פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אמ"ית בר אילן מצאו את הדרך אל הלב אמ"ית בר אילן

שלושה מתלמידי בית החינוך אמי"ת בר אילן נתניה, המשתתפים בתוכנית החינוכית למצויינות ומנהיגות טכנולוגית של נס טכנולוגיות, הגו רעיון חדשני ופורץ דרך, המציע דרך לתקשורת עם אוטיסטים והוכיחו שטכנולוגיה עוברת דרך הלב

השלושה, ארי בקוש, יוחאי שמעוני ושלומי מורד, איפיינו מערכת טכנולוגית, שביכולתה לסייע בהבנת מצב הרוח של ילדים עם אוטיזם.

תמונה: עיריית נתניה 

בתחרות השנתית למצויינות ומנהיגות טכנולוגית של נס טכנולוגיות – זכתה נבחרת בית החינוך אמי"ת בר- אילן בציון לשבח בגין רעיון חדשני ופורץ דרך.

התלמידים: ארי בקוש, יוחאי שמעוני ושלומי מורד, המציאו את הרעיון המקורי והחדשני ביותר, המציע דרך לתקשורת עם אוטיסטים ולמעשה הוכיחו כי ניתן להשתמש בטכנולוגיה ככלי שרת לקידום קבוצות מאתגרות.

מענה חדשני

לדברי טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך בתוכנית נס טכנולגיות, "הצוות התאפיין בחשיבה גבוהה ומתן מענה חדשני, רגיש ויוצא דופן לבעיה מורכבת והוא מהווה דוגמא ומופת לחשיבת עתיד לצד אחריות חברתית, החיוניים להובלת רעיונות בתחום המחקר והפיתוח".

הצוות הגה ואיפיין מערכת שביכולתה לסייע בהבנת מצב הרוח של ילדים עם אוטיזם. המערכת פועלת על בסיס טכנולוגיות זיהוי פנים ו-Deep Learning, שהינן בפסגת המחקר והפיתוח ותופסות תאוצה במגוון תחומי החיים.
בהתאם, עבודת המחקר של הצוות עסקה בקשר שבין טיב התקשורת הבינאישית לבין תחושת המסוגלות ההורית בקרב הורים לילדים עם אוטיזם.

מהי התוכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית?

מדובר בתוכנית הפועלת בבתי ספר תיכונים בעיר אשר מעצימה תלמידים בעלי יכולות לימודיות גבוהות בגילאי 15- 18 להיות מנהיגים טכנולוגיים, תוך פיתוח חשיבה גבוהה, יכולת מנהיגות והתמקדות בביוטכנולוגיה, ננו-טכנולוגיה והנדסת תוכנה. בסיומה של התוכנית, מפתחים התלמידים רעיון חדש פורץ דרך אשר מוצג בכנס סיום ארצי, כפרוייקט גמר בתום שנתיים של תוכנית ההכשרה.

השנה עמד הכנס השנתי בסימן העשור הבא והעלה על נס פיתוחים חדשים במסלול ההכשרה הטכנולוגית, הביא מסלולי בחירה חדשים מעולם הסייבר, האי.או.טי ובינה מלאכותית, תוך הרחבת שיתוף הפעולה עם אגף התקשוב של צה"ל, הרחבת פיתוח ופיצוח מערכות סייבר זעירות ופיתוח פרוייקטים בשיתוף עם בכירים וחוקרים מאגף התקשוב בנושא הסייבר והטכנולוגיה בכלל.
בכנס הציגו כ- 300 בוגרים ו– 60 צוותים את פרוייקטי הגמר שלהם, כאשר הצוות מבית החינוך אמי"ת בר אילן נתניה זכה כאמור בציון לשבח.
הרב יובל אלימלך, מנהל בית החינוך אמי"ת בר אילן אמר כי בנוסף ליכולות הטכנולוגיות הם הוכיחו כי יש מקום ללב ולאמונה כי כולנו שווים ועלינו לעמול לשם סיוע מירבי ומיטבי לאוכלוסיות שהגורל לא שפר עליהם. עוד הוסיף הרב יובל כי בשיחה עם שלושת הזוכים הוא התפעם מהעובדה שהשלושה מרגישים כי הם הביאו לידיי ביטוי את סל הערכים המשמעותי שקיבלו בבית החינוך וכי הם באי כוחם של כלל תלמידי בית החינוך.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "אני גאה בתלמידי העיר הזוכים בפרסים והישגים ברמה הארצית והבינלאומית ובעיקר בסקרנות, ביצירתיות וביציאה שלהם "מחוץ לקופסא". אני מאמינה כי לדור הצעיר תהיה השפעה מרחיקת לכת על תחומי הרפואה והמדע בישראל ועל איכות חיי התושבים בה".