פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
12 המופלאים של מערכת החינוך בנתניה | צילום: רן אליהו 12 המופלאים של מערכת החינוך בנתניה 12 המופלאים של מערכת החינוך בנתניה | צילום: רן אליהו

ביום שני שעבר, בסיום הליך בחירה לו היו שותפים מפקחי משרד החינוך, מנהלים, מנהלי אגפי החינוך ובראשם ראש מינהל החינוך, טובה דולב – נבחרו 12 מקבלי אותות ראש העיר לחינוך לשנת תשע"ח 

12 המופלאים של מערכת החינוך בנתניה | צילום: רן אליהו

"12 המופלאים" של מערכת החינוך בנתניה מייצגים גננות, מורים ומנהלים של החינוך הממלכתי והממלכתי דתי ומשקפים חתירה למצויינות של אנשי החינוך בנתניה, היוזמים, מובילים ופועלים למען הגברת הישגי התלמידים, ליוויים ברמה האישית והמשפחתית, תוך שילוב גורמים מקצועיים נוספים.

ראש מינהל חינוך טובה דולב: "אמונתנו היא שכל אשת ואיש חינוך הינם מנהיגים. ההחלטה להעניק מעצמם לילדים ובני נוער, להראות את הדרך, לחנוך ולהעצים, לתווך ידע פורמלי ובעיקר להיות מופת אישי בהתנהגותם, בדרך החשיבה שלהם, בתגובות רגשיות, ביכולת לבחור נכון במצבים מורכבים – היא המנהיגות האמיתית בשדה החינוך"
מקבלי אות ראש העיר למופת בחינוך:

לילך חודרה

בי"ס ממלכתי "שרת", חטיבת ביניים

לילך מהווה דמות חינוכית ערכית ראויה לשבח. מרכזת את תחום החינוך החברתי בבי"הס, מובילה את מועצת התלמידים ומחנכת כיתת תל"מ במסגרת אגף שח"ר. בעשייתה מהווה מודל ודוגמה אישית ליזמות, חדשנות, רוח ההתנדבות והובלת תהליכים ערכיים - חינוכיים.
לילך מסורה לעבודתה, מפגינה מוסר עבודה גבוה ומתגייסת לכל משימה ואתגר להם נקראת. מדי שנה בוחרת לחנך את כיתת תל"מ בשכבה ט', מתוך אמונה שלכל תלמיד מגיעה הזדמנות שווה בדרך לרכישת תעודת בגרות מלאה. שיגרת עבודתה כוללת מעטפת רגשית ותמיכה בתלמידיה, ביקורי בית וקשר יומיומי עם המשפחות, שילוב גורמים טיפוליים במידת הצורך, מעורבות בחיי תלמידיה לאורך כל שעות היממה ועוד.
לילך ממלאה את תפקיד הרכזת החברתית באופן יצירתי וייחודי ומצליחה לעודד את המורים לעשייה רבה בתחום זה. את הפעילות ההתנדבותית למען הקהילה שמה לילך בראש סדרי העדיפויות של ביה"ס ובין שאר המיזמים, יצרה קשר מיוחד עם בי"ס "גוונים" בעיר, מיסדה אירוע שיא "יום אני ישראלי". 
על כל זאת ועוד, זכתה לילך להמלצה חמה של מפקחת החינוך החברתי מטעם משרד החינוך בנוסף להמלצת מנהלי בית הספר וראויה לאות המופת תשע"ח של עיריית נתניה.

גלית גיל ברוך

בי"ס ממלכתי דתי "ריגלר", חטיבה עליונה.
גלית היא אשת חינוך מצטיינת ורבת פעלים. מחנכת כיתת מב"ר, מורה ורכזת מתמטיקה וחונכת מורים צעירים. גלית רואה בעבודתה שליחות. היא קשובה, זמינה, יצירתית, בעלת מעוף ומלאת אמון ואמונה בתלמידיה, ביכולתם לצמוח, להתפתח ולהגיע להישגים מרשימים.

גלית יוצרת קשר אישי חם ותומך עם תלמידיה, קשרים משמעותיים עם ההורים, ומצליחה לשבור את חומות הלב אף של המאתגרים שבתלמידיה. גלית מלווה את תלמידיה במסירות, חום ואהבה ומשקיעה בהם מזמנה הפרטי, בנתינה אינסופית. כל זאת בצניעות ובענווה. הישגיהם הגבוהים של תלמידיה מעידים על עבודתה המשמעותית, המשלבת מקצועיות ואכפתיות.
פעילותה החינוכית של גלית רחבה וכוללת משימות רבות אותן פיתחה ולקחה על עצמה. גלית מארחת תלמידים בביתה למרתונים לימודיים לקראת בגרות, מתאימה את דרכי ההוראה לכל תלמיד באופן אישי, מקיימת קשר רציף עם תלמידיה הנמשך גם בחופשת הקיץ.

סמדר אוחיון

בי"ס ממלכתי "אורט גוטמן", חטיבת ביניים
סמדר מחנכת חדשנית ויוזמת המשקיעה רבות בקידום תלמידיה. בתפקידה המערכתי עוסקת בריכוז התחום החברתי בחט"ב, פיתוח פעילויות חברתיות המתאימות לקבוצה רחבה והטרוגנית של תלמידי ביה"ס. סמדר יזמה ושילבה את תכנית החינוך הפיננסי בכיתות ט' בביה"ס ומתוך רצון להרחיבת את המענה של התכנית, פיתחה סמדר בקרב תלמידיה מד"צים לחינוך פיננסי.

סמדר משלבת בפעילויות החברתיות, טכנולוגיה מגוונת והיבטים פסיכו-פדגוגיים של הלמידה, סמדר שותפה לארגון פעילויות התנדבותיות, תוך שיתוף גורמים בקהילה ומעודדת הצמחת מנהיגות ערכית בקרב בני הנוער.
כמחנכת, תלמידיה מגיעים להישגים טובים בזכות הקשר החם והאישי שיוצרים איתה. סמדר פועלת בעקביות ומסירות, מגלה רגישות לצרכי האחר, תורמת רבות לחדר המורים בשיתוף תכניות לימודיות וחברתיות ומהווה מודל למורים ולתלמידים כאחד. 

הרב יוסף שנה

מנכ"ל וראש אולפנית "בר אילן"

הרב שנה מנהל ב-8 שנים האחרונות את אולפנית בר אילן. בהובלתו מתקדמת האולפנית בכל המדדים וזוכה בפרסים ותעודות הערכה למכביר. הרב שנה וצוותו הובילו את האולפנית לזכות במקום הראשון בארץ כבית חינוך מוביל ערכים ותרומה חברתית. לצד הפעילות החברתית הענפה, הרב שנה וצוות ההנהלה והמורים מעלים מדי שנה את איכות תעודת הבגרות ואת אחוז הזכאים לבגרות וכיום אחוז הזכאות באולפנית בר אילן עומד על 96%.
הרב שנה משלב פעילות תורנית מעמיקה ומגוונת, המעשירה את חיי הרוח של באות ביה"ס ומייצרת אווירה לימודית של מצויינות ושמחת למידה, גיוון בשילוב מסלולי מצויינות ותכניות עירוניות כמו "סודקות את תקרת הזכוכית", "דיבייט" "נס טכנולוגיה" ועוד.
הרב שנה, יחד עם המנהלות ויקי חן ואורלי ביטון, העצים את תחושת המשפחתיות בקרב צוות ביה"ס, דאג לקורסים והשתלמויות עבור סגל החינוך וההוראה, להמשך פיתוח מקצועי בכל תחום. בראשותו - צוות בי"ס מגובש, מצטיין ופועל במקצועיות ובאהבה.
הרב שנה פועל להידוק הקשרים עם ההורים ועם בוגרות ביה"ס ומפעיל באולפנית בתי מדרש המיועדים לתלמידות, לבוגרות האולפנית, לאימהות ולציבור הרחב. כל זאת בשיתוף ההנהגה ההורית.
המוטו של האולפנית: "בית חם שטוב לגדול בו" הפך למציאות ומאות תלמידות, הממלאות את המקום עד שעות הלילה המאוחרות, עסוקות בפעילות חברתית, בתרומה לקהילה ובלימודי קודש וחול ומוצאות במנהלים, בצוות החינוכי ובמרחבי הלמידה – בית חם ומקדם. 

אלמקייס אורלי

מנהלת גן ממלכתי דתי "ברבור"

אורלי מחנכת ילדים בגן "ברבור" מזה כ- 35 שנים.
בגן אווירה נעימה ורגועה, השיח מכבד ומתקיים בשת"פ פורה עם ההורים, הצוות החינוכי והקהילה הרחבה.
לאורלי חשוב להעניק לכל ילד חום, אהבה ותחושת שייכות. החל מתחילת השנה נבנית תוכנית אישית לקידום כל ילד וילדה בגן. בכל תהליך לימודי מושקעת חשיבה כיצד לקדם ולייעל את יכולות הילדים. אורלי פיתחה תוכנית למידה ייחודית הנוטעת בילדים בטחון, מעלה דימוי עצמי ויוצרת אקלים מיטבי עם כבוד הדדי לכל אחד ואחת.
אורלי משתפת את הילדים וההורים במחשבה, בתכנון ובביצוע משימות הנוגעות לילד ומאפשרת להורים להיות שותפים לעולמם של הילדים. היא משלבת בגן, בנייה משותפת של משחקים ואירועים מחיי הקהילה, תוך התייחסות וכבוד למסורת. בנוסף היא משלבת בגן פעילויות המותאמות לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אורלי פועלת לקיום מעשי חסד, לרווחת משפחות הזקוקות למזון, ביגוד ומענים נוספים.

סבטה דובגניץ'

מנהלת גן ממלכתי "שקד"
סבטה נותנת מענה לאוכלוסייה מרקע רב תרבותי ורב לשוני, משקיעה בקידום שפה משותפת בגן, בד בבד עם שימור זהות ומורשת ייחודיים. סבטה מטפחת אקלים חינוכי מיטבי, המאפשר לילדים מימוש עצמי בבחירת תחומי עניין ופיתוח נקודות החוזק של הילדים. היא משתמשת בדיאלוג ככלי תקשורת מרכזי בגן, מתכננת ויוצרת סביבה מזמנת חוויה ומשחק, מעודדת חקר, התנסות, טיפוח הסביבה ושימורה.
סבטה יוצרת שילוב המאזן בין תמיכה בעצמאות והתפתחות אינדיבידואלית של כל ילד, לבין ערכים חברתיים הכוללים את השתלבותו בקבוצת הילדים ובחברה בכלל. היא מצליחה לשתף את ההורים ביצירת דרך חינוכית על פיה פועל הגן. סבטה היא גננת, מנהלת ומנהיגה, המהווה דוגמה אישית ראויה לשבח, יוצרת יחסי עבודה המבוססים על שת"פ עם נשות הצוות החינוכי, הפועלות למען קידום המטרות החינוכיות בגן. 

אביגיל ישר

מנהלת גן ממלכתי "אלמוגן"

אביגיל מנהלת גן לחינוך מיוחד מעל 10 שנים. היא יודעת להגיע לכל ילד וילדה ולכל הורה, בדרך של הכלה והבנה של הצרכים הייחודיים. אביגיל גיבשה צוות למופת, שמכוון כולו לצרכי הילדים. אביגיל התמקצעה בתחום הטכנולוגי והכניסה לגן פעילויות למידה והעשרה באמצעות האייפון. 
אביגיל מנהלת גן שפתי, המשלב ילדים עם נכויות פיזיות. היא השכילה לעצב את הסביבה החינוכית בגן באופן מונגש ואסתטי, תוך התאמה לצרכי הילדים, הכוונה ומיקוד ללמידה משמעותית.
אביגיל עוסקת בהתפתחות אישית ומקצועית, כאשר הנהנים העיקריים מכך הם הילדים וההורים, עימם היא נמצאת בקשר יומיומי. לאחרונה הפכה את הגן לגן ירוק והתאימה את גינת הירק לילדים עם נכויות פיזיות. במהלך השנים קיבלה הדרכה, יישמה את לימודיה בגן והייתה נכונה לעזור לגננות אחרות בכל תחום בשמחה, ברגישות, במאור פנים ובמקצועיות רבה.
אביגיל מתנהלת בשקיפות ושותפות מלאה עם כל הגורמים ומשקיעה בניהול הגן על חשבון זמנה החופשי. 

נורית גרף

מנהלת ביה"ס לחינוך מיוחד "גוונים"
נורית מנהלת את ביה"ס גוונים ב- 18 שנים האחרונות ובעלת וותק של מעל 30 שנה במערכת החינוך.
בי"ס גוונים מותאם לתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית, מורכבת וקשה ואוטיזם. ביה"ס קולט תלמידים מכיתה א' ועד גיל 21 ע"פ חוק החינוך המיוחד.
נורית מנהלת חרוצה, עם שמחת חיים, עובדת במסירות אין קץ, פותחת את ליבה ואת שערי בית הספר למגוון תלמידים בעלי צרכים שונים ומאתגרים במיוחד. בעלת נכונות להתמודד עם כל קושי והפיכתו לאתגר, מתוך הבנה עמוקה לצרכי התלמיד, צרכי המשפחה ומציאות החיים.
נורית מקדמת ונותנת מקום רב לצוות החינוכי, ליזום, ליצור ולהתחדש. לאורך השנים הציבה סטנדרטים גבוהים ופעלה לקידום מרחבי למידה וחצרות פונקציונליים ואסתטיים מתאימים. תלמידי בית הספר נהנים במשחק וסיפור, בלמידה חווייתית חושית עם אמצעי המחשה ושילוב המושגים מהעולם החושי. נורית סייעה לבסס את השימוש בתקשורת תומכת חלופית כאמצעי בעל חשיבות עליונה לתקשורת והבעה בקרב אוכלוסיית בית הספר.
לאורך השנים נורית מקדמת ומפתחת שיתופי פעולה עם הקהילה החינוכית. התלמידים יוצאים לטיולים ופעילויות חוץ בית ספריות וזוכים מדי שנה באות הפעיל המצטיין של החינוך המיוחד. כל כיתה מקיימת קשרי קהילה, מתוך הבנה שהקשר תורם לחלק הרגשי ומאפשר לתלמידים חוויה של תקשורת נורמטיבית. באמצעות התהליך נחשף הצוות ליכולות התלמידים, מגביר את אמונתו בהם ומעצים את תחושת המסוגלות של הצוות ושל התלמידים.

פורטין כחלון- נעים

בי"ס יסודי ממלכתי "קמפוס דורה לאמנויות"
פורטין חברה בצוות הניהול של קמפוס דורה מיום היווסדו ומשמשת מדריכת אח"מ, מדריכה סטודנטיות לייעוץ, מנחה יועצות עמיתות וכן את הצוות החינוכי בניהול דיאלוג מיטבי עם תלמידים והורים.
פורטין שותפה להטמעת שפה ייחודית וחזון שהביאו את הקמפוס להצלחה. התנהלותה המקצועית בתחום ייעוץ החינוכי ביססו את הקמפוס כמוסד חינוכי מצליח ומבוקש.
לאורך השנים פורטין מעורבת בחיי הקהילה ומלווה משפחות מעבר למסגרת ביה"ס. ההורים סומכים על פורטין ורואים בה דמות מקצועית, משמעותית ואמינה, המסייעת באירועים שוטפים ובאירועים חריגים. פורטין מהווה מודל לחיקוי ומשענת עבור המורות בהיבט המקצועי ובהיבט האישי ומייצרת אקלים מאפשר, המגביר את המוטיבציה של חברות הצוות ואת חוסנן האישי.

הדר מנחם

בי"ס יסודי ממלכתי דתי "נועם"
הדר מחנכת מסורה, מקצועית ובעלת חשיבה יצירתית, רואה בתפקידה שליחות אמיתית. מובילה את הכיתה להישגים מרשימים, תוך פיתוח גישות חדשניות של פסיכו-פדגוגיה. הדר מנגישה את החומר הנלמד באופן מעמיק וחווייתי ואינה מוותרת על אף תלמיד. הדר אהובה על צוות המורים וההורים, שותפה פעילה בצוות מוביל ומשמשת מדריכת שפה במחוז ובבית ספר נועם.
הדר הייתה שותפה לכתיבת ספר לימוד בעברית "מילה טובה מאוד" לכיתות ג' במסגרת מט"ח, פיתחה תוכנית עבודה בית ספרית להקניית פרקטיקה של "הנאום בציבור" כחלק מתוכנית השפה ובהלימה לייחודיות ביה"ס "מנהיגות מובילה בדרך האמונה".
הדר יזמה את התכנים והעבירה אותם למורות השפה בבית הספר, הדגימה אותם עם בנות כיתתה וסייעה ללמידת עמיתים. כמו כן קידמה שיעורים להעלאת מודעות לקריאת ספרים בבית הספר. הדר יוזמת פעילויות חינוכיות רבות להובלת ערכים תורניים תוך שיתוף ההורים.

מיכל שמש

בי"ס ממלכתי דתי "רועי קליין"
מיכל משמשת במספר תפקידים בבי"הס במסירות, השקעה, מקצועיות ומקצוענות. מיכל שותפה לכל תחום בביה"ס ובעלת רגישות גבוהה לזולת. כמחנכת היא מסורה לתלמידים, מקנה להם אהבה וגבולות, מחנכת לערכים ומהווה דוגמא אישית. מיכל מעצימה את התלמידים, משמשת כאימא עבורם והם יודעים שיש להם למי לפנות.
מיכל מובילה את מורות השפה בביה"ס בצורה מקצועית ומיטבית לבחינות מיצ"ב בדרך של עמיתים, בהדרכה ובמענה אישי. היא מקדמת את מקצוע השפה בבית הספר באיכות למידה, בפדגוגיה חדשנית ולמידה דיפרנציאלית וכן בפרוייקטים שונים.
מיכל שותפה לכל תחום באחריות ישירה או עקיפה, משמשת סגנית שניה, שותפה לצוות הניהול, מתנהלת באחריות ו"ראש גדול", נותנת מענה אישי למורים בכל בעיה ואתגר בחיוך ובאהבה. מיכל היא ה"דבק" של הצוות. 

ענת חכם

בי"ס ממלכתי "רזיאל"
ענת עושה עבודת קודש עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. היא מקדישה להם את כל מרצה, מסירותה ומקצועיותה על מנת שישתלבו בכיתה ויחוו הצלחות. ענת מהווה מודל ומופת למוסר עבודה גבוה, מחוייבות להצלחת הילדים ורגישות אין קץ לצרכי האחר. תלמידים שמגיעים אליה לאחר שכל הניסיונות ללמדם קריאה כשלו, לומדים לקרוא ומצליחים להשתלב בלמידה בכיתה. תלמידים, מורים והורים מגדירים את העשייה של ענת כ"קסם". ענת יוצרת התקדמות משמעותית אצל הילדים בהיבטים לימודיים ורגשיים.
כסגנית, ב - 12 השנים האחרונות, ענת שותפה לתהליכים הפדגוגיים בבית הספר ולהעמקת הייחודיות הבית ספרית. ענת מחזיקה בגישה של "כל אחד יכול" ומובילה גם ילדים מתקשים מאוד ללמד ילדים אחרים. ענת היא דמות מרכזית בבית הספר ומהווה כתובת למורים והורים כאחד. רגישותה והתקשורת הבינאישית שלה מאפשרים לשתף אותה בקשיים, להתייעץ עימה, ללמוד ממנה ולהסתייע בה בהתמודדות עם אתגרים.