פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אנדרי אוגליצקי שיתוק מוחין לא מנע מאנדרי להפוך לסופר לגיטימי אנדרי אוגליצקי

אנדרי אוגליצקי חגג לאחרונה את צאת ספרו השלישי - "משימה מעבר לים". לא מובן מאליו עבור מי שכותב באמצעות לחצנים על ראש כסא הגלגלים שלו. כעת הוא מספר על התהליך הלא פשוט, הקשר החזק לדמויות והסיוע של המדריך במרכז אתג"ר. ומה השלב הבא? להמשיך לכתוב, ליצור מוזיקה ולמצוא אהבה. ראיון כתוב 

אנדרי אוגליצקי

מלאכת הכתיבה מורכבת מאוד גם עבור מי שהמקלדת היא חברתו הטובה ביותר, קל וחומר עבור בחור עם שיתוק מוחין שיושב בכסא גלגלים וכותב באמצעות כפתורים מיוחדים בראש הכסא. אלא שהמגבלה המשמעותית הזו לא מנעה מאנדרי אוגליצקי להפוך לסופר מן השורה.

בימים האחרונים השיק את ספרו השלישי במספר – "משימה מעבר לים", במהדורה דיגיטלית שניתן לרכוש במחיר סמלי של 30 שקלים. מדובר בהרפתקה רווית מתח ואקשן, כאשר הגיבור הראשי דן, רווק תל אביבי, מתעורר בוקר אחד לכאוס מטורף במדינה. המוסד מגלה שארגון האקרים השתלט על כל המערכות החשובות ומתכנן לפגוע קשות בארץ ובעולם כולו. לין, סוכנת מוסד צעירה, מקבלת עליה את המשימה להתחקות אחר מפעילי הארגון. אז מי עומד מאחורי ארגון ההאקרים, איך דן קשור לסיפור והאם לין תצליח להפיל את ראשיו? מוזמנים לקרוא.

"כשהתחלתי לכתוב את הספר ידעתי שהוא יעסוק בנושא הסייבר, אך לא ידעתי איך להתחיל ופשוט זרקתי את כל מה שהיה לי בראש", אומר אנדרי בראיון ל"נתניה נט" שנערך בהתכתבות. "כדי לקבל השראה ראיתי המון סרטי אקשן. בשלב מסוים ישבתי עם פאול אבא, המדריך למחשבים במרכז אתג"ר שעזר לי בכתיבת הספר, וראינו שכדאי שאתחיל מחדש. הוא הציע לי לכתוב את הסיפור בקצרה ואז לפתוח אותו, ובסופו של דבר הגענו לתוצאה שרציתי. בתהליך הכתיבה נשאבתי לתוך הסיפור וממש הרגשתי על גופי את מה שחוו הדמויות".

אנדרי אוגליצקי, 32, רווק, מתגורר עם הוריו בשכונת אגמים בנתניה. נולד בברית המועצות לשעבר ובגיל 3 עליה לישראל. הוא לא נתן למוגבלות להשתלט על חייו וסיים 12 שנות לימוד בבית הספר "האון" בתל אביב, המונגש ומותאם לבעלי מוגבלויות פיזיות. הוא בעל הכשרה בבניית אתרים ומדי יום הוא נוסע למרכז אתג"ר, מרכז יום לבעלי מוגבלויות בנתניה, שם הוא משתלב בשלל פעולות מאתגרות, בהן כתיבת ספרים ויצירת מוזיקה.

בשיתוק מוחין אובחן ממש לאחר הלידה. "זו מגבלה פיזית שנגרמת בעקבות סיבוך בזמן הלידה, לרוב בשל חוסר חמצן לעובר המסכן את חייו", הוא מסביר. "אצלי כל ארבע הגפיים נפגעו, כמו גם היכולת לדבר".

מה השאיפות שלך בהמשך הדרך?

"אני רוצה להמשיך ליצור, לכתוב ספרים ושירים. בנוסף, כמו כל אדם גם אני שואף למצוא אהבה".