פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
יוני ג'ורנו | צילום: בני טפירו "אני לא נגד הדתיים והשבת, אלא בעד החילונים" יוני ג'ורנו | צילום: בני טפירו

עו"ד יוני ג'ורנו יתמודד על מקום במועצת העיר בראש רשימת "נתניה שלנו". בראיון הוא מספר על השאיפה הגדולה להחזיר את נתניה לתושבים, לקדם את החינוך בכל מחיר וגם מסביר למה ויתר זמנית על הרעיון לרוץ לראשות העיר: "כרגע אין לי מספיק ניסיון פוליטי. אם אוכיח את עצמי ואהיה ראוי ארוץ בבחירות הבאות" 

יוני ג'ורנו | צילום: בני טפירו

הרבה לפני הבחירות לרשויות המקומיות בסוף אוקטובר, רשם לזכותו יוני ג'ורנו הישג משמעותי. המועמד למועצת העיר בנתניה שעומד בראש רשימת "נתניה שלנו", הצליח לגייס תוך זמן קצר סכום של 100 אלף שקלים לקמפיין הבחירות שלו – הראשון בארץ שעושה זאת - באמצעות עשרות תורמים שתרמו סכומים שנעו בין 50 ל-5,000 שקלים, הסכום המקסימלי המותר למען רשימה המתמודדת בבחירות. "הסכום הזה מצביע על האמון והתמיכה של האנשים בצורה שקופה ופתוחה", אומר ג'ורני בראיון ל"נתניה נט".

"נתניה שלנו" חרטה על דגלה לפעול למען הציבור החילוני בעיר. "המטרה היא לא לפגוע בדתיים ולא בשבת", מבהיר ג'ורנו. "אני לא נגד זה, אלא בעד החילונים. בשלוש הקדנציות האחרונות הרכב המועצה בנתניה היה דתי-חרדי ברובו וזה לא נתן אפשרות לפעול למען הציבור החילוני. על כך אנחנו מלינים ולא ייתכן שבמשך 15 שנה יתעלמו מציבור ענק. היום יש כפייה דתית בנתניה והמטרה שלנו היא להחזיר את הסטאטוס-קוו. לפעול למען נתניה פתוחה בסופי השבוע ולהנגיש אותה בחזרה לתושבים".

אנשים בנתניה - "אני לא נגד הדתיים והשבת, אלא בעד החילונים"

ג'ורנו "המטרה שלנו היא להחזיר את הסטאטוס-קוו"

נושא נוסף שנמצא בראש סדר העדיפויות של "נתניה שלנו" הוא החינוך. הרשימה של ג'ורנו כוללת ארבעה מנהלי בתי ספר בעלי רקורד עשיר של עשרות שנים. "יש לנו רפורמות מוכנות ותכניות שמדי יום יושבים עליהן מיטב אנשי המקצוע", הוא אומר. "נדרוש את תיק החינוך מטרה שיעמדו בראשו אנשי חינוך. מדובר בנושא כאוב מאוד לתושבים ועל פי הסקרים החינוך הוא הדבר הראשון אותו היו רוצים לשנות. אנחנו עיר מפותחת שיכולה להשקיע בכך את המשאבים הנכונים ואין שום סיבה שנתניה לא תהיה מובילה ארצית בחינוך. כרגע זה רחוק מלהיות המצב".

לתרום, לעזור, לטפל

יוני (יונתן) ג'ורנו, 41, קרוי על שמו של יונתן נתניהו ז"ל. גרוש פלוס 1, בן זקונים במשפחה בת עשרה אחים ואחיות. נולד במושב עולש ובגיל צעיר עבר עם משפחתו לשכונת אזורים בנתניה, בה הוא מתגורר כבר 36 שנים. בעל משרד עורכי דין "ג'ורנו, מלול ושות' ". בין השאר שימש כעוזר פרלמנטרי לשאול מופז, עבד חצי שנה במשרד ראש הממשלה ועומד במרכז פעילויות של שתי עמותות צדקה, הדואגות לשוברי מזון בראש השנה ובפסח עבור 185 משפחות בנתניה והסביבה. בעל תואר ראשון במשפטים וכיום בעיצומו של התואר השני באותו תחום, שניהם במכללה האקדמית נתניה, בה שימש בעבר יו"ר אגודת הסטודנטים.

שנים ארוכות סבל ממצב כלכלי קשה, עד שלפני 11 שנה חישב מסלול מחדש, השלים בגרויות והחל להציב לעצמו יעדים ולעמוד בהם. זו גם הסיבה שמספר פעמים בחודש הוא מקפיד לקחת תיקים "פרו-בונו" ולסייע ללא תשלום לאלו הזקוקים לכך, דוגמת אימהות חד הוריות וניצולי שואה. "אני מבין היטב את המצב שלהם", אומר ג'ורנו. "אני רוצה להגיע למועצה כדי לגעת באנשים, לטפל בהם ולעזור ככל שניתן. כחבר מועצה יהיה לי קל יותר לעשות זאת. הדלת שלי תמיד פתוחה ואני רוצה להכיר את השטח, להסתובב בשכונות ולדעת בדיוק מה התושבים רוצים וצריכים ומה חסר להם".

בשל ריבוי הרשימות, הוא יודע שאיחוד אופציונלי הוא כורח המציאות. לאחרונה ניהל מגעים עם אפרים בולמש, אך המהלך לא צלח. "החלטתי שאני לא רוצה להצטרף כמספר 2 ולהישאר מספר 1. מי שרוצה מוזמן להצטרף אלי", הוא אומר. על פי הסקרים צפויה "נתניה שלנו" לזכות בשלושה מנדטים, כשג'ורנו מקווה כמובן למספר גדול אפילו יותר. ובמי הוא עצמו תומך לראשות העיר? "כרגע אני לא מצהיר על תמיכה באף מועמד", מקפיד ג'ורנו להישאר פוליטיקלי קורקט. "הרבה תלוי בשאלה אם יוגש כתב אישום נגד ראש העיר או לא".

במקור רצית להתמודד על ראשות העיר. למה החלטת לרוץ למועצה בלבד?

"זה נכון, אבל שני דברים עצרו אותי. הראשון הוא הגורם הכלכלי וכדי לרוץ לראשות העיר יש צורך בהשקעה של מינימום שני מיליון שקלים. הדבר השני הוא שפתאום חשבתי איך אני יכול להיות אחראי על עיר של כמעט 300 אלף תושבים? יש לי אמנם ניסיון עשיר בפעילות ציבורית, אך אין לי ניסיון פוליטי וכרגע אני לא יכול להיות ראש עיר. עצרתי והבנתי שהמטרה היא להרכיב נבחרת טובה ולהוכיח את עצמי. אחר כך הציבור יחליט. אם אוכיח את עצמי ואהיה ראוי ארוץ לראשות העיר בבחירות הבאות".