פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פרופסור עמוס רולידר  הורות – מקצוע קשה ליישום פרופסור עמוס רולידר | צילום: יגאל יששכרוב

"הילדים שלנו חיים היום במלון של שבעה כוכבים וחושבים שהוא בבעלותם" טען פרופ' עמוס רולידר, ראש המחלקה למדעי ההתנהגות במכללת כנרת, בשבוע שעבר במתנ"ס עיר ימים ע"ש אריק איינשטיין.

פרופסור רולידר הרצה בפני הורים רבים, מרביתם בגילאי 30-40

לדברי מנהל המתנ"ס, רמי דוידוביץ, זהו אירוע ראשון מסוגו למבוגרים, הנערך כאן למען הקהילה המקומית, מטעם היכל התרבות העירוני בנתניה. 

פרופ' רולידר, שילב מימיקה והומור בשיח מרתק על חינוך, בהתייחסו למצבים שונים מחיי היום-יום בין הורים לילדיהם.

משפחה מוציאה על ילד 630 אלף שקל

"כששני בני הזוג עובדים – % 95 של חינוך הילדים נתון בידי האמהות. אבות פוגשים אותי והמשפט הכי שכיח אצלם: אשתי מתה עליך...".
לדבריו, משפחה ממוצעת מוציאה על ילד מיום היוולדו ועד הגיעו לגיל 18 - 630 אלף שקלים.
בסקר על מדדי סיכון של ארגון הבריאות הבינלאומי נמצא, כי ילדי ישראל מובילים את הטבלה בחוסר שינה. ומכאן- ילד הסובל מחוסר שינה יפתח השמנה. כל ילד חמישי בישראל סובל מעודף משקל מכיוון שחלק מההורים אינם מלמדים אותו את השעה שעליו ללכת לישון. 35% מהילדים שלנו שמגיעים לחטיבת הביניים הם מחוסרי שינה. שעה אחת של חוסר שינה בלילה תשבש את תפקודם.

ילדי ישראל במקום שני בעולם בשתיית אלכוהול

פרופ' רולידר ציין, בין היתר, כי במידה רבה ההורים איבדו את האפשרויות להשפיע על ילדיהם וכי יש להגדיר להם אורחות חיים מה מותר ומה אסור, לעודד אותם על מאמצים שעשו בצורה רגועה והדגיש כי לא אוכפים הורות בכעס. הוא הוסיף כי ילדי ישראל נמצאים גם במקום שני בעולם בשתיית אלכוהול. הוא הציע להורים לחנך את הילדים לחשיבה כלכלית נכונה, למשמעת ולחיסכון, לעצמאות ואחריות כפוף ליכולתם ולאורחות החיים שלהם בסדר פעילות קבוע ובנחישות, תוך שיתוף פעולה איתם."או אז" אמר, "הסירו דאגה מליבכם".