פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בית ספר אורט גוטמן פרס הקליטה המיטבית לבית הספר אורט גוטמן בית ספר אורט גוטמן

בית הספר השש-שנתי אורט גוטמן, זכה בפרס הקליטה המיטבית לבתי ספר שקלטו מורים בני הקהילה האתיופית, בעקבות קול קורא שפרסם משרד החינוך בנושא 

המורה החלוצה, עדנה דסטה, החלה את עבודתה בחטיבת הביניים, עם פתיחת הכיתה התקשורתית הראשונה לפני שבע שנים.

בית ספר אורט גוטמן

מנהלת החטיבה עליזה בילו דאגה לחבר את עדנה ל"אני המאמין" של ביה"ס ועודדה אותה לצאת ללימודי תואר שני ולהדרכה כמומחית תחום ה- ASD במת"י נתניה. עדנה שיתפה את המורים והתלמידים בסיפורה האישי ובחוויותיה כעולה מאתיופיה לישראל. מורי בית הספר עברו הכשרה במהלך השנים, ולמדו על הקהילה, התרבות, המורשת וההווי המשפחתי.

לאחר שלמדו על הכבוד שרוכשים ההורים למורים והסבירו את חשיבות הקשר של הבית עם בית הספר, החל החיבור עם הצוות. בימים אלה תיפתח בחטיבה קבוצת הורים של יוצאי הקהילה שיקבלו כלים לעבודה עם בני נוער.

בהמשך נקלטו בתיכון המורה סיגל קבדה, והמורה טגסט קסה.

עינת רווח, "לשמחתנו הרבה לומדות סיגל וטגסט לתואר שני בחינוך, ואנו תקווה שתמשכנה להוות דוגמא אישית למצוינות. סיגל מובילה בנוסף לתפקידה תכנית העצמה לבנות, מתוך כוונה לעודד אותן למנהיגות ולמעורבות חברתית. ראוי לציין כי תעודת בגרות מצטיינת מותנית במעורבות חברתית פעילה ברמה גבוהה, ובכך המסר מועבר לתלמידים ולתלמידות. אין הצטיינות לימודית ללא הצטיינות חברתית."

טל בר מעוז: "אנו עושים ככל יכולתנו לקליטה מיטבית של מורים בביה"ס, ושמחים על תרומתם לקידום התלמידים להצלחה. באורט גוטמן מחנכים לאהבת אדם, מורה טוב הוא מורה לחיים, לא כל שכן מורה שמהווה מודל ודוגמא אישית להתפתחות ושאיפה למצוינות".