פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בית ספר ברקאי | עיריית נתניה  "איננו מוכנים להתפשר על חינוך ילדינו" בית ספר ברקאי | עיריית נתניה

הורים שרשמו את בניהם לבית הספר תלמוד תורה "ברקאי" דורשים לפתוח כתה א' נוספת במוסד, על מנת שכולם יוכלו ללמוד בו. מנגד, בשל היעדר מקום במבנה, בעירייה מתכוונים לפזרם בין מוסדות החינוך הממלכתי דתי. ההורים: "פתרון זה אינו עונה על הקריטריונים של אורח חיינו"

בית ספר ברקאי | עיריית נתניה 

עשרות הורים שרשמו את בניהם לבית הספר תלמוד תורה "ברקאי" בנתניה, חוששים כי הילדים ישובצו למוסדות חמ"ד – חינוך ממלכתי דתי, זאת בניגוד להשקפותיהם הדתיות. ההורים, המגדירים עצמם חרד"לניקים – בעלי אורח חיים דתי לאומי חרדי, דורשים לפתוח כתה א' נוספת במוסד, על מנת לאפשר לכל הילדים שנרשמו ל"ברקאי" ללמוד בו בשנת הלימודים הקרובה. מנגד, בעיריית נתניה עומדים על כך שתיפתח כתה א' אחת לבנים, זאת בשל היעדר מקום במבנה. הפתרון: לפזר את הילדים שאין עבורם מקום בין מוסדות החינוך הממלכתי דתי בעיר, מה שעורר את זעמם של ההורים. אם לא יימצא פתרון, כך לדבריהם, ישאירו את הילדים בבית ולא יאפשרו להם לפתוח את שנת הלימודים. "בטוח שיש מקום במבנה של בית הספר. יש מתחם שנקרא אולפן שיכול להיות כיתה", טען אחד ההורים שרשם את בנו ל"ברקאי". "העירייה מתעלמת, מבחינתם תלמוד תורה זה כמו בית ספר חמ"ד, אבל אלו שני דברים שונים לגמרי. אם לא יימצא פתרון, אשאיר את ילדיי בבית ובהמשך אשקול לעזוב את העיר".

נציגות ההורים אף פנתה בכתב לראש מנהל החינוך בעירייה, טובה דולב, על מנת לסייע להם למצוא פתרון לבעיה. "ישנם הבדלים מהותיים בין בית ספר תלמוד תורה "ברקאי" לבין שאר בתי ספר החמ"ד בעיר, בצביונו, בהשקפת עולמו ובאוכלוסייה המשתייכת אליו", נכתב בין השאר. "הפתרון לפזר אותנו בין בתי ספר החמ"ד השונים אינו מקובל עלינו, כיוון שפתרון זה אינו עונה על הקריטריונים של אורח חיינו". בהמשך פירטו ההורים את ההבדלים הרבים לטענתם בין הגישות החינוכיות השונות, והוסיפו: "מובן שהמקום היחיד שמתאים להשקפתנו התורנית והאמונית הנו תלמוד תורה "ברקאי". מסיבה זו אנו מוכנים להשקיע זמן וכסף בהבאתם של בנינו לתלמוד התורה מדי יום ביומו, ואנו נעשה זאת באהבה ובשמחה. איננו מוכנים להתפשר על חינוך ילדינו ונעשה כל שביכולתנו כדי למנוע זאת".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "בבית הספר ברקאי עתידה להיפתח בשנת הלימודים הקרובה כיתה אחת לילדי א' בנים, וזאת בשל היעדר מקום במבנה. עם זאת יודגש כי כל ההורים קיבלו את אפשרות השיבוץ השנייה שבה בחרו וילדיהם ילמדו בכיתות בנים בבתי ספר של רשת החינוך הממלכתי הדתי, אליה משתייך גם בית הספר ברקאי".