פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גיטלה גיטלה: זמרת הפולק מנתניה שכובשת את העולם גיטלה. צילום: הדר מג'ר

עם סגנון שירה ייחודי, וקול פעמונים כובש, הזמרת גיטלה מנתניה כבר מצליחה למלא אולמות מעבר לים. למרות ההצלחה שנמצאת בנסיקה, היא מבטיחה: ״ישראל תמיד תישאר הבית״

הזמרת גיטלה מנתניה, מדברת על ההצלחה בחו"ל. 

שמאזינים לערוץ היוטיוב של גיטלה (Gitla), שכל כולו שירים באנגלית, אי אפשר שלא להצטמרר מקול הפעמונים שמצליח לרגש גם את הקשוחים ביותר שביננו. אחרי שהצמרמורת עוברת, המאזינים לרוב משוכנעים שמדובר בזמרת אמריקאית, כזאת שנמצאת בתחילת דרכה ותכף תפרוץ. אלא שגיטלה היא זמרת ישראלית, בת 27, תושבת נתניה, במקור מקריית ביאליק. את השם שלה העניקה לה סבתה המנוחה שנולדה ברומניה, ויש לו כמה משמעויות: טובה, יפה, ביטחון, חייל והפתעה. ואכן, גיטלה היא הפתעה גדולה.

 

 

בתקופה שבה המוזיקה המזרחית היא המיינסטרים, גיטלה בחרה לשיר בסגנון פולק, בשפה האנגלית בלבד. על אף שהיה לה פוטנציאל להגיע לקהלים רחבים יותר, גיטלה לא מוותרת על האמנות שלה: ״זה נכון שישנם סגנונות מוזיקלים שיותר "נגישים" לקהל הרחב, אבל בסגנון הפולק אני מוצאת חיבור אמיתי לתכנים עליהם אני בוחרת לכתוב. מעבר לכך, אני לא מרגישה שזה משהו שאני יכולה להחליט עליו או לבחור, זה משהו שיוצא ממני באופן שטבעי ונכון לי״.

למה בחרת לשיר באנגלית בלבד?

״זאת לא הייתה בחירה, זה היה טבעי עבורי. גדלתי בבית ששמעו בו המון מוזיקה לועזית וכשהתחלתי לכתוב את השירים שלי, הם פשוט יצאו ממני באנגלית ואני שמחה על כך. מכיוון שזאת לא שפת האם שלי יש בזה אתגר גדול ובנוסף ישנן רגשות שקל לי להעביר רק דרך השפה האנגלית״.

״הופתעתי מהתגובות החמות של הקהל בחו״ל״

בחורף הקרוב תשחרר גיטלה את אלבומה הראשון 'MOTHERS' (אמהות). הקלטת האלבום נמשכה כשנה וחצי והתאפשרה בזכות פרויקט גיוס המונים מוצלח באתר הדסטארט. ״האלבום מורכב מ-9 שירים שכתבתי והלחנתי לאורך השנים האחרונות", מספרת גיטלה. ״השירים באלבום הם בעצם אסופה של סיפורים אמיתיים שכתבתי מנקודת מבטי כמספרת סיפורים. את ההשראות לשירים מצאתי באהבה לפשטות ולעבר, לחיבור החזק לטבע למשפחה והשורשיות שמאוד מושכת אותי לחקור ולגלות מה היה ואיך היה. באלבום יש שירים אישיים, כנים וחשופים מאוד אך גם מאוד נוקבים״.

עם העבודה על האלבום, הגיעה בשורה משמחת: גיטלה הוזמנה להופיע בחו״ל. בחודש יוני האחרון, היא, בעלה טל ברוכיאל, המנהל את הקריירה המוזיקלית שלה, והגיטרה (שזכתה למושב משלה במטוס), המריאו לסלובקיה ואוסטריה בה הופיעה גיטלה בפסטיבל יהודי גדול לצד הופעות נוספות ברדיו ובטלויזיה המקומית.

״זאת הייתה חוויה מרגשת במיוחד והופתענו מאוד לטובה מהקהל המקומי שקיבל את המוזיקה ואת הסגנון באהבה רבה״. אומרת גיטלה. ״אנחנו מתכוונים לחזור להמשך פעילות באירופה כבר בחודש דצמבר הקרוב, שתכלול בין השאר הופעות נוספות ואת הפצת האלבום״.

היית רוצה לעבור לחו"ל ולהתפתח שם כמוזיקאית?

להתפתח כמוזיקאית מחוץ לישראל זה משהו שמושך אותי מאוד כבר זמן מה, אני חושבת שאין סיבה שלא לשאוף לצאת החוצה ולהפיץ את היצירה שלך גם מעבר לים, להגיע לקהלים חדשים ולחוות חוויות מרגשות ושונות. חוץ מזה שתמיד אפשר לחזור לישראל. היא תמיד תישאר הבית״.

מה דעתך על המוזיקה בארץ?

״אני חושבת שיש כאן סצינה מוזיקלית משובחת. אני מכירה אישית לא מעט מוזיקאים סופר מוכשרים שיוצרים מוזיקה יפייפיה. הרבה מאוד קורה כאן מבחינה תרבותית ואמנותית בשנים האחרונות, אבל אני מקווה שבעתיד הלא רחוק יהיה נוח ואפשרי יותר ליצור כאן ולהתפתח״.