פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אורט גוטמן הכיתה ממוזגת, אבל איך מתגברים על החום בהפסקה? אורט גוטמן

בבית הספר אורט גוטמן נטען כי התלמידים מסולקים מהכיתות בשעת ההפסקה והחדרים ננעלים. התוצאה: רובם סובלים מחום כבד. אתי גל, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר: "מקווים שתינתן לילדים אפשרות ללמוד בתנאים מתאימים". העירייה: "כל כוונת בית הספר היא להגביר את מוגנות התלמידים ולמנוע ונדליזם בהפסקות"

השרב הכבד של תחילת ספטמבר נותן היטב את אותותיו ברחבי הארץ, אך מתברר כי תלמידי בית הספר אורט גוטמן בנתניה סובלים ממנו במיוחד, עם פתיחת שנת הלימודים. הסיבה: החלטת בית הספר לחייב את התלמידים לעזוב את הכיתות הממוזגות בשעת ההפסקה, מה שחושף אותם לחום הכבד במיוחד במבני בית הספר. מספר הורים טענו כי הלכה למעשה, ילדיהם מסולקים מהכיתות וכך אין להם אפשרות להתגונן מפני החום הכבד.

"אכן קיימת בעיה קשה של חום רב במבני בית הספר, כאשר במבנה התיכון הבעיה קשה עוד יותר, מפני שהמבנה אטום ללא חלונות ובמשך היום שורר בו חום בלתי נסבל", מספרת אתי גל, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר. "גם לאורך כל השנה שעברה וגם בימים הבודדים של שנת הלימודים הנוכחית, קיבלנו תלונות רבות מתלמידים על החום במבנה ועל הקושי שלהם לשהות בו החל מהבוקר ובזמן ההפסקות, וכי התלמידים מבקשים לפתוח את הכיתות הממוזגות ולאפשר להם לשהות בהן בזמן ההפסקות, ולא לאלץ אותם לצאת החוצה אל המבנה הלוהט". לדברי גל, הבקשות להתחשב בתלמידי בית הספר בנושא נענו בשלילה. "לצערנו הבקשה לפתוח את הכיתות סורבה ע"י הנהלת בית הספר, מטעמי בטיחות ובשל החשש למעשי אלימות או גניבות בכיתות בשעה שאין השגחת מורים. להבנתי, הנושא של פתיחת הכיתות בשעות ההפסקה הינו בשיקול דעת מנהל בית הספר ואין הנחיה המחייבת זאת מטעם משרד החינוך".

חשוב לציין כי הבעיה אינה חדשה להורים וכבר בשנת הלימודים הקודמת נעשתה פנייה לעירייה בבקשה לתעדף בניית פתחי אוורור במבנה. "כבר בסוף השנה שעברה פנה ועד ההורים של בית הספר לעיריית נתניה וביקש כי במסגרת שיפוצי הקיץ, תינתן עדיפות לבניית פתחי אוורור במבנה שיקלו על החום ששורר בו, אך לצערנו עיריית נתניה בחרה למדר אותנו מתוכניות השיפוץ והעדיפה צביעה חיצונית של המבנים על פני ביצוע שיפורים אקוטיים שהיו מביאים לתנאי שהייה הולמים לתלמידים", מאשרת גל. "יתרה מכך, השנה אמור היה להתבצע שלב ב' של השיפוץ וקיווינו שאולי בשלב הזה יבוצעו העבודות המבוקשות או התקנת מיזוג בחללים הציבוריים של בית הספר, אך שלב ב' מעולם לא יצא לפועל ושום דבר לא בוצע. אנחנו מקווים מאד שהעבודות הנדרשות יבוצעו בהקדם ותינתן לילדים האפשרות ללמוד בתנאים מתאימים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים: "חמור מאוד השימוש במונח "מסולקים", בעיקר לאור העובדה כי בית הספר נבחר כבית ספר מצטיין על רקע ערכי ולימודי וחרט על דגלו "לחנך אדם לאהוב אדם". כל כוונת בית הספר היא להגביר את מוגנות התלמידים ולמנוע ונדליזם בהפסקות ולכן, כדי לשמור גם על ציוד התלמידים, הוחלט על נעילת הכיתות. יצוין כי על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, לא ניתן להשאיר תלמידים ללא השגחה ומאליו יובן כי לא ניתן להציב בכל כיתה מורה תורן. מכל מקום, כדי להקל על התלמידים, רכש בית הספר מצננים והם הוצבו ברחבי החטיבה ובתיכון".