעל למעלה ממיליון עוקבים ברשתות החברתיות. אם השם נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. מדובר באותו גוף שהפיק פרויקטים חברתיים גדולים בעבר, דוגמת "תנו לגדול בשקט" שקרא לאהבת חינם בעקבות השסע בעם, בשיתוף הנשיא רובי ריבלין והזמר שלומי שבת, ומניעת אלימות נגד נשים, בו נטלה חלק גילה אלמגור.

אנשים בנתניה - הפעילה החברתית מנתניה שהגיעה עד ראש הממשלה

חן גל

לרגל חג החנוכה, החליטו בישראל בידור להעלות לתודעה את מצוקת הקשישים, שרבים מהם נותרו בודדים בחג בשל הנחיות הקורונה. במהלך בזק חברו למיזם עמותת "כן לזקן", יחד עם שלל סלבס וכוכבי רשת שקראו לגיוס כספים ובעיקר לא לשכוח את סבא וסבתא. גולת הכותרת הם כמובן ראש הממשלה והזמרת המצליחה, שהגיעו בשני שעבר לאולפן ההקלטות בקריה האקדמית אונו ולא השאירו אף עין יבשה.

עולה על הגל

הקשר הנתנייתי הבלתי אמצעי לפרויקט הוא חן גל, 23, נתנייתית מבטן ומלידה וכתבת בערוץ התוכן של ישראל בידור. במסגרת זו, הופקדה על ההפקה, התסריט והקריאייטיב בקליפ. "במיזמים הקודמים גילינו שיש לנו המון כוח להניע תהליכים ולהשפיע לטובה מעבר לפן הבידורי, ולכן החלטנו להמשיך בפרויקטים חברתיים", היא אומרת בראיון ל"נתניה נט". "אחרי שנשיא המדינה השתתף בפרויקט הקודם הבנו שהשמיים הם הגבול ויש ביכולתנו להגיע לכל אחד. פנינו לראש הממשלה, הוא נענה בחיוב וזה שימח אותנו מאוד. פנינו גם לעדן ולעמותה, חשבנו על שיר, קבענו מועד להקלטה ויצאנו לדרך. הרמנו את הכל תוך יומיים".

לא לכל אחד יוצא לעבוד עם ראש הממשלה על פרויקט חברתי, ולבקש ממנו לשיר ולסמן בידיו תנועת לב. היו לחץ והתרגשות?

"לא. האמת שממש היה קל לעבוד איתו, ביבי מקסים. הוא התבדח איתנו על הסט בנוגע ליכולות השירה שלו והחמיא לעדן על השירה שלה. שניהם התרגשו מאוד לפגוש אחד את השנייה. לא דיברנו מעבר למטרה החשובה שלשמה התכנסנו".

אילו תגובות קיבלתם על הקליפ?

"חיוביות מאוד. המון צעירים אמרו לנו שבזכות הקליפ הם יצרו קשר הדוק עם סבא וסבתא ויגיעו יותר לבקר אותם".

הרגע המרגש ביותר מבחינת חן היה השתתפותו הפעילה בפתיחת הקליפ של סבה, ישראל אינגבר, ניצול שואה ודמות מוכרת בנתניה, שהתנדב במשך שנים ונבחר בעבר ליקיר העיר. "יש לסבא סיפור חיים מאוד מרגש. לפני חמש שנים נסענו עמו לעיירה ויז'ניץ בפולין. הוא הגיע לשם עם שלושה מנכדיו לראשונה לאחר המלחמה והתרגש מאוד", היא משתפת.

למען נשים וצעירים

חרף גילה הצעיר, מחזיקה גל ברזומה מרשים בתחום התקשורת, אם ככתבת צבאית ואם כתחקירנית בתכנית "הצינור". מלבד עבודתה בערוץ התוכן "ישראל בידור", הכולל אתר, יוטיוב ואינסגרם, היא פעילה חברתית ומדורגת כמספר 7 ברשימת "פעימה חדשה" של טלי מולנר. לדבריה, לא רק שהקורונה לא פגעה בעשייה שלה, אלא להפך – הפעילות האינטנסיבית ממילא הואצה אף יותר. "המשכתי ליצור ופרחתי בקורונה. כמובן שאני לא שמחה על המצב, אלא על התהליך שעברתי", היא אומרת ונזכרת איך הכל התחיל. "הפעילות החברתית נולדה אצלי בשלב מוקדם מאוד", מספרת גל. "במקום ללכת לבית הספר חיפשתי לעשות כתבות באתרי נוער ובטלוויזיה, והייתי פעילה במועצת התלמידים".

אנשים בנתניה - הפעילה החברתית מנתניה שהגיעה עד ראש הממשלה

חן גל עם סבא

כיום היא מנסה לקדם במסגרת פעילותה זכויות נשים, תחום שחרטה על דגלה מולנר, ובעיקר עוסקת במצב הצעירים במדינה. קהילת פייסבוק שיצרה תחת השם "בני 20, המאה ה-21" מונה כבר 15 אלף איש, ובשיתוף שני צעירים נוספים היא נמצאת בשלבים מתקדמים של הקמת פורום צעירים לאומי. "לא צריך לחכות שהצעירים יהיו בשלטון. עליהם להיות מעורבים כבר עכשיו", היא אומרת. "לצעירים יש המון כוח, הם המנוע וצריכים להיות מעורבים בקבלת ההחלטות שישפיעו על עתידם. לצערי הדור שלנו סובל מחרדת החמצה, ודווקא כשהעולם עצר יכולתי לעצור לרגע ולהבין מהם הערכים והדברים החשובים לי".

מהן השאיפות שלך בעתיד הקרוב והרחוק?

"אני רוצה להמשיך בפעילות שמשלבת תקשורת ועשייה חברתית. מעבר לכך, אני פחות מאמינה במערכת החינוך. יש בה פספוס גדול והיא לא נותנת כלים אמיתיים לחיים. לכן, החלום הגדול שלי הוא לעשות שינוי משמעותי ולהיות בעתיד שרת החינוך".