פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
21 כיתות לימוד בנתניה בעיר נתניה יפתחו 21 כיתות לימוד חדשות 21 כיתות לימוד בנתניה

בשנת הלימודים הקרובה, משרד החינוך יפתח 21 כיתות חדשות בעיר נתניה, במסגרת הרחבת "רפורמת הכיתה הקטנה" לכל שכבות הגיל א' וב' ברחבי הארץ

הכיתות החדשות ייפתחו בעקבות הקטנת התקן מ-40 תלמידים בכיתה לתקן של 32 עד 34 תלמידים בכיתה.

בעיר נתניה יפתחו 21 כיתות לימוד חדשות | אילוסטרציה: fotolia 

עלות יישום התכנית בתשע"ז 250 מיליון שקלים. בשנים הקרובות משרד החינוך יקצה כמיליארד שקלים לטובת הקטנת כיתות ושיפור יחס מורה תלמיד בגנים ובבתי הספר

שר החינוך נפתלי בנט: "כפי שאמרה לי מורה ותיקה לכיתה א׳- כיתה קטנה זו לא רפורמה, זו מהפכה. השנה כל תלמידי כיתות א ו-ב ילדיי ילמדו בכיתות קטנות ותוך ארבע שנים כל הכיתות בבתי הספר היסודיים, א-ו יהיו קטנות ולא צפופות. זו מהפכה, כיוון שהמעבר מכיתות של 40 תלמידים לממוצע חדש של 28 תלמידים בלבד, מאפשר למורים להעניק יחס אישי יותר, לראות כל ילד, לתת לכל יד שהורמה מקום וזמן לדבר ולשאול. זו למידה איכותית יותר, מקצועית ורצינית יותר. המורים מעידים כי הם מספיקים יותר ונאבקים פחות במשמעת. היחס האישי הוא בדיוק הדבר שאנו כהורים, וכאחראים על החינוך במדינה, רוצים להעניק לילדנו".

מנהלת מחוז תל אביב, חיה שיטאי הדגישה כי רפורמת הכיתה הקטנה נותנת מענה להיבטיים חינוכיים, בהם: יחס חם ואישי לכל תלמיד, צמצום פערים חברתיים ולימודיים, חיזוק הרצף בין הגן לבית הספר והקלה במעבר של הילד מהגן אל כיתה א'. כמו כן הגברת קשר מורה- תלמיד, העמקת הלמידה המשמעותית, צמצום שחיקת המורים והגברת שביעות הרצון של המורים, ההורים והתלמידים.

רפורמת הכיתה הקטנה כוללת את הרחבת התכנית "מורה שני בכיתה" ל- 2000 כיתות לימוד בגני הילדים ובבתי הספר. התכנית כוללת מורה ותיק וסטודנט המשתלב בהדרגה בפעילויות ההוראה והלמידה, כחלק מהכשרתו. מדי שבוע ולמשך שלושה ימים בשבוע, הסטודנטים מגיעים לכיתות הלימוד בגני הילדים ובבתי הספר, רוכשים מניסיונם של הוותיקים ומעשירים את הלמידה בחשיבה אקדמית, משמעותית, רעננה ועדכנית.