פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שבוע החלל הישראלי בפלנתניה | צילום: רן אליהו בשבוע שעבר צוין שבוע החלל הישראלי שבוע החלל הישראלי בפלנתניה | צילום: רן אליהו

למעלה מ-1,000 מבקרים נהנו מפעילות יוצאת דופן בפלנתניה ומפגש עם אסטרונאוט נאס"א במסגרת שבוע החלל הישראלי 

העיר נתניה בה ממוקם מתחם הפלנתניה קיימה יום פעילות מיוחד וחווייתי לכל המשפחה.

שבוע החלל הישראלי בפלנתניה | צילום: רן אליהו

אירועי "שבוע החלל הישראלי" נפתחו במפגש של כ-140 תלמידים מכיתות מדעיות בבתי ספר בנתניה עם ד"ר דונאלד תומאס, אסטרונאוט נאסא לשעבר שהעניק לתלמידים הרצאה מרתקת.

ד"ר תומאס טס 4 פעמים לחלל, מתוכן 3 פעמים על מעבורת קולומביה, אותה מעבורת בה טס אילן רמון ז"ל, והיה האדם הראשון שאכל פיצה בחלל.

המפגש היה מרתק, מעצים ומעורר השראה והעניק מוטיבציה רבה לדור הבא, אותו דור שצפוי להגיע למאדים בעוד מספר שנים. ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, התרגשה גם היא במפגש עם האסטרונאוט.

בהמשך, הגיעו למעלה מ-1,000 מבקרים לפלנתניה ונהנו מהרצאות, מיצגים, תצפיות וסדנאות במתחם שהפך כולו למרכז חלל גדול. ההרצאות עסקו בחדשות החלל והמחקר הישראלי בחלל, אסטרואידים, Space IL - אל הירח ומעבר לו, כמו כן, נהנו המבקרים ממיצגי פלנטריום מודרכים, ייחודיים לפלנתניה בנושאים: לידתם ומותם של כוכבים, אסטרואידים ומיצג כוכבים מיוחד על רקע האלבום של פינק פלויד "הצד האפל של הירח", אשר יתקיים שוב בעתיד הקרוב לאור הביקוש הגבוה אליו.