פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
רויטל לביא מי מממן את רויטל לביא? רויטל לביא

רויטל לביא הדמות הפארודית שהמציאה אורנה אביקזר צוחקת על הדמויות שרצות לראשות העיר באמצעות סרטוני רשת ופוסטים בפייסבוק. ניסינו לבדוק מה באמת עומד מאחורי הדמות הצבעונית

רויטל לביא

את הדמות הפארודית רויטל לביא, המציאה אורנה אביקזר, אם חד הורית לשני ילדים המתגוררת בשכונת נאות גנים בנתניה, על פניו על מנת לצחוק על מערכת הבחירות הנוכחית והמתמודדים לראשות העיר. באמצעות סרטוני רשת ערוכים היטב ופוסטים בפייסבוק, אביקזר אומרת את כל העולה על רוחה בקשר לבחירות הקרובות בעיר ומכוונת את הביקורת כלפי מועמדים ספציפיים לראשות העיר.

אחרי שהגיעו למערכת נתניה נט הוכחות כי לפחות חלק מסרטוני הרשת אותם טענה אביקזר שהיא עורכת באמצעות תוכנה ביתית חינמית, נערכו על ידי עורך מקצועי ובתשלום,
פנינו לאורנה על מנת לקבל תשובות ברורות יותר וזה מה שהיה לה לומר:
מאיפה נולד הרעיון להמציא את רויטל לביא?
הרעיון בא לי בעקבות סרטון שהעלה שטבון (יוני) ובו הוא מטייל בשוק וזוכה לאהדה גדולה. כצופה מהצד שרואה לכמה צפיות הסרטון הגיע, שאלתי את עצמי מה קורה פה, איך יכול להיות שמתמודד זוכה לכזו אהדה. החלטתי לעשות מעשה ולהראות לכולם שמתמודדת פיקטיבית שאף אחד לא מכיר תקבל את אותה תמיכה, ומשם זה התחיל. אפילו בנינו סיפור כיסוי שכאילו הרגע נחתתי ובסרטון אני מסתובבת עם הטרולי בשוק.
מי ממן את הסרטונים הללו?
חברים שזרמו עם הפרויקט עורכים את הסרטונים בבית באמצעות תוכנה חינמית. אין מישהו חיצוני שמממן אם זה מה שאת שואלת.
לפי ההוכחות שהגיעו לידי, עורך הסרטונים לירן מימון קיבל תשלום על עבודתו כך שתוכנה חינמית זה לא, או שאני טועה?
שום הוכחות לא הגיעו אליך כי רק סרטון אחד מבין הסרטונים נערך על ידי עורך מקצועי שגבה כמה מאות שקלים שהתחלקו ביני לבין חבריי.
תסכימי איתי שמשהו פה לא נשמע תמים, מצד אחד את טוענת שהסרטונים נעשו בעריכה ביתית ומצד שני את סותרת את עצמך ואומרת שסרטון אחד נעשה בתשלום, את משקיעה זמן, אנרגיה וכסף בהפקת סרטונים של דמות פקטיבית שדי ברור שנועדה לפגוע במישהו או במשהו.
כמו שאמרתי כל הסיפור של רויטל לביא עלה כמה מאות בודדות של שקלים שהתחלקו ביני לבין חברי. את החולצות קיבלתי תרומה וכל סיעה תרמה משהו לצורך הפרודיה. אל תחשבי או תנסי להוציא שיש פה אצבע מכוונת ומישהו שעומד מאחורי כי אין.
את השיחה אתנו בחרה אורנה לנתק ולציין שתמשיך את ההתנהלות מולנו ברשת.

לפני פרסום הכתבה בחרה אורנה להתקשר למערכת נתניה נט ולאיים בתביעת דיבה באם נעלה את הכתבה וכמו כן איימה אורנה שאת הסרטון הבא היא תפרסם על נתניה נט -  אנחנו מחכים.
כאמור לידי נתניה נט הגיעו הוכחות על כך שבוצע תשלום לעורך הוידאו לירן מימון בעבור צילום ועריכה מקצועית.

אז מי מושך בחוטים של הדמות הפיקטיבית בעלה הפאה הבלונדינית ומשקפי השמש, רויטל לביא? במי מנסים לפגוע ולמה? אלו שאלות שטרם קיבלנו עליהם תשובה וכנראה רק ימים יגידו.