פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תגבור לימודי מתמטיקה בנתניה | אילוסטרציה: עיריית נתניה  מי אוהב ללמוד מתמטיקה? תגבור לימודי מתמטיקה בנתניה | אילוסטרציה: עיריית נתניה

ילדי שכבת ג' בבתי הספר היסודיים בנתניה צפויים לקחת חלק בתחרות קנגורו הבינלאומית, כחלק מתגבור לימודי המתמטיקה והגברת מיומנויות הלמידה בתחום. טובה דולב, ראש מינהל חינוך וחברה: "אנו עושים כל מאמץ כדי להפעיל תוכניות וחדשנות חינוכית במערכת החינוך, במטרה להגביר את העניין וההנאה הלימודית ובתוך כך, להגביר את ההישגים הלימודיים של תלמידי העיר."

קנגורו הוא שעשועון חידות בינלאומי במתמטיקה והוא נחשב לפעילות הנרחבת ביותר בעולם במתמטיקה לתלמידים

תגבור לימודי מתמטיקה בנתניה | אילוסטרציה: עיריית נתניה 

ילדי שכבת ג' בבתי יישתתפו בתחרות קנגורו, שעשועון חידות בינלאומי במתמטיקה הנחשב לפעילות הנרחבת ביותר בעולם במתמטיקה לתלמידים

מטרותיו העיקריות של השעשועון הן להביא מספר רב של תלמידים לעסוק בפיתוח חשיבה באמצעות פתרון חידות מתמטיות ולהראות לתלמידים, שפתרון בעיות אינו מאיים ויכול להיות תהליך מאתגר, מהנה ואף משעשע.
ההשתתפות בשעשועון היא על בסיס בחירה אישית וכל תלמיד שמעוניין בכך, ירשם לתחרות מראש, כאשר כל משתתף מקבל משוב לגבי המיקום של הישגיו בתחרות ביחס לבני גילו בארץ. ניתוח הישגיו של המשתתף נעשה בהשוואה לתלמידי המדינה בה הוא משתתף ומשתתפים בתחרות שהישגיהם הם הגבוהים ביותר בשכבת הגיל שלהם, יוזמנו לטקס הענקת תעודות ופרסים.
התחרות תפתח במהלך חודש נובמבר ותמשך כארבעה חודשים, כאשר המשימות יועלו באופן הדרגתי לאתר אינטרנט ייעודי, כאשר כל משתתף יקבל ססמא אישית לצורך כניסה לאתר.
טובה דולב, ראש מינהל חינוך וחברה בעירייה: "אנו עושים כל מאמץ כדי להפעיל תוכניות וחדשנות חינוכית במערכת החינוך, במטרה להגביר את העניין וההנאה הלימודית ובתוך כך, להגביר את ההישגים הלימודיים. כך למשל, הבאנו לפתיחה מבוקרת של מרחבי הלמידה, כאשר לכל הורה ניתנת הבחירה בין כמה בתי ספר במרחב, אנו מפתחים ייחודיות בית ספרית ופועלים להקניית תעודת זהות לבתי החינוך השונים, הרחבנו את התוכניות החינוכיות להגדלת הזכאות לבגרות ועוד ועוד. היום אנו מבקשים לתת דגש גם למיומנויות הלמידה המתמטיות, לטובת הורים ותלמידים."

ד"ר שי פרוכטמן, מנהל אגף היסודיים: "השפה המתמטית היא שפה נרכשת, ואנו רואים חשיבות רבה ברכישתה מגיל צעיר מאוד. אנו מאמינים כי דרך שעשוע ומשחק הילדים לומדים בצורה חווייתית את העקרונות הבסיסיים במתמטיקה".