פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מרכז רפואי צאנז ע"ש לניאדו בי"ח לניאדו נבחר כמוביל את הרפואה בישראל מרכז רפואי צאנז ע"ש לניאדו

דו"ח משרד הבריאות שעוסק במדדי איכות בבתי החולים בישראל מצא כי "מרכז רפואי צאנז ע"ש לניאדו" מוביל את הרפואה הציבורית בישראל בשני מדדים. במדד ניתוח שבר צוואר הירך תוך 48 שעות מהאשפוז קיבל "לניאדו" ציון של 98%, ובמדד המלצה על מתן אספירין לאחר אוטם חד בלב קיבל "לניאדו" ציון של 100%

במסגרת הטקס שנערך עבור בוגרי בתי הספר לתקשורת ומדעי המחשב שנערך ביום ראשון הגיע יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד כנואם המרכזי.

המדד בו מוביל "לניאדו" את הרפואה בישראל הוא ביצוע בניתוח לשבר בצוואר הירך תוך 48 שעות מרגע אשפוז המטופלים בבית החולים. הניתוח הינו ניתוח אורטופדי מורכב, שמבוצע לרוב בבני הגיל השלישי. קיימת חשיבות רבה לביצוע הניתוח במהירות האפשרית, היות ו"שברים בצוואר הירך שכיחים מאוד בקרב קשישים, ניתוחים דחופים של שברים אלה תוך פחות מ-48 שעות, יש בהם כדי למנוע מהחולים סבל, נכות, מחלות נוספות, הידרדרות מנטלית, גופנית ותמותה" כדברי הדו"ח.
בנוסף לכך מצויין בדו"ח כי "מחקרים רבים בעולם, כולל הסקר שערכה המחלקה לחקר שירותי הרפואה במשרד הבריאות, הוכיחו, שדחיית הניתוח למשך יותר מ-48 שעות מביאה לעלייה בתמותה תוך 30 יום ותוך שנה מיום הניתוח ולשיעור גבוה יותר של סיבוכים וזיהומים. התגלו גם קשרים בין דחיית הניתוח לפצעי לחץ ולנמק בעצם. כמו כן, במקרה ודוחים את הניתוח אצל אדם שאינו פעיל ואינו יכול לנוע, עולה יותר הסיכון לפצעי לחץ, לזיהומים בדרכי השתן, לזיהומים בריאות ולאירועים של קריש-תסחיף".

חינוך ומצויינות - בי"ח לניאדו נבחר כמוביל את הרפואה בישראל

במדד זה קיבלה המחלקה האורטופדית ב"לניאדו", בניהולו של ד"ר קלוד פיקארד, ציון של 98% - הציון הגבוה ביותר בישראל, גם בהשוואה למרכזים רפואיים גדולים ומובילים.
הדו"ח בחן גם את מכון הלב ב"לניאדו", בנושא המלצה על מתן אספירין לאחר אוטם חד בלב. מדד ההמלצה על אספירין לאחר אוטם חד בלב הינו חשוב ביותר, היות ו"מחקרים הראו שהטיפול באספירין במטופלים לאחר אוטם חד בלב מפחית את הסיכון לאירועים לבביים חוזרים ולתמותה ב-20%. כמו כן, הוכח כי הטיפול באספירין הצליח למנוע אירועים קרדיוואסקולר אצל גברים בכ-14%, וההנחיות הקליניות של האיגודים המקצועיים תומכות במתן טיפול ארוך טווח באספירין" כדברי עורכת המחקר ד"ר עקה זוהר.
מכון הלב ב"לניאדו" קיבל ציון של 100% - כל המטופלים שעברו אירוע לבבי של אוטם חד קיבלו עם שחרורם מבית החולים הביתה המלצה על שימוש באספירין. ציון 100% הוא הציון המקסימלי אותו ניתן לקבל במדד זה ומהווה הכרה מקצועית חשובה ביכולות של מכון הלב ב"לניאדו" בראשותו של ד"ר רון ליאור.