פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הזוכות בתחרות יריד חקר מדע וטכנולוגיה מתחשק לכם לאכול בננה אבל היא עדיין ירוקה? הזוכות בתחרות יריד חקר מדע וטכנולוגיה

תלמידות כתה ט' מבית החינוך המשותף חוף השרון בקיבוץ שפיים חקרו את נושא הבננות ומצאו קיצור דרך להבשלתן 

תלמידות בית החינוך המשתוף חוף השרון זכו בפרס על עבודת חקר מצטיינת ביריד ארצי לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה.

הזוכות בתחרות 

מיקה קורלנד פוקס, מיה ניסדלסקי, נעמה לכיש, ענבר אשכול ואריאל ליכטמן, גילו שקרינה סגולה, אותה ניתן לקבל באמצעות עטיפת הבננה בצלופן סגול, תאיץ את הבשלתה.

העבודה הזו זיכתה את התלמידות בפרס עבודת חקר מצטיינת ביריד ארצי לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה של המינהל לחינוך התיישבותי.

ביריד השתתפו תלמידים וחוקרים צעירים מכל המגזרים.

עבודתן של תלמידות חוף השרון הצטיינה ובלטה מבין מאות תלמידים ועשרות עבודות שהוצגו ביריד. בנימוקי הזכיה ציינו השופטים כי "העבודה מורכבת וכוללת ריבוי מדדי בדיקה, ניכרת עבודת צוות ושיתוף פעולה בין התלמידות".

במסגרת לימודי מדע וטכנולוגיה בבתי הספר, מתנסים תלמידי כתות ט' בביצוע חקר מדעי, פתרון בעיות וכתיבת עבודות חקר. הלמידה נעשית בדרך חווייתית של ניסויים, תצפיות בשטח, בניית דגמים ועוד.

תוצרי הלמידה מוצגים ביריד לאחר שנבחרו מבין מאות עבודות ועברו שיפוט מקדים על ידי מומחים בתחומי מדע וטכנולוגיה והוראת המדעים: מפקחים, מדריכים, ומורים בכירים.

במהלך יריד החקר, בהובלתו של יהושע צדוק, ממונה תחום טכנולוגיה במינהל וצוותו, התלמידים הציגו את עבודותיהם בפני קהל תלמידים ושופטים ונשאלו על עבודתם. בתום היריד, חבר השופטים בחר את שתי העבודות המצטיינות ביותר.

התלמידות ועבודתן ייצגו את המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער ביריד הלאומי לעבודות חקר של משרד החינוך שייערך ביום 23 במאי 2017.

יהושע צדוק, ממונה תחום מדע וטכנולוגיה במינהל: "הפיתוחים והעבודות שהוצגו ביריד הם שיאו של תהליך למידה משמעותית שנעשה בבתי הספר אשר מעודדת את התלמידים לחשיבה יצירתית ומגבירה את העניין שלהם בתחומי המדע והטכנולוגיה. יעקב היה איש חינוך אהוב ומוערך.