פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עולים לכיתה א' | צילום: נורית מוזס בעקבות הקורונה: תוכנית חוסן חינוכי בנתניה עולים לכיתה א' | צילום: נורית מוזס

בשנת הלימודים הבאה תפעל בנתניה תכנית מניעה 'חוסן בחינוך' שתקנה לצוות החינוכי ולתלמידים כלים להתמודדות עם מצבי לחץ. טובה דולב, ראש מנהל חינוך וחברה בעיריית נתניה "מגיפת הקורונה הציבה בפני מערכת החינוך אתגרים מורכבים, שעל מנת להתמודד עימם חשוב לפתח ולטפח מיומנויות של חוסן"

עולים לכיתה א' | צילום: נורית מוזס


בשנת הלימודים תשפ"א ייצא לדרך מהלך עירוני של הפעלת תכנית 'חוסן בחינוך שתפעל בגנים ובבתי ספר בנתניה. התוכנית בשיתוף עם 'מרכז חוסן'  ומטרתה להקנות לצוות החינוכי ולתלמידים מגיל טרום חובה ועד ביה"ס התיכון כלים פסיכו-חינוכיים להתמודדות עם מצבי לחץ, במטרה לפתח את תחושת החוסן האישי והבית-ספרי.

התכנית הינה פרי של שיתוף פעולה בין אגף החינוך ואגף הרווחה בעיר, וייקחו בה חלק מנהלי מוסדות החינוך, יועצים, פסיכולוגים, מנהלות גנים וסייעות חינוכיות. בהמשך תורחב התוכניתץ גם לקבוצות הורים. 
התפיסה שבבסיס התכנית היא שלמרות שאין לנו השפעה מלאה על מצבי החיים המשתנים, אנו יכולים לשנות ולהשפיע על האופן בו אנו מתייחסים רגשית ומנטלית לאתגרים שהמציאות מזמנת לנו. חוסן הוא היכולת להסתגל לאירועי דחק ולמצבי חיים משתנים, להתמודד בהצלחה עם אתגרים ומשברים ולצמוח מהם. יכולת זו מאפשרת לצוות החינוכי ולתלמידים להתפתח, להעז, להתנסות ולהגשים חלומות ולהתגבר על קשיים, אכזבות והפתעות לא נעימות. לצורך זה נדרשים מנגנוני התמודדות בשלים ומגוון יכולות שאת תפקודן נלמד לשפר, נתרגל ונטמיע בסביבה החינוכית. 
"מגיפת הקורונה הציבה בפני מערכת החינוך אתגרים מורכבים, שעל מנת להתמודד עימם חשוב לפתח ולטפח מיומנויות של חוסן" מסרה טובה דולב, ראש מינהל חינוך וחברה בעיריית נתניה והוסיפה" חוסן בחינוך יהיה הנושא המרכזי של כנס מובילי החינוך בעיר שייערך השבוע, כנס שאנחנו מקיימים מדי שנה והפעם ב"זום" בהשתתפות: ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל העירייה, מנהלי אגפים, מנהלים, מורים, גננות, מדריכות, יועצות חינוכיות ופסיכולוגים. איחולי הצלחה לצוותי ההוראה ולמנהלי מוסדות החינוך וכמובן לתלמידי העיר. כולם יעסקו השנה בהוראה ובלמידה אחרת ואני מאמינה שיתעשרו ממנה."