פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סמדר סגל סמדר סגל בראיון "סיכום שנה" לנתניה נט סמדר סגל

מפרויקט השאלת הספרים בבתי הספר בעיר ועד למאבק הסרדינים. סמדר סגל יו''ר ועד ההורים העירוני בראיון מיוחד לרגל סיום שנת הלימודים
יו''ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, היא ללא ספק אחת הנשים המשפיעות ביותר בעיר. בראיון מיוחד לנתניה נט, מסכמת סגל שנה מלאת אקשן ומבטיחה: "כל עוד אני כאן, להורים בעיר הזאת תמיד יש כתובת לפנות אליה".

נתניה זאת עיר עם שקיפות גבוהה

"השנה האחרונה הייתה פול טייפ ג'וב", אמרה סגל בשיחה עם נתניה נט. "מיילים, סמסים, ווטסאפים – מידי יום אני מקבלת עשרות הודעות מההורים. נתניה, זאת עיר מאוד תוססת, עיר עם שקיפות גבוהה. כשזה נוגע לילדים, ההורים רוצים לדעת הכול ומהר. לפעמים הם כמו ילדים קטנים, שלא יודעים לדחות סיפוקים, ופונים אלי לגבי כל דבר, החל ממעבר של ילדיהם לכיתה או לבית ספר אחר, תשלומים, טיולים, ועוד. אבל אני רגילה לזה, ומבינה עד כמה זה חשוב, שלהורים יש כתובת לפנות אליה".

פול טיים ג'וב בהתנדבות מלאה

תפקיד יו''ר ועד ההורים אינו נושא שכר כספי לצדו, וסגל, סוכנת ביטוח עצמאית מצליחה, עושה הכול בהתנדבות מלאה. ולא, היא לא מתכוונת להיכנס לחיים הפוליטיים. "אני אדם שרץ למרחקים ארוכים ומה שמניע אותי זה שאיפה, התמדה וכמובן גם ההישגים. מאז כניסתי לתפקיד לפני 4 שנים, הצלחנו לקדם המון פרויקטים חשובים. פרויקט השאלת הספרים בבתי הספר העירוניים, בדיקות קרינה שבוצעו בבתי הספר בעיר, ביוזמתו של וועד ההורים העירוני. השבתנו את התיכונים במאבק הבגרויות, כאשר משרד החינוך ניסה להכניס נהלים חדשים בעקבות הדלפת בחינות הבגרות האחרונות. הרמנו את הדגל, כאשר בוטלו הטיולים השנתיים בתיכונים "שרת" ו"אורט ליבוביץ". עכשיו, הנושא החשוב ביותר שעומד על הפרק, זה מחאת הסרדינים. בעיניי, צפיפות בכיתות הלימוד זהו מחדל בלתי נתפס ואנו נמשיך להילחם, ואם נצטרך גם נשבית את הלימודים בתחילת שנת הלימודים הבאה".

אנשים בנתניה - סמדר סגל בראיון "סיכום שנה" לנתניה נט

כיצד את רואה את נושא המעורבות של ועדי השכונות? 

ועד השכונות ובכלל כל מי שאכפת לו מהעיר שלו, זה דבר נפלא. אבל יש מספר אנשים חזקים בוועדים, שעושים דברים מבלי להתייעץ. כאשר הועד העירוני רוצה להעביר החלטה מסוימת, אנחנו מעלים את הנושא ברמה העירונית וכל יו"ר מדבר עם נציגי הכיתות בבית הספר שלו. לאחר מכן ההחלטה חוזרת לוועד העירוני והרוב קובע. ההחלטות של ועד ההורים העירוני בנויות על דעת הקהל האמיתית. אנחנו שמים את האגו בצד ומנסים למצוא פתרון לבעיה. לפעמים, יש אנשים שלא מוכנים לוותר על הכותרות בעיתונים והתערבות שלהם, רק מכשילה תהליכים. דוגמא לכך, הוא מאבק על צביונו החילוני של בית הספר היסודי חיים חפר, שהחל לפני שנתיים, כשקבוצת הורים מסורתיים מרמת פולג, שנאלצו לשלוח את ילדיהם לבתי הספר מחוץ לשכונה, פנתה אלי בבקשה למצוא פתרון לבעיה. לצערי הרב, הנושא הזה הגיע רחוק למדי. במקום להקשיב בסובלנות אחד לשני, ההורים משני הצדדים לא ויתרו על האגו שלהם, וקיבלנו מלחמה בין דתיים וחילוניים".
"יש לי המון תחביבים" , המשיכה סגל. "אני אוהבת אומנות, מוזיקה ומציירת בעצמי. אבל האהבה הכי גדולה שלי זה הילדים. התחלתי להתנדב בוועד ההורים הבית ספרי, כשבתי הבכורה עלתה לכיתה א', מאז עברו 20 שנים. הנעתי מהלכים וראיתי שיש לי יכולת. לפני 4 שנים הגשתי מועמדות לתפקיד יו''ר הועד העירני ונבחרתי. מאז אני שם".