פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פודי חלפון רץ למועצה מגרש עירוני: פודי חלפון רץ למועצה פודי חלפון רץ למועצה

שחקן העבר, שהיה חלק בלתי נפרד מתקופת הזוהר של מכבי נתניה באמצע שנות ה-70, החליט להיכנס לפוליטיקה המקומית. "על המגרש הייתי הדבק שמלכד את כולם וזה בדיוק מה שאני רוצה לעשות גם בעיריית נתניה", הוא אומר. גבעת חלפון

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שהוא עושה למען העם, או במקרה של פודי חלפון – למען העיר נתניה.

שחקן העבר שהיה שותף מלא לרצף האליפויות המרשים של הקבוצה לפני כארבעה עשורים, רחוק מלהיות מרוצה ממה שהוא רואה בעיר בה הוא חי כל חייו. כדי לנסות ולשנות מבפנים, קיבל לאחרונה החלטה לנסות להתמנות לחבר מועצת העיר.

"לאחר יום כיפור ואחרי התלבטויות קשות, החלטתי שאני מוכן למשימה לשרת את עירי בכל תפקיד והעיקר לעזור לכל תושב ותושב באופן אישי, לשקם את השכונות הקשות ולדחוף קדימה את נושא החינוך והספורט", כתב חלפון בפוסט שפרסם ברשת החברתית. "החלטתי להתמודד בלי השקעה כספית ולנקות את כל הזוהמה שיש בעיר הזאת, שאין בה פינה שלא נגועה בשחיתות מסיבית". בהמשך הוסיף כי התושבים רוצים בעיר שלטון נקי ולא שלטון שררה, והוא מתחייב לעשות עבורם עבודה 'על אמת'.

תופרים מכרזים

"האמת שהיה לי מין דחף פנימי ורצון לעשייה ותיקון אחרי שראיתי את הדברים העקומים שקורים במשך הרבה שנים בעיר", פותח חלפון. "ממרום גילי הגעתי לבשלות מסוימת ואני לא יכול לשבת בצד. יש לי אופי של פרפקציוניסט והיושר הוא נר לרגליי. קיבלתי החלטה לרוץ למועצה ואני חושב שאני המשוגע היחידי בעיר שמסוגל לתקן את העוולות הרבות שיש בה".

בפוסט שפרסמת טענת שהעירייה נגועה בשחיתות. למה כוונתך?

"כל העיר הזו מתנהלת על פי מכרזים ולא יכול להיות שכל הזמן את העבודות והתפקידים יקבלו אותם אנשים. צריכה להיות חלוקה שווה. יש קבלנים עם תכניות שמחכים לאישור 20 שנה וכאלה שמקבלים אותו אחרי ארבעה חודשים בלבד. תופרים כאן מכרזים וצריך להפסיק את זה".

אנשים בנתניה - מגרש עירוני: פודי חלפון רץ למועצה

מה הצעד הבא שלך?

"כרגע אני שם את עצמי לטובת הציבור והעיר. אני עדיין לא יודע אם ארוץ לרשימה עצמאית או שאצטרף לרשימה קיימת. אני לא מאמין בקיצורי דרך אלא בעבודה קשה, ולכן חשוב לי קודם כל ללמוד את המטריה, להשתפשף בקדנציה של כמה שנים ורק אחר כך לשאוף קדימה ולרוץ גם לראשות העירייה. יש לי הרבה הצעות מכל המפלגות, כולל אפילו מהמפלגה של ראש העיר. אנשים מאמינים בי כי אני מסתכל להם בגובה העיניים ומגיע מהאוניברסיטה של החיים".

מה אתה שואף לשנות בעיר?

"קודם כל אני רוצה לשים דגש על החינוך ולהוביל חינוך לתרבות של ספורט והצלחות. מעבר לזה, צריך לעשות אפליה מתקנת למען השכונות הקשות. אנשים אומרים שאלה סיסמאות, אבל אני רוצה לחרוש את השכונות ולהפוך שכונות כמו סלע ורמת הרצל לחדשות, עם מגדלים גבוהים ויפים. שם גרים האנשים שעליהם נבנתה נתניה".

קמפיין של איש אחד

מרדכי (פודי) חלפון יחגוג בתחילת השנה הבאה יום הולדת 60. נולד בשכונת גן ברכה בנתניה ובשלושים השנה האחרונות מתגורר ברמת פולג הישנה. גרוש וחי כיום עם בת זוג, אב לארבעה וסב לשני נכדים. למד במשך ארבע שנים במכללת וינגייט ספורט וחינוך.
אנשים בנתניה - מגרש עירוני: פודי חלפון רץ למועצה
עם מכבי נתניה, בה הא זכור לכולם כקשר הגנתי אימתני, זכה ב-5 אליפויות, גביע המדינה ושלוש פעמים בתואר אלוף האלופים. שיחק לצד אגדות מקומיות כמו עודד מכנס, איציק ויסוקר ומוטל'ה שפיגלר, ואף שימש במשך שנים כקפטן הקבוצה. לאחר פרישתו הקים את קבוצת כדורגל החופים בעיר – 'יהלומי נתניה', ובהמשך גם את קבוצת הוותיקים. בשנים האחרונות מצוי חלפון בעסקי היהלומים.
"כשהייתי שחקן הייתי הדבק שמלכד את כולם וזה בדיוק מה שאני רוצה לעשות גם בעיריית נתניה. לתת תנופה לעיר הזאת", הוא אומר. "את העבודה שעושה אייל סגל במכבי נתניה צריך לעשות גם בעיר. קודם כל לעשות ניקיון כללי. בעזרת השם נתניה תעלה לליגת העל".
איפה נראה אותך בשנים הקרובות?
"בינתיים אני קמפיין של איש אחד ועושה זאת דרך הרשתות החברתיות. אני רוצה לעשות הכול נקי ולא להיות חייב שום דבר לאף אחד. בשלב הראשון אני רוצה להיות חבר מועצה וללמוד איך הדברים עובדים. אחר כך, השמיים הם הגבול".