פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פותחים שנה במערכת החינוך בנתניה פותחים שנה במערכת החינוך של נתניה פותחים שנה במערכת החינוך בנתניה | אילוסטרציה: fotolia

45,185 תלמידים יתחילו את הלימודים במוסדות החינוך השונים בנתניה, מתוכם 34,317 תלמידי בתי ספר. 3,373 ילדים עולים השנה לכיתה א'.

משרד החינוך מתקצב כל תלמיד ה-22,284 ש"ח.

פותחים שנה במערכת החינוך בנתניה| אילוסטרציה: fotolia 

שלום כיתה א'

נתניה פותחת את שנת הלימודים תשע"ז עם 377 גני ילדים, 53 בתי ספר יסודיים ו – 27 בתי ספר על יסודיים ותקיף 45,185 תלמידים, מתוכם 10,868 ילדי גנים, 19,939 תלמידי יסודיים ו – 14,378 תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים. 3,373 ילדים יעלו השנה לכיתה א'.

שנת הלימודים נפתחת תוך מתן מענה מלא לילדי 3 ומעלה, בינוי גני ילדים, הרחבת בתי ספר חדשים ועבודות שיפוץ ושדרוג נרחבות במוסדות החינוך.

90 מיליון שקל הושקעו השנה בבינוי, שיפוץ ושדרוג מוסדות החינוך, במטרה להעניק לתלמידים סביבה מטופחת, עדכנית וחדשנית. העירייה על תוכנית חומש לשיפוץ וחידוש גני הילדים בעיר וכן על שיפוץ עומק בבתי הספר שז"ר וריגלר. 

אני מנהל

בשנת הלימודים תשע"ז תתחדש מערכת החינוך ב - 6 מנהלים חדשים בחינוך היסודי ו- 3 מנהלים בחינוך העל יסודי. בנוסף הצטרפו מטעם משרד החינוך, מפקחות חדשות לגיל הרך.
את בית הספר שז"ר תנהל דינה רמות, את הרצוג - יעל פז, את מורשת זבולון תנהל ברכה דעבול, את אורות רש"י - שמעון לוי ואת ישורון – שרית כהן.
חגי קרקו נבחר לנהל את בית הספר השש שנתי טשרניחובסקי, רוני גבאי, מונה לנהל את בית הספר השש שנתי שרת וזיו טונגדר נבחרה לנהל את חטיבת הביניים ילן שטקליס.

עתודת גננות מובילות

נבנתה עתודת גננות מובילות, כאשר העיר חולקה ל-12 מרחבים חינוכיים שבראשם גננת מובילה. כל גננת מובילה תנהיג מרחב גיאוגרפי ובו כ- 12 מנהלות גן. הגננות המובילות משתתפות בתהליך דו שנתי של הכשרה והעצמה, שבשיאו יגבשו את חזון המרחב החינוכי ויפתחו מודל לשיתופי פעולה בין הגנים. סייעות הגנים תשתלבנה בתוכנית הכשרה והעצמה עירונית.

מעטפת מיטבית לעולים החדשים

412 תלמידים, עולים חדשים בגילאי 3-18 נקלטו במערכת החינוך השנה. 

מגוון תוכניות העשרה

תלמידי מערכת החינוך ייהנו ממגוון תוכניות העשרה בכל שכבות הגיל ובכללן תוכנית לימודים שתתקיים בפלנטריום. 

עוד יופעלו תוכניות מצויינות חדשות ותוכניות להעצמת תלמידים, הורים ומורים, תוך טיפוח מנהיגות בית ספרית, הגברת המעורבות החברתית-קהילתית וחיזוק הקשר לארץ ולמורשת.

בית ספר ביסודיים

בבתי הספר היסודיים תמשך מגמה פיתוח הייחודיות. יש בתי ספר המעודדים את ילדיהם ליזמות, בתי ספר למשחקים, בתי ספר לאומנויות, בתי ספר המשלבים פסיכו פדגוגיה, תפיסות ייחודיות של דרכי עבודה כגון pbl, נבחרות, חשיבה מדעית, מנהיגות ועוד.

כיתות רוקדות

מיזם כיתות רוקדות שנכנס לעיר בשיתוף הגב׳ מירי שחף לוי וקרן נתניה יפעל השנה ב – 20 בתי ספר, מיועד לילד כיתות ה'- ו' ומלמד את הילדים באמצעות ריקוד לכבד האחד את השני, לשמור על כללים וחוקים, להקשיב להוראות ולמוזיקה ועוד. 

בתי ספר על יסודיים

אלדד– תיכון אלדד יהפוך לתיכון אקדמי ייחודי בארץ, בו כל אחד מתלמידיו ילמד במסגרת אקדמית בכל שנה משש שנותיו בבית הספר. מדובר על קורסי MOOC אקדמיים של אוניברסיטת ת"א לתלמידי י"א וי"ב, קורס טעימות אקדמי סמסטריאלי לתלמידי חטיבת הביניים עם מכללת נתניה ועוד.

ריגלר- תיכון אמנויות העתיד בשיתוף עם רשת אמי"ת, מתעתד לפתח את אמנויות העתיד ולהנחיל ערכים של ביטוי עצמי, אקטיביזם וקיימות באמצעות לימוד מעמיק של אמנות יהודית, אמנות ישראלית ושילוב טכנולוגיות מתקדמות, לרבות חדר מייקרים, כאמצעים לביטוי זה.

ש"י עגנון- בית ספר מדגים ארצי למגמת הנדסת מערכות, מגמה יוקרתית הזוכה לתקצוב של כחצי מיליון שקל.
זיו-אור- בית ספר תיכון בגרותי חרדי שיתן מענה לנערים מהאוכלוסייה החרדית החפצים בהשכלה כללית כמו גם בלימודי קודש.

כיתות לאזרחים וותיקים- במסגרת קול קורא של המשרד לאזרחים ותיקים ובשיתוף עם מנהלים מובילים בעיר, פותח השנה מינהל החינוך את שעריו לארבע כיתות אזרחים ותיקים בבתי הספר אמי"ת בר אילן, אולפנית בר אילן, שרת וטשרניחובסקי. האזרחים הותיקים ילמדו יומיים בשבוע.

דגש על לימודי המתמטיקה - ביוזמת משרד המדע- תכנית "מדעניות העתיד", פותח השנה מינהל החינוך תכנית משלימה לתוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית". התכנית מיועדת לנערות מצטיינות, אשר תקבלנה במהלך שנות התיכון העמקה לימודית, העשרה והעצמה.