פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סגנית ראש העיר טלי מולנר "כשאת בעמדת מפתח, קל יותר לשנות תהליכים ולהשפיע" סגנית ראש העיר טלי מולנר

 

טלי מולנר מתהדרת בתואר החדש והנחשק "סגנית ראש העיר". בראיון היא מספרת על ההתרגשות לצד המחויבות, הרצון לקואליציה חילונית יותר והפעילות הבלתי פוסקת בחופים. ואיך למרות האיומים, היא מתכוונת להתייצב בראש מצעד הגאווה. "חרדים עושים תהלוכות שמחה, גם לקהילת הלהט"ב מותר", היא מבהירה. דבר הסגנית

סגנית ראש העיר טלי מולנר 

קולה של טלי מולנר נשמע היטב הרבה לפני שהפכה לחברת מועצה בנתניה. אלא שמאז נכנסה לקואליציה היא ממצבת עצמה כאחת הנשים המזוהות ביותר עם נתניה – דבר שקיבל משנה תוקף גדול עוד יותר השבוע, עם מינויה הרשמי לסגנית ראש העיר במקומו של אפרים בולמש.

"זה מאוד מרגש והגעתי לזה בזכות, בעשר אצבעות ובעבודה קשה", פותחת מולנר בראיון חגיגי ל"נתניה נט" לרגל המינוי. "למרות שנשארו לי אותם תיקים – חופים רווחה ומעמד האישה – יש כאן האצלת סמכויות ואני מקבלת את התואר בחרדת קודש. יש כאן הרבה אחריות ומחויבות, כך שזו זכות גדולה אבל עם חובות גדולות הרבה יותר".
המינוי של מולנר נולד כתוצאה מסוג של הסכמים קואליציוניים שנסגרו בעל פה, לפיהם בולמש יהיה הסגן בקדנציה הראשונה ומולנר תבוא במקומו בשנייה. "עברתי שנתיים וחצי של עשייה אינטנסיבית וכמובן שכל כולה בהתנדבות", היא אומרת. "זו עבודה קשה וזמינות מטורפת של 24/7 לכל פנייה של תושב, אם בוואטסאפ או בפייסבוק, אני תמיד עוזרת וכעת הגיע הרגע הגדול מבחינתי. התואר מחייב וצריך למנף את העשייה והפעילות בכל התחומים".

מתחת לפלורוסנט

הבייבי הגדול והמפורסם ביותר של מולנר הוא כמובן נושא החופים. "אני מתחילה את היום ב-6-7 בבוקר ומתרוצצת בכל החופים, כי אי אפשר להיות ממונה עליהם מתוך משרד ומתחת לפלורוסנט", היא מתפייטת. "כל מה שקשור לתחזוקה – מרמת השירותים והמלתחות ועד להחליף מנעול או ידית של דלת, לצד בדיקות פתע שהציוד נמכר במחירים המפוקחים – אני שם, כל הזמן בשטח. בהמשך אני מתכוונת להנגיש את כל החופים לנכים ללא יוצא מן הכלל, לשלב בהם אטרקציות ולהמשיך לשדרג את הנראות. לשמחתי, רפי ימין ייכנס ב-10 בחודש לתפקידו כראש אגף החופים החדש. אנחנו באותו ראש ונהיה שותפים מלאים לעשייה הזו.
עניין נוסף שחשוב מאוד למולנר נוגע לזכויות הלהט"ב. "אני רוצה להמשיך לקדם את זכויות הקהילה ועצוב לי מאוד שבחודש הגאווה העיר נתניה לא מפוצצת בדגלי גאווה ואין אפילו אחד במרחב הציבורי. זה מאוד מפריע לי", היא מוחה. "צפוי מצעד גאווה בעיר ב-18 בחודש, אם כי ללא מימון עירוני, ויש גורמים חרדיים שאיימו עלי שיעשו בלגן ויפוצצו את האירוע. עניתי שלא רק שלא אעצור, גם אצעד בראש ולאחר מכן אנאם ואברך את החוגגים. הם עושים תהלוכות שמחה וגם לקהילת הלהט"ב מותר. אני גם רוצה לקדם תעודת רישום עירונית לזוגות שאינם נשואים".

אנשים בנתניה - "כשאת בעמדת מפתח, קל יותר לשנות תהליכים ולהשפיע"

סגנית ראש העיר טלי מולנר 

נושא נוסף בו היא פעילה לא מעט עוסק בניסיונות למנוע את האיסור לפתוח מוסדות תרבות בערב שישי. "אני מודעת לכך שבמועצה הנוכחית הקול הדתי גדול מהחילוני, ולכן יש את הרצון לשמור על הסטאטוס קוו, ואם כבר עושים פעילות היא ללא חילול שבת", היא מוסיפה בעצב. "צריך ללכת על ביצים וזה ישתנה רק כשהרכב הקואליציה ייראה אחרת – יותר חילונים ייצאו להצביע וייכנסו יותר סיעות חילוניות למועצה. נתניה היא עיר שוויונית וצריך שיהיה בה מקום לכולם".

תמיד נלחמת

כאמור, מולנר היא כיום בין הנשים המזוהות ביותר עם נתניה, אבל העובדה הזו או הטייטל החדש לא יפריעו לה לומר את אשר על ליבה. "עובדתית אני מזוהה מאוד עם העיר, אבל זה לא אומר שכל החלטה של העירייה בהכרח נכונה בעיניי", היא אומרת. "כשיש משהו שמפריע לי אני אומרת אותו ומנסה להילחם ולשנות בדרכים המקובלות. גם כשאני חושבת שראש העירייה טועה אני אומרת לה את זה ומנסה לשנות את דעתה, ועובדה שבישיבת המועצה האחרונה היא נתנה לי 150 אלף שקלים להנגשת החופים. נלחמתי – קיבלתי. כשאת בעמדת מפתח, קל הרבה יותר לשנות תהליכים ולהשפיע. לטובת העיר והציבור עדיף להיות בעמדה כזו – אין צורך לצעוק בישיבות, אלא אפשר פשוט להיכנס אליה ללשכה ולהגיד שאני רוצה לשנות. בשיחת טלפון אחת אני יכולה לפתור בעיה לתושב שמתעסק בזה כבר שנה. זה בפירוש משנה לאנשים את החיים".