פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חברי הכנסת מירב בן ארי ומשה כחלון "מרגישה שנגעתי בהרבה אוכלוסיות ועשיתי שינוי אמיתי" חברי הכנסת מירב בן ארי ומשה כחלון

מירב בן ארי, מקום שישי במפלגת כולנו של משה כחלון, נותרה מחוץ לכנסת לאחר שכולנו זכתה לארבעה מנדטים בלבד. כעת היא מספרת על התגובות האוהדות שקיבלה מכל כיוון, מעלה זיכרונות ילדות מנתניה ומשתפת באכזבה מהתוצאות. "בבחירות האלה הנושאים החברתיים והכלכליים נדחקו הצדה", היא אומרת. ראיון עם הפוליטיקאית (לשעבר) הכי חברתית ואהובה בקואליציה

חברי הכנסת מירב בן ארי ומשה כחלון

מעט מאוד פוליטיקאים זוכים לקונצנזוס מקיר לקיר לגבי נחיצותם בכנסת ישראל. אחת הבודדות היא מירב בן ארי, שנבחרה במשך חמש פעמים רצופות, כולל בשנה הנוכחית, לחברת הכנסת הכי חברתית בקואליציה. מי ששמה בראש מעייניה את הבעיות החברתיות-כלכליות של הציבור, בראשן "נאום ההומלסים" שהתייחס לבעיית הדיור וההצבעה נגד חוק הפונדקאות משום שלא כלל גברים יחידניים, מוצאת עצמה כעת מחוץ לכנסת לאחר שמפלגת כולנו בהנהגת משה כחלון, בה דורגה שישית, זכתה לארבעה מנדטים בלבד ועברה אך בקושי את אחוז החסימה. עד מהרה גילתה כי חסרונה בכנסת ה-21 הוא אכזבת הכלל ומורגש בכל קצוות הקשת הפוליטית.

"היו לי ימים לא פשוטים כי באמת רציתי לחזור לכנסת, אבל עכשיו אני מרגישה הרבה יותר טוב. בסופו של דבר הציבור בחר לתת לכולנו ארבעה מנדטים ולכן לא אהיה בפנים", היא אומרת בראיון ל"נתניה נט". "האמת שדי הרבה מאוכזבים – ימין, שמאל, חרדים, דתיים וחילוניים, גברים, נשים, צעירים ומבוגרים. לא האמנתי לעוצמת התגובות, אבל הן באמת מדהימות. קיבלתי הרבה תמיכה מסביב וזה מאוד מרגש ומחזק אותי. אני מרגישה שנגעתי בהרבה אוכלוסיות ועשיתי שינוי אמיתי בחברה. כנראה שלא הבנתי את יכולת ההשפעה שלי, אבל לפעמים רק כשאת הולכת את מבינה מה עשית".

אנשים בנתניה - "מרגישה שנגעתי בהרבה אוכלוסיות ועשיתי שינוי אמיתי"

ח"כ מירב בן ארי 

קמפיין "געוואלד"

כפועל יוצא מפעולותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שדחף להגדיל ככל האפשר את גוש הימין, נוצר מצב בו המפלגות הקטנות הפכו לקטנטנות ואיבדו לא מעט מכוחן – כולנו כמשל. את בן ארי זה כמובן מקומם. "בגלל קמפיין "געוואלד" של ביבי, שאמר ששלטון הימין בסכנה, כולם התגייסו להציל אותו ועל הדרך הוא דרס את כל המפלגות הקטנות. זה מכעיס אותי כי בסופו של דבר מנדט אחד יותר או פחות לא היה קריטי לו, אבל בהחלט משמעותי והרבה יותר קריטי לנו. זה שינה את הכל". ניצחון בבחירות, אם תהיתם, הוא ממש לא ההגדרה המתבקשת מבחינתה. "אני ממש לא רואה בזה ניצחון", אומרת בן ארי. "זו תוצאה יחסית יפה ביחס למפלגות אחרות שנמחקו לחלוטין וסבירה ביחס למצב המאוד מורכב שהיינו בו".

מה לדעתך אומרות תוצאות הבחירות על האג'נדה החברתית?

"הבחירות האלה עסקו בעיקר בביבי וגנץ והנושאים החברתיים והכלכליים נדחקו הצדה, אבל בסוף הם יגלו שבזה הכנסת מתעסקת וזה מה שהיא צריכה לעשות".

פריפריה חברתית

מירב בן ארי (43), אם לאריאל בת השנתיים, נולדה ברעננה ובגיל 10 עברה עם משפחתה לנתניה, שם התגוררה ברחוב עולי הגרדום. בגיל 24 עזבה להרצליה למטרת לימודים במרכז הבינתחומי, שם השלימה תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים והתמחות במנהיגות ציבורית. בנוסף כיהנה כיו"ר אגודת הסטודנטים, האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד היוקרתי. כיום מתגוררת במרכז תל אביב. בן ארי הקימה בנתניה מרכז לנוער בסיכון ועבדה בו במשך עשר השנים שקדמו לבחירתה לכנסת. במסגרת זו, מאות נערים בכתות ח'-י"א היו נהנים מדי יום מארוחת צהריים, סיוע בשיעורי בית ומגוון פעילויות. "הכנסת מדברת כל הזמן על פריפריה גיאוגרפית, אבל אני שמתי על המפה את הפריפריה החברתית שקיימת בערים במרכז הארץ", היא מדגישה. "יש שכונות כמו דורה, קריית נורדאו ואזורים, שילד שם זקוק לסיוע לא פחות מילד שגר בדימונה או ירוחם. הרבה פעמים הכנסת תולה את הדברים בכך שאם יש עיר חזקה היא כבר תדאג לילדיה, אבל יש ערים שאין להם את המשאבים עבר הילדים בשכונות המוחלשות. תמיד חידדתי את הנקודה הזו. יש בעיות גם במרכז ולפעמים הן הרבה יותר קשות".

כמי שהעבירה את שנות נעוריה ובגרותה בנתניה, יש לבן ארי לא מעט זיכרונות נעימים. "נתניה היא חלק ממני, קודם כל המשפחה וסבא וסבתא שגרו בשיכון ותיקים, שהיה אז סוג של מושב", היא מספרת. "סבי, זקי סעדון ז"ל, היה השען של העיר ומאוד מפורסם בנתניה. אני ואחותי עשינו בוותיקים את כל החופשות ויש לי זיכרונות טובים של פרחים ושדות, הדלתות היו תמיד פתוחות, כולם שיחקו יחד, עשרות ילדים מתחת לבית. היינו חבורה טובה, כשגם אלי פיניש גדל איתי באותו הרחוב. גדלתי בנתניה קצת אחרת, ילדות משותפת של ביחד".

מה התכניות שלך בהמשך הדרך?

"אני עדיין לא יודעת, רק עכשיו הסתיימו הבחירות. בכל אופן הקטע החברתי הוא כמו חיידק, אי אפשר להימלט ממנו. אקח קצת הפסקה, אנוח, אבדוק אפשרויות ואחשוב מה לעשות".