פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בית ספר אורט גוטמן עכשיו גם בתי הספר גוטמן ומורשה- ירוקים בית ספר אורט גוטמן

בתי הספר מורשה ואורט גוטמן הצטרפו השבוע אל בתי הספר וגני הילדים הירוקים בעיר. עליזה בילו, מנהלת חט"ב אורט גוטמן "השינוי החל לבקשת תלמידים שהגיעו לחטיבה מבית ספר בגין"

בית הספר היסודי מורשה לחינוך מיוחד בניהולה של מלכי חסון, וחט"ב אורט גוטמן בניהולה של עליזה בילו התבשרו כי יוסמכו כבתי ספר ירוקים. 

נציגי המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך, בפניהם הוצגה פעילותם החינוכית והקהילתית בהיבט הסביבתי, קבעו פה אחד כי בתי הספר ראויים להכרה כבתי ספר ירוקים. נציגי הוועדה התרשמו מהצגת החזון הבית ספרי של בתי הספר, מעבודת הצוות החינוכי, מהפרוייקט הקהילתי שהוביל כל בית ספר, מהנראות בבתי הספר, מפעילות המועצה הירוקה של מורשה ואורט גוטמן, בקידום תהליכים מקדמי קיימות וחינוך סביבתי וכמובן מן הלמידה המשמעותית המתקיימת בבתי הספר וקבעה פה אחד כי בתי הספר ראויים להכרה כבתי ספר ירוקים.

בי"ס מורשה הציג את החזון הבית ספרי המקדם אורח חיים בריא, פעיל ומקיים, הקמת גינון ורטיקאלי, חיסכון במשאבים ופרוייקט קהילתי החושף את ילדי הגנים והוריהם לתחום הקיימות, צמצום משאבים ושמירה על הסביבה, כאשר בית הספר אורט גוטמן הציג את החזון הבית ספרי תוך דאגה לאדם ולסביבה, צמצום משאבים, פיתוח ערכים ועידוד ההתנדבות והצגת פרוייקט קהילתי המחזק את החוסן המקומי והחיבור הבין דורי.

עליזה בילו מנהלת חטיבת הביניים אורט גוטמן ציינה כי הרצון להוביל לשינוי בבית הספר החל לבקשת תלמידים שהגיעו לחטיבה מבית ספר בגין שהינו בית ספר ירוק ותלמידים אלו לקחו חלק בקבוצת המנהיגות. "דלת פתוחה, אוזן קשבת והרצון לשנות כל אלו הובילו את בי"ס להסמכה. פעילותם של התלמידים מהווה אישור כי החינוך לקיימות מתחיל מהגיל הרך למען דור סבלני, ערכי ואכפתי."

יש לציין כי יישום עקרונות פיתוח הקיימות בבתי ספר הינו תהליך מורכב וארוך טווח: בתי הספר נדרשים לעמוד בקריטריונים נוקשים, שארכו כשנתיים ימים כך שההסמכה מהווה הכרה בעשייה הסביבתית הרבה והמשמעותית שבאה לידי ביטוי בכל תחומי הדעת המתקיימים בבתי ספר.
המודל מבוסס על עקרונות של למידה סביבתית, יישום אורח חיים מקיים בבית הספר ופעילות תלמידים שמטרתה להביא לשינוי בתודעה ובהתנהגות הקהילה לסביבה.

מרינה אלישע, מנהלת המחלקה לחינוך סביבתי בעירייה: "בעירייה מאמינים כי ילדים הינם סוכני השינוי המשמעותיים ביותר שיובילו לשינוי."