פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עלייה בזכאים לבגרות בנתניה  שיעור הזכאים לבגרות בנתניה במגמת עלייה תמונת אילוסטרציה. צילום:fotolia

משרד החינוך מציג את נתוני ההישגים בבחינות הבגרות של בוגרי י"ב לשנת הלימודים תשע"ד. העיר נתניה מציגה מגמת עלייה בנתונים, עם למעלה מ- 69 % מכלל התלמידים שזכאים לבגרות.

בנתניה, המשויכת לקבוצת מדרג הטיפוח הבינונית, 69.33 % מהתלמידים בשנת הלימודים תשע"ד היו זכאים לבגרות, לעומת 65.03 % בשנת הלימודים תשע"ג, עלייה מעודדת של 4.3% בשיעור הזכאים.

נתונים מעודדים גם ברמה הארצית

נתוני משרד החינוך מחולקים לפי המעמד החברתי-כלכלי של הערים – מדרג נמוך, בינוני וגבוה. מהנתונים שפרסם היום משרד החינוך עולה, כי שיעור הזכאות לבגרות ברמה הארצית בקרב קבוצת הלומדים עלה ב- 1.3% (תשע"ג: 64.2%, תשע"ד: 65.5%). בקרב קבוצת הגיל חלה ירידה של 0.7% (תשע"ג: 53.4% לעומת תשע"ד: 52.7%).

בראש הרשימה נמצא הכפר הדרוזי בית ג'אן, למרות היותו מוגדר יישוב במדרג חברתי-כלכלי נמוך, עם שיעור התלמידים הגבוה ביותר של זכאים לתעודת בגרות, 94.39 % בשנת הלימודים תשע"ד. כוכב יאיר, שיאנית השנה שעברה, הגיעה השנה למקום השני, עם 92.11 % זכאים לבגרות. בתחתית הרשימה נמצאת, שנה שנייה ברציפות, מודיעין עילית עם 7.33 % מהתלמידים הזכאים לבגרות.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, התייחסה לנתונים ואמרה: "ההישג הוא תוצאה של התגייסות כוללת של מערכת החינוך בנתניה, לרבות מנהלים, מורים ותלמידים, בצד השקעה רבה של משאבים עירוניים ושימוש מושכל בהם."