פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
איציק סמדג'ה  "אני לא מתנגד לחיסון, אבל צריך להיבדק ולהתייעץ קודם" איציק סמדג'ה 

איציק סמדג'ה חווה תופעות לוואי קשות לאחר שהתחסן בפעם השלישית. מאדם חזק שמתאמן מדי יום, סבל מחולשה, קוצר נשימה ועייפות. בפוסט שפרסם הזהיר מפני אותן תופעות וזכה לתגובות רבות. "המדינה דוחפת את כולם להתחסן, אבל לא מציפה את נושא תופעות הלוואי", הוא אומר. "אם זה קרה לי, זה יכול לקרות לכל אחד" 

איציק סמדג'ה 

איציק סמדג'ה לא האמין שזה קורה לו. לאחר ששני החיסונים הראשונים שקיבל נגד קורונה עברו אצלו בצורה חלקה, הוא היה בין הראשונים להתחסן בשלישית לפני כשבועיים וחצי ולא חשש מדבר. אלא שאז זה הכה בו.

"פתאום הרגשתי כאבים בכתף, אבל לא ייחסתי לזה יותר מדי חשיבות", הוא מספר בשיחה עם "נתניה נט". "המשכתי כרגיל ויום לאחר מכן הלכתי לעבודתי כמאמן ג'ודו. פתאום, משום מקום, אני קולט שאני ממש נוטף זיעה. לא ידעתי מאיפה זה בא, הגעתי הביתה והלכתי לנוח, אבל זה לא הסתיים שם. זו חולשה שבאה בגלים. מבן אדם שמתאמן כל יום כבר 5 שנים, שומר על הבריאות ורץ כל יום 30-40 דקות, פתאום אני לא נושם אחרי 5 דקות וקשה לי לקום בבוקר".

בעקבות התופעות הקשות, פרסם סמדג'ה פוסט בפייסבוק, בו תיאר את שקרה לו. "היזהרו מהחיסון השלישי, מאז אני מרגיש זוועה!", כתב בין השאר. "העליתי את הפוסט מתוך כעס על המערכת ששולחת את כולם להתחסן. המדינה דוחפת לזה, אבל לא מספרת ולא מציפה את נושא תופעות הלוואי", הוא אומר. "החלטתי להיבדק והבנתי מהרופא שזה קורה להרבה אנשים כתוצאה מהחיסון השלישי. יש ימים טובים יותר ופחות, לאט לאט זה דועך ובימים האחרונים אני מרגיש קצת יותר טוב".

נוגדנים תחילה

איציק סמדג'ה, 52, נשוי פלוס שניים, מתגורר בשכונת גלי ים בנתניה. הוא אחיו של אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו, הזוכה הטרייה במדליית הכסף הקבוצתית באולימפיאדת טוקיו. גם איציק מאמן ג'ודו, ובנוסף מסייע בתחום הספורט לבעלי מוגבלויות.

לאחר התופעות פנה לבדיקות כלליות וכן נבדק אצל קרדיולוג, על מנת לשלול אפשרות של דלקת בשריר הלב. "היום אני מבין מה זה להיות מוגבל בתנועה. זה מכניס את הבן אדם לחרדה וברור שפוגע גם מבחינה מנטלית", הוא מבהיר. "לאשתי היה תור לחיסון, אבל המלצתי לה לעשות קודם כל בדיקה סירולוגית כדי לראות מה רמת הנוגדנים שלה. למה לעשות חיסון אם יש לך נוגדנים? אנשים צריכים להיבדק, לדעת את הסיכוי להשפעות ואפילו להתייעץ עם רופא לפני החיסון כדי למנוע דברים כאלה. המינימום זה לעשות בדיקה סירולוגית".

לסיום, הוא מבקש להדגיש שאין בכוונתו לצאת נגד החיסון, אבל אין ספק שהחוויה המלחיצה והלא נעימה שעבר בהחלט השפיעה עליו. "שלא יבינו לא נכון, אני לא מתנגד לחיסונים, מאמין בהם ומי שלא מתחסן זה לא בסדר, אבל מצד שני צריך לעשות קודם בדיקה סירולוגית כדי לוודא שאפשר לחיות עם החיסון הזה", הוא מסכם. "אם אני עברתי את זה, בן אדם חזק מאוד לגילי, זה יכול לקרות לכל אחד".