פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אילוסטרציה | fotolia מחוננים? משרד החינוך הגדיל תוכניות מצטיינים אילוסטרציה: fotolia

משרד החינוך הגדיל את מספר המחוננים והמצטיינים המאותרים, והרחיב באופן ניכר את תכניות המצטיינים שלא עברו איתור. 225 תלמידים מחוננים מקבלים כיום העשרה בנתניה 

ביום רביעי האחרון החל תהליך הקבלה לתכניות ייחודיות לתלמידים מחוננים ולמצטיינים לשנת הלימודים תשע"ט.

אילוסטרצליה | fotolia

כיום מקבלים יום העשרה שבועי בנתניה, 255 תלמידים מחוננים ו- 221 מצטיינים מבתי הספר בעיר.

שלב המיונים הראשון נועד לזהות את 15% בעלי ההישגים הגבוהים ביותר בכל שכבת גיל. על סמך הישגי ההישגים במבחן, וחוות דעת של הצוות החינוכי, יופנו התלמידים להיבחן בשלב ב'. רק 1%-3% מכלל התלמידים שנבחנו יוכר לבסוף כמחונן.
כחלק מיישום תוכנית החומש החליט משרד החינוך להגדיל השנה בכ-500 תלמידים בכל הארץ את מספר התלמידים המחוננים ולתקצב עוד 1000 תלמידים בכל הארץ שיוכרו כמצטיינים. fl יגדל מספר המחוננים והמצטיינים בנתניה כבר בשנת הלימודים הנוכחית.

שר החינוך נפתלי בנט: "המשרד מחויב לטיפוח המצוינות, והשנה התחלנו לתרגם את זה למעשים. הגדלנו את כל תכניות המחוננים והמצטיינים, כשהמטרה היא לתת מסגרת מתקדמת ומתאימה לכל תלמיד שיש לו את הכישרון ואת הרצון. תפקידנו הוא למשוך את התלמידים כלפי מעלה, את כולם, ואנחנו נחושים לעשות זאת".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מחוננות או הצטיינות אינן נחלתו של מגזר כזה או אחר, וכמובן אינה נגזרת של מיקום גיאוגרפי. משרד החינוך מחויב לטפח ולמצות את מלוא הפוטנציאל של כל תלמיד בישראל, ומתוקף כך אנו מרחיבים הן את התכניות עבור תלמידים מאותרים, ולא פחות חשוב מכך – הן עבור תלמידים מצטיינים שלא עברו מבחן איתור".