פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תכנית 'פסגה סייבר'  תכנית 'פסגה סייבר' תורחב השנה לבתי ספר נוספים בנתניה תכנית 'פסגה סייבר'

תכנית פסגה סייבר תורחב השנה לבתי ספר נוספים בעיר. התכנית כוללת לימודי תכנות, בינה מלאכותית וזיהוי פנים, מציאות מדומה, סייבר, רובוטיקה ועוד ומוכרת על ידי משרד החינוך ומשרד המדע

תכנית 'פסגה סייבר'

״תכנית 'פסגה סייבר' המעודדת מצויינות בטכנולוגיה וסייבר, תורחב השנה לבתי ספר נוספים בנתניה", כך מוסר דודי מסינג, מנהלת האשכול של התכנית. "תכנית פסגה סייבר, המוכרת על ידי משרד החינוך ומשרד המדע, פותחת בפני הילדים יכולות טכנולוגיות מגוונות וכוללת, בין היתר, לימודי תכנות, בינה מלאכותית וזיהוי פנים, מציאות רבודה ומדומה, שיעורי סייבר והגנה מפני תקיפות, מייקינג, רובוטיקה, מידענות ולימודי חומרה והיא מותאמת לגילאי הילדים. התכנית פעלה בבית ספר הרצוג בשנת תשע"ט ולאור ההצלחה תחל השנה לפעול גם בבתי הספר בגין ושמרית אור. הרחבת התכנית בנתניה הגיעה בעקבות צורך שעלה מהורים ובתי הספר לפתח את הילדים בתחום הטכנולוגי ולחשוף אותם לתכנים נרחבים, אשר לא נכללים בתכנית הלימודים". במהלך התכנית יוצאים התלמידים מידי שנה ליום סיור חוייתי בנושאי טכנולוגיה ומדע.
התכנית מבוססת על שיטת לימוד PBL הכוללת עבודה על מספר פרוייקטים אשר מסכמים את מגוון יכולותיהם החדשות, והיא מיועדת לתלמידי כיתות ג'-ט'. התכנים פותחו ונכתבו על ידי מומחים פדגוגיים בשיתוף אנשי אקדמיה מובילים מהאוניברסיטאות השונות ומומחים מקצועיים מתעשיית ההייטק ובוגרי קהילת המודיעין (אמ”ן-שב”כ-מוסד). שיטת הלימוד מבוססת על חשיבה מעמיקה, לימוד עיוני ותרגול מעשי. "הלימוד במפגש נעשה בצורה אישית באמצעות לומדה חדישה ומקוונת שפותחה על ידינו. כל תלמיד עובד בקצב אישי ועם ההתקדמות בחומר הנלמד, מתאימה הלומדה את עצמה לקצב של התלמיד, מעלה לו בהתאם את רמת הלמידה ומוסיפה לו אתגרים אישיים". מספר מסינג.
תכנית פסגה סייבר פועלת מזה מספר שנים לקידום יזמות, טכנולוגיה וסייבר. פסגה מפעילה גם תכנית המשך "שירות בסייבר", המכשירה צעירות לשירות לאומי בתחום הסייבר בגופי הביטחון של מדינת ישראל. בנוסף, מנהלת ומפעילה מאיצים ברחבי הארץ לקידום יזמות טכנולוגית בפריפריה ומעניקה ליווי וייעוץ לחברות סטארטאפ בתחילת דרכן. "אחת ממטרות התכנית היא לקדם יזמות וחדשנות בקרב הדור הצעיר ולעודד עצמאות ויצירתיות. הכלים שילמדו יאפשרו להם לפתוח את הדימיון ולחשוב בעצמם על פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. התכנית תעניק להם את הבסיס לפיתוח אישי משמעותי."