פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ישראל חמד ישראל חמד - זוכה פרס שיף לאומנות 2020 ישראל חמד

האמן ישראל חמד, הוא הזוכה בפרס ע"ש חיים שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית לשנת 2020. הפרס כולל מענק כספי לאמן בסך 10,000 דולר ותערוכת יחיד מלווה בקטלוג במוזיאון תל אביב לאמנות

ישראל חמד

מעל ל-80 אמנים הגישו את מועמדותם לפרס השנה והאמן הזוכה ישראל חמד, נבחר על ידי חבר ועדת השופטים של פרס שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית לשנת 2020. ישראל חמד, נולד בשנת 1975, תושב נתניה. מסלול חייו של חמד כולל לימודי תואר ראשון ושני בתחום המשפטים, באוניברסיטת תל אביב, תחום הרחוק מעולם האומנות. למרות זאת, הוא מעולם לא זנח את כישורי אומנותו ואת אהבתו האמיתית הנןבעת מתוכו בפשטות ובטבעיות והמשיך להתפתח מקצועית בלימודי ציור אצל האומנית המוכשרת מאיה כהן לוי.

אנשים בנתניה - ישראל חמד - זוכה פרס שיף לאומנות 2020

מיצירותיו של ישראל חמד

חבר השופטים בחרו בחמד כזוכה ותיארו אותו כמי שהופך את המפגשים האקראיים  עם דמויות השראתו -  לנצח המוטמע בגוף הציור, וכמי ששוקד על מושא הציור, אך לא משתלט עליו. בציוריו מתוארות העוצמה, החיות, הארוטיקה, הרגישות והאינטנסיביות שאינן הופכות את הדמויות לאובייקט.  

מנימוקי חבר השופטים "ישראל חמד מצייר דמויות, לרוב גברים בהם נתקל באקראי. באמצעות מבע ציורי אינטנסיבי, הוא הופך מפגשים בני חלוף, לנצח מתמשך המתקבע בגוף הציור. כצייר, הוא חומד את מושא הציור, שוקד על בבואתו, אך משהו בציור לא תובע עליו בעלות. עוצמת החיות והאינטנסיביות הרגשית והארוטית שנוצקת בציוריו, מחסנת את הדמויות נגד ההפיכה לאובייקט. דווקא יתר הנוכחות שלהן, הופכת לדימוי את אי-המושגות שלהן. הן נוכחות כפנטזיה ומתפוגגות כפנטזיה. חמד הרשים את הועדה, בציור הפתוח אל הצופה וברתימה של הפיגורטיביות הציורית להתקוממות שקטה ומתמשכת אל מול שחיקת הדימוי הצילומי בעידן הדיגיטלי.״ 

ישראל חמד – אומן מוערך, ייחודי ומוכשר, משתמש ביד הדמיון באומנותו המשובחת ומצליח לעורר השראה ופנטזיה קיומית עבור כל צופה ולא מותיר איש אדיש ליצירותיו המופלאות. באלגנטיות קסומה וברגישות אין סופית הוא גורם ליצירותיו להותיר חותם וחיות אמיתית.