פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
טביבו דסטה  מעבריין נתנייתי למצטיין פלוגתי בצה"ל טביבו דסטה

דסטה טביבו, גדל ברחובות נתניה, היה מעורב בפלילים, ישב בכלא וכנגד כל הסיכויים, כשהמערכת כבר ויתרה עליו, הצליח לשנות את מסלול חייו ובשבוע שעבר סיים קורס מכי"ם בגולני בהצטיינות וחולם להקים מכינה קדם צבאית בנתניה

טביבו דסטה 

דסטה טביבו בן 22 משכונת קרית נורדאו בנתניה, סיים בשבוע שעבר קורס מכ"ים ומשרת כיום כמפקד טירונים בבאח גולני.
טביבו נשר מבית ספר כבר בכיתה ח׳ ולא הסתדר במערכת, כמו גם בחיים. "בתור ילד לא ראיתי שאני עושה משהו שונה, או דברים אסורים, חשבתי שזו הדרך. דקרתי נהג מונית ועל כך נכנס. שבוע לאחר שהשתחררתי נעצרתי שוב על דקירה, לאחר מכן הייתי במעצר בית ואחרי 7 חודשים נוספים ביצעתי שוד שעליו נכנסתי למתקן כליאה של בוגרים למשך שנה וחצי. ב-7 חודשים שהייתי חופשי צברתי תיקים נוספים".

אחרי כמה חודשים קיבל טביבו צו הרחקה מנתניה ועבר לחוות בודדים במצפה רמון ״צל מדבר״ שם שהה כשנה ועבר שינוי. כנגד כל הסיכויים סיים דסטה 12 שנות לימוד התחיל להדריך בכפר הנוער ״קדמה״ והחליט שהוא רוצה להתגייס לצבא.

אנשים בנתניה - מעבריין נתנייתי למצטיין פלוגתי בצה"ל

פגישה עם נשיא המדינה בחוות השומר

לדסטה 9 אחים נוספים, אצלם במשפחה הצבא לא היה משהו חשוב במיוחד, בטח לא משהו שצריך להשקיע בו. למרות זאת דסטה הצטרף לפרויקט "צהלה", פרויקט לגיוס אסירים בשרות צה"ל ועליו מספר: "זו נקודת המפנה בחיי מבחינתי, למדתי שם המון על עצמי וזה ביגר אותי מאוד. החלטתי שאני רוצה להתגייס. בהתחלה זה נשמע לי לא אפשרי, הרי מי יתן לי להתגייס אחרי שעשיתי נזק למדינה ופגעתי באנשים?".

אולם למרות רצונו של דסטה, צה"ל לא שש לקבלו והגיוס לצבא היה תהליך ארוך וכמעט בלתי אפשרי. לאחר מלחמות מול לשכת הגיוס, ומכתבים רבים עד לשר הביטחון אישרו לו להתגייס. "התגייסתי לצה"ל, סיימתי את הטירונות כמצטיין פלוגתי מופתי ובהצטיינות מחלקת קרביים ומשם המשכתי לגולני כקשר המ״פ, קיבלתי את הכומתה שלו שזה מעמד מאוד מרגש.

טביבו רוצה להתקבל לקורס קצינים "כשאני במסגרת צבאית אני מרגיש כאילו אין גזענות, מרגיש לא חריג״.

מה השאיפות שלך לעתיד?

השאיפה הכי גדולה שלי היא להקים מכינה קדם צבאית בשכונה בה גדלתי, כדי לשנות נערים שלא מוצאים את עצמם ורוצים לגדול. 

הוא מסכם: ״אני אולי ראיתי את האור אבל אני אף פעם לא אשכח מי הייתי בחושך, אני רוצה להשפיע על הילדים שיבואו אחרי. יש משפט שמלווה אותי תמיד: יש בחיים 2 חוקים: 

1. אל תוותר בחיים 
2. תמיד תזכור את חוק 1"