פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
דניאל כרוסט המבוגר האחראי: דניאל כרוסט הצטרף ל"פעימה חדשה" דניאל כרוסט

תושב רמת פולג שהכיר לפני עשור את טלי מולנר דרך ועד השכונה התגייס לעזרתה וידורג במקום ה-6. בכוונתו לפעול ככל יכולתו לרווחת בני הגיל השלישי החל מנושא התעסוקה, דרך תרבות ופנאי ועד הרצאות שיעסקו בתזונה נכונה ואינטראקציה עם הנכדים. "החלטתי לצאת מאזור הנוחות שלי, גם אני יכול לתרום למען נתניה", הוא אומר 

עם הקמתה של סיעת "פעימה חדשה" הדגישה טלי מולנר את רצונה לפעול רבות למען הצעירים בעיר. ככל שמתגבשת הרשימה המגוונת, נראה כי הסיעה בראשות מולנר מתכוונת לפעול בכל החזיתות ושכבות הגיל. דניאל כרוסט, שידורג במקום ה-6 ברשימה, צפוי לפעול רבות לשיפור תנאי המחייה של בני הגיל השלישי בנתניה.

"לפני עשר שנים הכרתי את טלי בוועד השכונה ובהמשך עקבתי אחריה בפייסבוק ונחשפתי למעלותיה", מספר כרוסט, תושב רמת פולג, על החיבור למולנר. "ראיתי איך פועלת אישה חזקה מתוך תחושת התנדבות עילאית, בלי תקציב או עזרה, ומגייסת פעם אחר פעם שתי שכונות שלמות – עיר ימים ורמת פולג – למען עשייה חברתית. היא גורמת לאנשים לתרום וכידוע הנותן מרגיש בסופו של דבר טוב בהרבה מהמקבל".

רצויים בחברה

כרוסט, 67, נשוי, אב לשלושה ילדים וסב לשבעה נכדים. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק של "פעימה חדשה" הרחיב על תכניותיו למען האוכלוסייה המבוגרת בעיר. "אני רואה מאות אנשים מהגיל השלישי ממש "מחפשים" את עצמם", כתב בין השאר. "אני רואה על עצמי ועל אשתי כמה אנחנו עדיין יכולים לתרום מהידע ומהניסיון הרב שצברנו במהלך שנות עבודתנו ואין לי ספק שמאות, אם לא אלפי בני הגיל השלישי, יכולים ורוצים לתרום בשוק התעסוקה. הם בעלי ידע בתחומים רבים ומגוונים, אין להם מילואים, הם לא מטופלים בילדים ונמצאים ברובם במצב כלכלי משביע רצון, אבל בהחלט רוצים לצאת לכמה שעות מהבית, לתרום לחברה, להמשיך להיות חלק פעיל ממנה ולהרגיש רצויים".

כפועל יוצא הוסיף כרוסט כי ברצונו להקים בעיר לשכת תעסוקה לבני הגיל השלישי וליצור מקום מפגש לבעלי עסקים, חברות, תאגידים, חברות השמה ומשאבי אנוש – עם כוח אדם זמין, רב גוני, אחראי ויעיל. לדבריו, ניתן למקם את הגוף באחד ממועדוני הגמלאים הפועלים בעירייה, לפנות לחברות ולגופים מעוניינים, לבדוק מהם צרכיהם ולהתאים להם עובדים. "אנחנו נעשה את המיונים, נראיין את המעוניינים, נשבצם לפי כישוריהם ונכוון אותם למציעים, שיקבלו תגבורת של רבבות בעלי כישורים הנמצאים עדיין במלוא אונם, לא מצפים ליום עבודה מלא ויכולים להסתפק בשכר ראוי ומכבד", מבהיר כרוסט. בנוסף, בכוונתו לפעול לצריכת תרבות בקרב בני הגיל השלישי באמצעות קידום והבאת הצגות והרצאות למוקדי התרבות בעיר. "יש לבני הגיל השלישי שעות פנאי בבוקר ואחר הצהריים ומאוד מתאים שהיכלי התרבות יוסיפו להם אירועי תוכן, אם בהצגות או בהרצאות בנושאים כמו תזונה נכונה, התאמה לתקשורת החדשה ואינטראקציה עם הנכדים", הוא כותב.

כרוסט מדגיש כי רצונותיו לסייע ולתרום לנתניה גוברים בהרבה על טייטלים מסוג "חבר מועצת העיר". "כשטלי צלצלה אלי אמרתי לעצמי שהגיע הזמן לצאת מאזור הנוחות הטוטאלי שלי, לצאת ולעזור לה להגשים את החלום. זה היה הטריגר", הוא מספר. "ככל שאני מסתובב יותר בחוגי בית אני מבין שהצרכים מטורפים. לא יודע אם אפשר להגשים את כולם, אבל אם ניקח כמה דגשים רציניים ונטפל בהם באופן ראוי בהחלט אפשר יהיה לראות תוצאות. אני סוג של מבוגר אחראי ויכול לתרום למען נתניה מהקשרים והכישורים שלי.
מספר 6? אמרתי לטלי שאני מוכן להיות גם מספר 16. אני מאוד ריאלי ולא מחפש להיבחר אלא להירתם למען בני הגיל השלישי. אבחר או לא – בנושא הזה אתעסק. איך אמרה לי אשתי - בחודשיים האחרונים אתה פורח. כבר היה שווה".