פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תלמידי אורט "יום מילה הטובה" אורט נתניה: רק מילה טובה תלמידי אורט "יום מילה הטובה"

תלמידי אורט גוטמן ואורט יד ליבוביץ' בנתניה לוקחים חלק ב"יום המילה הטובה" שיצוין היום ברחבי הארץ בסימן מילים טובות, כבוד ופרגון

תלמידי אורט "יום מילה הטובה"

תלמידי אורט יד ליבוביץ' ותלמידי אורט גוטמן בנתניה יוצאים בקמפיין לאומי הלוקח אחריות על השיח ברשת ומחוצה לה בסימן מילים טובות ומפרגנות.

"יום המילה הטובה" החל כיוזמה של תלמידי בתי הספר התיכונים וחטיבות הביניים של רשת אורט ישראל הלוקחים חלק בפרויקט "שומרי המסך" של "אורטוב" - המחלקה לערכים ולמעורבות חברתית. היוזמה החלה במטרה ליצור שינוי תרבותי בשיח הישראלי במשך כל השנה, אולם הרלוונטיות שלו גוברת בתקופת טרום הבחירות.

אירועי "יום המילה הטובה" יתקיימו בבתי הספר של רשת אורט וכן בקהילה, במטרה להגביר את המודעות לצורך בשינוי תרבות השיח ותפיסת האחר. "יום המילה הטובה" יאפשר לחוות חוויה של קבלת מחמאה והתרוממות רוח וישמש קרקע להתפתחות דפוסי התנהגות אלה למשך השנה. 

חינוך ומצויינות - אורט נתניה: רק מילה טובה

תלמידי אורט "יום מילה הטובה"

מעתה ייקבע "יום המילה הטובה" כיום קבוע בשנה שיוקדש לעידוד שיח מכבד, חיובי ואוהד בין כל גווניה של החברה הישראלית, ובו יופצו מסרים רלוונטיים של הוקרת והכרת הטוב, חיזוקים חיוביים, הכרת הטוב, אמירת תודה והעצמה, במטרה שיצטרפו אליו גופים וגורמים נוספים בחברה הישראלית.

ביום זה תערך החתמה המונית של הציבור ושל מקבלי ההחלטות על "אמנת המילה הטובה" שנוסחה על ידי תלמידי אורט, במטרה לקרוא למחויבות לשינוי המיוחל בשיח. באותו יום יקיימו תלמידי אורט מגוון פעילויות בתוך ומחוץ לכתלי בית הספר. בין היתר תוקם סיירת דיגיטל של תלמידים שינטרו שיח פוגעני ברשת ובטוקבקים כך שלהשמצה אחת יופצו עשרות מילים טובות אחרות במקום; עוד יארגנו התלמידים "ספיד-דייטינג" של מילים טובות, סדנת חוזקות, אוטובוס הפרגונים שיעבור ברחבי הארץ ויחלק מילים טובות לנותני שירות כולל גם בשפת הסימנים, ותלמידים ערוכים עם מילים טובות ישטפו את תחנות האוטובוס והרכבת במהלך היום.
פעילויות נוספות בנתניה יפיצו את הבשורה באמצעות קו-לילה שעובר בין קהלי עובדי הלילה עם זריקת מילה טובה וחלוקת סטיקרים במרכז המסחרי, מתנ"סים קהילתיים ובבתי אבות ועוד פעילויות עצמאיות נוספות שיזמו התלמידים. כל זאת מתוך הנחת יסוד לפיה שיח חיובי יכול וראוי שיהיה שיח "מדבק" ובאמצעות גישת "תעביר את זה הלאה" ניתן יהיה להרחיב את אזורי השיח החיוביים יותר.

מנכ"ל רשת "אורט ישראל" צביקה פלג: "מספיק שכל תלמיד יבוא במגע עם עוד אדם אחד בקהילה, וכבר השגנו את המטרה. באמצעות מרכיב זה ופעילות חברתית נרחבת נוספת שאנו מקדמים ברשת, הוכחנו כבר כי הצטיינות במדעים וטכנולוגיה מהווה השלמה למעורבות קהילתית ואף תורמת לה".