פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בית ספר יבנה | תמונה: פייסבוק מחאה חריפה של הרבנים כנגד סגירת בית הספר "יבנה" בית ספר יבנה | תמונה: פייסבוק

איגוד הרבנים התורניים לאומיים בנתניה הגדיל לעשות עם פרסום מודעת אבל בשל הסגירה, תוך השתתפות בצערה של "ראשת המשפחה", מרים פיירברג-איכר. הרב יהודה שלוש: "העירייה כובלת את הציבור התורני". העירייה: "בית הספר נסגר על ידי משרד החינוך" 

תמונה: פייסבוק

ההחלטה לסגור השנה את בית הספר הדתי "יבנה" בנתניה והמעבר של רוב התלמידים לבית הספר "אורגד", לא עברו לסדר היום בקרב איגוד הרבנים התורניים לאומיים בעיר, שהקימו קול זעקה בנושא ואף פרסמו ברבים מודעת אבל, לפיה "הציבור התורני לאומי בנתניה מבכה מרה על פטירתו וקבורתו ללא עת של בית הספר". עוד נכתב כי "אנו משתתפים בצערה הכבד של ראשת המשפחה, הגברת מרים פיירברג ומשפחתה". כמו כן צוינו שמות חברי מועצה נוספים והאיגוד הדגיש כי הוא תמה מדוע לא נמסר בית הספר לשיקום על ידי ת"ת 'ברקאי' או 'אולפנת אורות'. "אוי לה לספינה שאבד קברניטה", "ספדו" באיגוד, המונה תשעה רבנים.

"עיריית נתניה כובלת את הציבור התורני עם הכיפות הסרוגות ולא מאפשרת לו להתפתח", אומר הרב יהודה שלוש, חבר האיגוד ורבן של השכונות במזרח העיר. "איך יכול להיות שכל שנה-שנתיים לוקחים בית ספר מהציבור התורני ומעבירים אותו לחרדים? העירייה בעצם אומרת – אנחנו נחליט לכם איך תלמדו, ובלית ברירה בתי הספר של הציבור החרדי מתרבים. עם כל הכבוד, תאפשרו לנו לפתוח ותנו לנו מענה ופתרונות. פרסמנו מודעת אבל כי יש אנשים שבוכים ומצטערים על הסיפור הזה. אנחנו הרבנים תובעים בתי ספר תורניים יותר. מגיע לנו יותר".

חינוך ומצויינות - מחאה חריפה של הרבנים כנגד סגירת בית הספר "יבנה"

מודעת האבל

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "לגבי תוכן ההודעה המזעזעת, יש לפנות לכותבים, אשר מטיפים לחינוך וערכים. הנהלת העיר ומינהל החינוך מוקיעים הוצאת הודעה מסוג זה – דבר שלא ייעשה. באשר לברקאי יצוין כי הראשון אשר הוצע לו המבנה של יבנה, הוא מנהל בי"ס "ברקאי" אשר דחה הצעת מינהל החינוך. אנו דואגים לכל תלמידי העיר ולטיוב התנאים במוסדות החינוך בצורה שווה. בי"ס "יבנה" נסגר ע"י משרד החינוך, בשל הצמצום במספרי התלמידים. הצמצום נוצר כתוצאה מפתיחה מיותרת ורבה של מסגרות חמ"ד נוספות. התלמידים אשר למדו ב"יבנה", עוברים ללמוד ב"אורגד". בעיר קיימת אולפנית אחת מצוינת לבנות. אולפנית הזוכה להישגים גבוהים ברמה ארצית! הרב שנה, מנהל האולפנית, יצא בקול קורא למשפחות המבקשות ללמוד מחוץ לעיר, להגיע ולהירשם ב"אולפנית בר – אילן". הרב, יפתח כבר השנה כיתה ייעודית לבנות הללו, עם רכז/ת נפרד/ת עבורן ועם תכני יהדות נוספים מעבר לנלמד באולפנית".