פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תוכנית ייחודית Face to Faith באורט לבוביץ תוכנית ייחודית Face to Faith באורט לבוביץ תוכנית ייחודית Face to Faith באורט לבוביץ

במסגרת התוכנית הבינלאומית Face to Fait פנים אל האמונה, מיסודה של עמותת טוני בליר, ראש ממשלת אנגליה לשעבר, קיימו בשבוע האחרון תלמידי כיתת המנהיגות י' 2 בבית הספר אורט לבוביץ', שיחת ועידה באמצעות הוידאו בינם לבין תלמידים מאינדונזיה

השיחה נעשתה תוך עמידה על המאפיינים התרבותיים, חברתיים כלכליים השונים בין שתי המדינות והתמקדות בסוגיית העוני, המשותפת לחברות המסורתיות והמודרניות גם יחד.

גיל רשף | תמונה באדיבות המכללה האקדמית נתני

מטרת העמותה הינה לעודד שיח רב תרבותי בין בני נוער ברחבי העולם וכן לספק את התמיכה המעשית הנדרשת כדי להילחם בדיעות קדומות, סכסוכים וקיצוניות על רקע דתי. העמותה מספקת תוכניות חינוכיות שונות בבתי הספר ומעודדת יוזמות בין-דתיות כדי להתמודד עם סכסוכים גלובליים שונים.
בין התוכניות בולטת התוכנית "פנים אל האמונה" תכנית לקיום דיאלוג, המחברת בין תלמידי בתי הספר בגילאי 12-17.
בתוכנית משתתפים בתי ספר ציבוריים ופרטיים, יהודים דתיים וחילונים, דרוזים, נוצרים, וסטודנטים מוסלמים, ובאמצעותה יכולים תלמידים ישראלים להתחבר עם בני גילם ממדינות כולל אינדונזיה, מצרים, הודו, בריטניה, ועוד.
התוכנית מאפשרת אינטראקציה באמצעות שיחות וידאו בינלאומיות בין תלמידי בתי ספר ממקומות שונים בעולם, במהלכן מתקיים רב-שיח בנושאים שונים, למשל: אמונות, טקסים וחגים שונים על רקע הבדלים דתיים, תחומי עניין של בני הנוער, פעילות בקהילה, פעילות מיוחדת בבית הספר וכד'. באמצעות שיחות וידאו אלה, נחשפים התלמידים לעולמם של בני גילם מעברו האחר של כדור הארץ.
המטרה המוצהרת של הפעילות היא לחצות הבדלי דת ותרבות ובכך להפחית סכסוך.
קרית החינוך אורט יד לבוביץ' , אשר חרטה על דגלה חינוך למנהיגות - משתתפת במיזם, זו השנה השנייה ברציפות ובשבוע האחרון – לקחה חלק פעיל עם תלמידיה.
ורד דברת, מנכ"לית קרית החינוך אורט לבוביץ', ציטטה מדבריה של הסופרת והפעילה החברתית הלן קלר שאמרה: "התוצאה העליונה של החינוך היא סובלנות. אנו בבית הספר מאמינים כי חוסר סובלנות צומח רק במקום בו הבורות שלטת. הידע, ההבנה וההיכרות עם השונה אך השווה לך, היא הבסיס לחברה סובלנית ומכבדת"