פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חבר המועצה רני אלוש "מתבייש שלפוליטיקאים כבר אין ערכים" חבר המועצה רני אלוש

המעבר המפתיע של ליאורה לוי וים מאיר קרן לקואליציה השאיר את רני אלוש כאופוזיציונר הבולט והכמעט יחיד בנתניה. בראיון הוא מבהיר שהוא לא מאוכזב מהמהלך שנעשה מאחורי גבו, אלא מתבייש. "לציבור נמאס מפוליטיקה זולה. זו סכינאות בסגנון של פעם", הוא אומר 

חבר המועצה רני אלוש

ספק אם מישהו במועצת העיר נתניה ראה את המהלך המסעיר מגיע, בטח לא חבר האופוזיציה רני אלוש. בתחילת השבוע בישרה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לחבריה בקואליציה, על הצטרפותם של חברי סיעת "אחריי" – ליאורה לוי יו"ר הסיעה וים מאיר קרן. חברם לאופוזיציה אלוש כלל לא עודכן בהתפתחויות, והודה כי שמע עליהן רק מהתקשורת. חשוב לציין שהמהלך הפתיע רבים, בעיקר בכל הקשור ללוי, שתמכה פומבית ביו"ר האופוזיציה היוצא, יוני שטבון, בעוד במקביל חוותה לא מעט רגעים קשים בישיבות המועצה, עת התעמתה חזיתית עם ראש העירייה ואף כתבה בגנותה ברשתות החברתיות.

בראיון ל"נתניה נט" מספר אלוש על השתלשלות העניינים שלמעשה השאירה אותו בודד במערכה. "יש נטייה בנתניה לכך שלא תהיה אופוזיציה, כשהמטרה של מרים היא לקואליציה רחבה, אם אפשר מקיר לקיר. ככה אף אחד לא מבקר, לא בודק, לא שואל ולא מתנגד", פותח אלוש.

הרגשת שמשהו מתבשל מאחוריך גבך?

"המהלך נעשה בהפתעה, אבל בדיעבד חשפתי לאחרונה דברים חמורים דוגמת הפרת פסק הדין בפולג, וליאורה אפילו לא עשתה לייק בפייס, כך שהרגשתי שהגישה שלה הפכה להיות רכה ומלטפת. כנראה זה לא משהו חדש, אלא משהו שתוכנן כמה חודשים טובים".

כמה אתה מאוכזב מהמהלך?

"אמרתי לליאורה שאני לא מאוכזב, אלא מתבייש שלפוליטיקאים כבר אין ערכים והם מתנהלים בסכינאות כמו פעם, מאחורי הגב ובניגוד לכל הליך דמוקרטי. מצד שני, זה די מובן לי כי היא מצטרפת למרים, שגם היא לכאורה כזו. לא אתפלא אם מיד אחרי הבחירות ליאורה הייתה זו שדחפה את יוני שטבון להיכנס לקואליציה. בדיעבד נראה לי שהיא שמחה מאוד שהוא עזב וזו הייתה הזדמנות טובה עבורה לעבור צד".

היית מצפה להתנהלות אחרת?

"כמובן. יש כאן סיעה ומן הראוי היה לדבר על הדברים ולשתף את החברים, הרי נכנסנו כדי להחליף את מרים, לא להצטרף אליה. תחשוב שאתה במלחמה בחוליה עם עוד שני חברים, מסתכל רגע הצדה והחוליה שמולך אומרת להם 'בואו', ומיד הם מחליפים צד. לציבור נמאס מפוליטיקה זולה ומפוליטיקאים לא ישרים שלא מתנהלים בשקיפות. הגיע הזמן שיקבלו אנשים הגונים עם ערכים. מבחינת הציבור זה עצוב מאוד, כי עשרות אלפים הביעו אמון ותמיכה ביוני. הוא פרש מסיבותיו הוא ועד היום אני לא יודע בדיוק מהן, אבל צריך היה להמשיך את הדרך ולא לעשות פליק פלאק. הרי הסיבות שבגינן אנחנו רוצים להחליף את השלטון – כמו התנהלות לא ראויה והתעלמות מהסביבה וצרכי הציבור, לא השתנו והן עדיין על השולחן. עצוב לי שהפוליטיקה הפכה לשוק בשר ורבים מהפוליטיקאים בוגדים בחברים ובערכים שלהם".

שלטון יחיד

רני אלוש, 52, נשוי פלוס 2, נולד וגדל בנתניה ומתגורר כיום בצפון העיר. למד במבואות ים, שירת בחיל הים וסיים תואר ראשון בהצטיינות במכון הטכנולוגי בחולון במגמת עיצוב. עוסק בתכנון והדמיות בבתים, ובמקביל מורה לעיצוב בתיכון. בחמש השנים האחרונות הוא גם פעיל סביבתי, כאשר לפני כשנתיים החל לסייע לשטבון ובאופן רשמי הוא חלק מהאופוזיציה בשנה האחרונה.

"בזכות המהלך של ליאורה הסיעה עברה תהליך של "זיקוק" ונותרו בה אנשים שבאמת רוצים להחליף את מרים", הוא אומר. "דיברתי עם שאר חברי הסיעה וגם אותם היא לא שיתפה, כך שזו פגיעה בסיעת "אחריי" ולא בי אישית. שוב, כעת הסיעה "נקייה" וכוללת רק את הפעילים האמיתיים והמקוריים שרוצים להחליף את השלטון המסואב לכאורה שקיים 22 שנה".

כמה אתה חרד לגורל העיר במצב שנוצר?

"כמה? בין 0-100 הייתי אומר 264. פשוט אין אופוזיציה, ומי שמנסה מגלה שמשתיקים דברים כאשר לא עונים לגופו של עניין לשאילתות. בנוסף, בקשות לחשיפת מידע כמעט ולא נענות, ואם הן כבר נענות, אז לא בפירוט המתבקש. מצב של שלטון יחיד. בישיבת המועצה השבוע אמרתי שאני למעשה האופוזיציה היחידה, בכך שאני באמת מראה מה לא בסדר ומעביר ביקורת. מרים לקחה את הרמקול ואמרה: לא צריך אופוזיציה. מה זה כמו הממשלה, אנחנו צריכים להחזיר שטחים? כולנו צריכים להיות יחד בעשייה. זה אומר שמבחינתה, קואליציה של 100% היא דבר נורמלי".

למרות המצב הנוכחי, האופוזיציה תמשיך להשפיע ולהשמיע את קולה בנתניה?

"כמובן. הרי כל שני וחמישי, איפה שאני שם את היד, אני חושף דברים חמורים ומציף אותם. בסוף זה יתפוס ויעשה רעש אטומי. לא רק שהאופוזיציה תשפיע, עוד צפויות הפתעות רבות בקרוב".